דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שלם-ביקורת-אדם לרר-הסימטה-ELYBIKORET 

מאת    [ 01/11/2008 ]

מילים במאמר: 370   [ נצפה 2844 פעמים ]

421שלם-אדם לרר-הסימטה421

מה זה "שלם"האם תיאטרון שלם,אירוע שלם,אדם שלם ומה המסר איתו אתה נשאר לאחר
שראית ההצגה "שלם" המוצגת כעת בתיאטרון הסימטה.

לדעת המחזאי אדם לרר שכתב וביים את "שלם" מחזה מקורי סמי אוטוביוגרפי ככתוב
בתכניה ,בכוונה הוא לא ניסה למסור מסר כל שהוא באמצעות המחזה והשאיר אותו כך
שכל אחד ימצא בו ויראה בו את מה שהוא רוצה וזה היופי שבדבר.

ההצגה מיוחדת ורב גוונית. יש בה פרוזה,מוסיקה המלוה אותה ללא הפסק לכל
אורכה,תנועה-מין תיאטרון תנועה המלווה גם בפנטומימה,הבעות וזאת בנוסף לשימוש
בסיגנונות שונים ואלמנטים הודיים מכתבי הודו עתיקים.
מה אין בה.אין דו שיח.אתה מדבר עם עצמך . מעביר לקהל את עולמך.
דרך בימתית להעביר חוויות ,רגשות אירועים והתרחשויות מעולמו השלם של הכותב.

יש שלשה שחקנים והם נמצאים על הבמה לכל אורכה.יש תנועה המשלבת צורות בינם לבין
עצמם,יש מגע גופני בילתי פוסק ביניהם אך אין הפנית ולו מילה אחת אל השחקן
השני.
יש מונולוגים. כל אחד מדבר בנפרד. באותו הזמן האחרים מבצעים תנועות שונות
בכוריאוגרפיה שלפעמים יש לה הקשר לנאמר במונולוג ולפעמים ללא כל קשר עם הנאמר.

ההצגה בוימה כך שהיא רצה קדימה כל הזמן. אין רגע ללא התרחשות מסוימת,ללא
מוסיקה,ללא תנועה.
זאת בהחלט שפה בימתית אחרת המאחדת אומנויות בימתיות שונות ועושה מהם דבר אחד
"שלם" ומיוחד.

הבימוי היה מעולה. מרגש ומענין שאינו מאפשר לעין ולאוזן להתנתק מהמתרחש על
הבמה.
הצגה ובימוי המשלבים חומר,רוח ,עבר והווה היוצרים את ה"שלם" ושוברים את
המוסכמות לגבי הצגה.
זאת הצגה מקורית,רעננה מאוד,שוטפת, המשתמשת גם בתנועות הודיות.
אם המלל אינו מענין אותך אינך חייב לשמוע או להשתעמם כי יש תנועה יש מוסיקה יש
פעילות.

התפאורה, משהו הדומה למשפך קינטי תלת מימדי הנותן ציבעוניות נוספת להצגה בהמשך
לתלבושות המיוחדות והיפות בלבן עם דגם של ראות הגזורות בבגד,עורקים וורידים
באדום וכחול.עיצבה את התפאורה והתלבושות בחן רב לאה שץ.

אחראית על התנועה הרבה ,המגוונת ומלאת ההשראה כוריאוגרפיה ומחול הודי-עופרה
הופמן.
המוסיקה המקורית מקורה בשניים-הקונבנציונלית-אלעד יעקב ומחשב-אייל מטרי מצויינת
ומשתלבת היטב בהצגה.
שלשה הם השחקנים המבצעים.לירון חי ביטון,יוסי טייב ועדי פז.
שלושתם היו טובים מאוד. לירון הצטיין יותר במשחק ודיבור ויוסי בתנועה.עדי היתה
שותפה שוה לשניהם.
התאורה -אורי רובנשטיין הוותה חלק ממכלול האומנויות שבהצגה.
ההצגה היתה דרך להעביר חוויות ,רגשות אירועים והתרחשויות מעולמו השלם של הכותב.

לראות או לא לראות:הצגה אינטלקטואלית המעוררת שאלות,בנויה ומשוחקת היטב,שונה
מהצגות שאנו רגילים לראות.מומלצת בחום לאוהבי השונה.
נכתב על ידי elybikoret , 30/10/2008 07:34
אליביקורת



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב