דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הטיפול השלם 

מאת    [ 27/10/2008 ]

מילים במאמר: 1014   [ נצפה 2400 פעמים ]

בן האנוש הינו יצור מופלא שהנסתר בו רב על הנגלה. במהלך הזמן בו האדם קיים, מחפש הוא את מקומו ודרכו בסביבתו הקרובה משפחתו, אזור מחייתו ובסביבה הרחוקה- היקום. לתרבויות השונות פילוסופיה קיומית, המתבססת על דרכה ההיסטורית ונתוני אנשיה. הן אמנם שונות בדרכן אך יש הטוענים שכל הדרכים מובילות לאותה מטרה, אותו המקום ולאותה נקודה. כך שנקודת המוצא של כולן זהה והיא האדם.

האדם מורכב משלושה היבטים ראשיים: 

ההיבט הרוחני -  העולם הפנימי הלא ניתפש שאינו מוחשי. עולם של מחשבות ו'ראיה' של מצבים מעבר ליכולת תפיסת ההיגיון הבסיסי של האדם.

ההיבט  הרגשי - העולם הפנימי תחושתי. היכולת להכיל ולהגיב לגירויים חיצוניים ופנימיים ולהביע רגשות.

ההיבט הגופני -  האדם כמכונה המורכבת מחלקים חיצוניים ופנימיים, בעלי תפקוד קיומי פיזיולוגי כמו חילוף חומרים, יצירת דם, הגנה על הגוף ואחרים.

קיים 'סדר' בין היבטים אלו - מהגבוה, הפנימי הלא ניתפש אל הרגשי הנראה בתוצאותיו (כעס, אהבה) אך לא ניתן למדידה, ואל הגשמי הנראה לעין, ברור וניתן למדידה. אך למרות היותו כה ברור, מרבית מפעולות הגוף אינן ניתנות להבנה מדוע הן קורות.

במהלך ההיסטוריה המערבית עם התפתחות מדע הרפואה, המידע שהצטבר הלך וגדל עד כי הרופא הבודד לא יכל עוד להכיל את כל המידע על מערכות הגוף השונות, וכך התפתחו להן ההתמחויות, כאשר רופא מתמחה במערכת מסוימת ואף במחלה אחת בודדת. עובדה זו מאפשרת הבנה מעמיקה של התופעות ודרכי הטיפול בהן, אך היא מצמצמת במידה רבה את ראיית הרופא למערכת אחת ואינה מאפשרת לו להסתכל על האדם כמכלול מערכות ולראות האם הסיבה לחוסר האיזון אצל המטופל נובע מהמערכת הנוכחית או שהיא טמונה בכלל במערכת או מערכות אחרות.

בני האנוש זקוקים למדע הרפואה, לרופאים ולמומחים בלעדיהם מקרים רפואיים מסוימים לא יקבלו טיפול כראוי, אך יש גם מקום לשילוב מקצועות הרפואה המשלימה (כפי שנהוג לכנותם היום) ויש לזכור כי בחלקן הן אף יותר ותיקות מהרפואה הקונבנציונאלית. בכללית השכילנו להבין את איכות הטיפולים של הרפואה המשלימה ובשילוב ידע הרפואה הקונבנציונאלית הקמנו מרפאה המשלבת רפואה מערבית כנקודת כניסה למערכת והפנייה לטיפול המתאים ביותר לאדם ולמחלה.

 

מגוון רב של דרכי טיפול

העולם הפך ל'כפר גלובלי' וככל שהמדע מתקדם, הדרך והיכולת להעביר מידע, לנוע ממקום למקום וללמוד נעשים קלים יותר. כך גם בתחום הרפואה המשלימה, אנו פוגשים מגוון רחב ביותר של שיטות טיפול המגיעות מארבעת קצוות תבל. שיטות הריפוי ניזונות ממסרים, סימנים וסימפטומים אצל המטופל. זהו שלב ההבחנה (אנמנזה בשפה הרפואית). דרכי הטיפול מגוונות ובאות מכיוונים שונים: חלקן דרך הגוף הפיזי על ידי מגע (רפלקסולוגיה טווי-נא, שיאצו, סוגי עיסויי שונים, אוסטיאופתיה,כירופרקטיקה), באמצעות הדרכה לשימוש נכון בגוף (אלכסנדר, פלדנקרייז, פאולה) או בעזרת מכשירים שונים (אקופונקטורה). כמו כן, ישנן דרכי טיפול באמצעות תרופות וצמחי מרפא (צמחי מרפא מערביים, צמחי מרפא סיניים, הומיאופתיה, הומו-טוקסיקולוגיה, פרחי באך), ודרך שיחה בלבד, בטיפול באמצעות המחשבה (היפנוזה, ביופידבק).

למרפאות לרפואה המשלימה ניתן להגיע על ידי הפניה של רופא או באופן עצמאי. תחילה קובעים פגישה עם רופא  M.D בעל ידע ו/או התמחות באחת משיטות הטיפול במרפאה. הרופא, על פי מצב המטופל, מפנה אותו לטיפול המתאים ביותר הנראה לו ולעיתים אף למטפל מסוים בעל התמחות מיוחדת.  ישנם מצבים בהם הרופא מייעד את המטופל לטיפול מסוים ולאחריו (או במקביל לו), לטיפול נוסף וזאת על מנת להעלות את איכות הטיפול ולהקדים את הבראת המטופל.

להלן מספר דוגמאות המאפשרות הצצה לעולם הרפואה המשלימה עם ההקשרים המיוחדים בין הטיפולים:

* אדם שעבר טראומה פיזית (כתוצאה מתנועה לא נכונה, תאונת עבודה או כל פגיעה אחרת) מגיע למרפאה עקב הטראומה והתפתחות דלקת וכאב במקום הפגוע,ולעיתים רבות אף מלווה במוגבלות תנועה. במצב דלקתי קיים קושי לגעת באזור ולכן  המטופל יופנה למטפל באקופונקטורה או לעיתים ברפלקסולוגיה. טיפולים אלו מסוגלים על ידי גירוי אזורים הרחוקים ממקום הפגיעה להשפיע והטיפול כמעט ואינו כואב. לאחר שעוצמת הכאב ירדה, אולם נותרה מוגבלות בתנועה, המטופל עובר לשיטה ידנית כמו טווי-נא, אוסטיאופתיה, שיאצו, עיסוי הוליסטי ועיסוי הודי. טכניקות אלו, בעזרת מגע מקומי והנעת המפרק והגדלת טווח התנועה, יקדמו את הבראתו במהירות. ניתן לשלב במצבים מסוימים גם פלדנקרייז ואלכסנדר להדרכה נכונה של השרירים והאדם, על מנת ללמד את השריר מחדש את התנועה הנכונה ולהקנות הרגלי תנועה נכונים אשר ימנעו מהבעיה לחזור שנית.

* אישה המגיעה למרפאה עם רצון לרזות ואכן הרופא מזהה כי המטופלת זקוקה לעזרה בנושא. במצבים מסוימים הרופא יפנה את המטופלת לאחת משיטות הטיפול הבאות או אף לכמה מהן במקביל: היפנוזה, הרזיה הוליסטית, נטורופתיה ואקופונקטורה. בעזרת תהליך ההיפנוזה, המטופלת המתאימה לתוכנית (ולא כל מטופל מתאים לכך) עוברת תהליך של הבנת המניעים הפנימיים פסיכולוגים או רגשיים הגורמים לבעיות האכילה (אם קיימות כאלה) ופתרונם. לעזרה בהכנת תפריט יומי יש לשלב את הנטורופתיה ולעיתים אף לחיזוק מערכות הגוף בשילוב של תוספים או צמחי מרפא מערביים.  במצבי חולשה של המערכת המטבולית או לטיפול מקומי, ניתן להפנות את המטופל להרזיה הוליסטית שם משלבים הזרקות של חומרים המעודדים זרימת דם בין תאי השומן לתאים הסמוכים להם ובתוספת דיקור באוזן. לטיפול ממוקד בחוסר איזון במערכות הגוף, ניתן לשלב את טיפול האקופונקטורה עם נטילת צמחי מרפא סיניים ליום יום, ובכך להעלות את עוצמת הטיפול.

* תינוק או ילד הסובל מינקות מבעיות נשימה. הסימפטומים מהם סובל הילד: ליחה רבה, חירחור או ציפצוף בנשימה המלווה בקשיי נשימה ומאובחן (או שטרם אובחן) כאסתמה. הנחיית הרופא היא קבלת טיפול הומו-טוקסיקלוגי בשילוב עם רפלקסולוגיה או טווי-נא לילדים. הטיפול ההומו-טוקסיקלוגי מאפשר למטופל לקבל טיפות בלקיחה יום יומית אשר בעדינות עוזרות למערכת לחזק את עצמה. במצבים אקוטיים ניתן לטלפן למטפל ולקבל ממנו הדרכה טלפונית לגבי, שינוי מינון הטיפות המיוחדות אשר ברשותו על מנת להרגיע את המצב. הטיפול הרפלקסולוגי, היכול להינתן במקביל לטיפול הקודם, מאפשר איזון התינוק דרך מגע בכף רגלו עם אבחנה אישית רפואית המתאימה לאופי התינוק., כיוון ולעיתים הבעיה אינה פיזיולוגית בלבד אלה נפשית על רקע לחץ ומתח של הסביבה הביתית, בגן או בבית הספר, הדבר מסייע להורים להבין את ילדיהם ולמנוע התקפים. הטיפול בטווי-נא לתינוקות וילדים (המגיע מהרפואה הסינית) מאפשר טיפול רפואי ממוקד במערכות הגוף על ידי עיסוי עדין ודינאמי המשתלב עם אופי הילד. בטווי-נא, בנוסף לטיפול במרפאה, המטפל מלמד את ההורה לעסות את התינוק בבית במינון משתנה בין  שלוש פעמים ביום (במצבים אקוטיים), לפעמיים בשבוע. עיסוי על ידי ההורה, מעבר להבראת התינוק, מאפשר את חיזוק הקשר בין ההורה והילד וזה וכשלעצמו חשוב לגדילה בריאה והבנה של התינוק/ילד וההורה.

 

השילוב הקיים במסגרת זו בין מספר טיפולים, המאחדים כוחות ממגוון הטיפולים בשיתוף פעולה פורה וחיובי, מאפשר טיפול מהיר בכל אחד ואחת ברמה גבוהה, עם חיזוק מערכות הגוף השונות להמשך חיים באיכות גבוהה יותר.

 

 

 

 

 

 

 

 

בני מרמור- מומחה לרפואה סינית וטווינא ילדים מזה 13 שנים. בעל נסיון עתיר שנים בטיפול והוראה. פורץ הדרך בתחום הטווינא ילדים בארץ. אחראי תחום הרפואה הסינית המסורתית בשרותי בריאות כללית רפואה משלימה
http://www.tuina-academy.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב