דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עשרת עקרונות לחיים מאושרים 

מאת    [ 26/10/2008 ]

מילים במאמר: 484   [ נצפה 3579 פעמים ]

בחודש האחרון בני הקטן חגג בר מצווה, תוך חשיבה וכתיבה של הברכה שלי אליו ליקטתי את עשרת עקרונות החיים שלדעתי יישומם מסב אושר והגשמה עצמית.

עקרון הראשון - לחיות מתוך שפע - להשתדל לראות בכל מקום ומצב שאתה נמצא בו קודם את השפע, את מה שיש, את מה שטוב, להיות מרוצה ממנו, ורק לאחר מכן, אם ממש אתה חייב, להסתכל על מה שחסר, אך לא ממקום של שיפוטיות וביקורתיות אלא ממקום של איך לשפר את מה שיש.

עקרון השני - אמונה עצמית - יש פתגם שאומר שאם הרבה אנשים אומרים לך שאתה שיכור, אז לך לישון... אז אני מבקשת ממך על תעשה זאת... תאמין בעצמך, תאמין במה שאתה עושה ותאמין שאתה יכול להיות ולעשות כל דבר שתרצה, גם אם אחרים חושבים אחרת

עקרון שלישי - הכל אפשרי עבורי - יש סיפור על מספר צפרדעים שנפלו לתוך בור עמוק, והן התחילו לנסות לטפס ולצאת מהבור. למעלה מחוץ לבור עמדו כל החברים והחברות שלהם, שלא האמינו שאפשר לצאת מהבור, וצעקו להם שיוותרו ויפסיקו לנסות. וכך צפרדע אחר צפרדע הפסיקה לנסות, ויתרה ונפלה חזרה לתוך הבור.
רק צפרדע אחת הצליחה לעלות ולצאת מהבור, התברר שהצפרדע הזאת הייתה חרשת ולא שמעה את החברים וחברות שם בחוץ, היא חשבה שמעודדים אותה לצאת מהבור. אני מבקשת ממך להיות אותה צפרדע חרשת. להאמין שהכל אפשרי עבורך, גם אם ברגע מסוים זה לא נראה בדיוק כך, תאמין שתמצא את הדרך להפוך את הלא אפשרי לאפשרי.

ובאותו הקשר, בדיוק כמו בסיפור של הצפרדעים, נמצא את העיקרון הרביעי סביבה תומכת ומעודדת מחויבת למי שרוצה להצליח לכן חשוב שתדאג שיהיו סביבך תמיד משפחה וחברים שאוהבים אותך, שמפרגנים בך, שמאמינים בך, שערבים להצלחה שלך, שתמיד יהיו שם בשבילך ואתה תהיה שם בשבילם.

הקשבה היא עקרון החמישי, חשוב מאד ללמוד להקשיב לאחרים, לתת להם את תשומת הלב, להקשיב מתוך אכפתיות. אך לא פחות חשובה ההקשבה לעצמך, הקשבה מה הלב שלך אומר ורוצה.

לחיות ממקום של נתינה וקבלה זהו העיקרון השישי, לחשוב מה וכיצד אתה יכול לתת ולעזור לאחרים, ולא פחות חשוב לדעת לקבל ובכך לאפשר לאחרים לתת לך.


שיהיו לך תמיד שאיפות וחלומות שהיית רוצה להגשים. אך לא פחות חשוב להגדיר אותם לתכנן איך אתה משיג אותם, ולחתור להשיג אותם. והכי חשוב לדבוק במטרה ולא להתייאש עד אשר תשיג אותם, ולא חשוב כמה זמן זה ייקח. אלה הם עקרונות השביעי השמיני והתשיעי.

לסיום משהו שתופר את כל העקרונות יחד - תשתדל לחיות ולפעול תמיד בהתאם למה שחשוב לך ולמה שאתה מאמין, חשוב שתברר עם עצמך מידי פעם מה באמת חשוב לך ואם אתה פועל בהתאם למה שחשוב לך, ותבצע שיפורים בחיים שלך בהתאם.

אני מאמינה שאם תפנים את העקרונות האלה שהזכרתי - לחיות מתוך שפע, להאמין בעצמך, להאמין שהכל אפשרי, לפתח את ההקשבה לאחרים ולעצמך, לדעת לתת ולדעת לקבל, ליצור סביבך מרחב אוהב ומעצים, לחיות בהתאם למה שחשוב לך לחלום ולשאוף, להציב מטרות ולהשיג אותם ולא להתייאש.
ותדאג כל הזמן לפתח ולשכלל את העקרונות האלה, תהיה אדם מאושר, אדם שמגשים את עצמו ואת הרצונות שלו - וזה בעצם כל אשר אני יכולה לאחל לך ולקוות עבורך.


אריאלה מוזדן, בעלים של חברת אימון "כוכב הים", אימון והנחיית קבוצות להגשמה מקצועית. "במהלך התהליך האישי שעברתי הבנתי שנועדתי ללוות תהליכי שינוי וכי במשך כל חיי המקצועיים עסקתי בתהליכי שינוי בארגונים ששלבו עבודה עם אנשים מכל הגוונים. אני אוהבת אנשים, מאמינה בגדולתם של האנשים, ויודעת שכל התשובות נמצאות אצלנו, ומה שחסר במקרים רבים היא הבהירות, האמונה והתשוקה."
הרשמה לקבלת השראה שבועית, קטעים מעוררי השראה מעצימים ומלמדים. http://www.seastar.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב