דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המלצות וטיפים לעיצובי שולחן 

מאת    [ 26/10/2008 ]

מילים במאמר: 525   [ נצפה 4136 פעמים ]

אירוע קולינארי הוא הרבה מעבר לאקט האכילה עצמו ולעיצוב השולחן והאווירה בחלל סביבו יש משקל משמעותי מאד בהפיכת כל ארוחה לחוויה חושית כוללת.

רוב ימות השנה הם ימים שגרתיים אבל יש לנו היכולת להפוך לפחות חלק מהם לימים מיוחדים בכך שנשקיע קצת בעיצוב הארוחות והאווירה וניצור לנו כמה שיותר חוויות אסתטיות מרגשות שישביחו לנו את חיי היום יום.

הנה כמה טיפים שיעזרו לנו בעשייה הזו:

נתכנן מראש את עיצוב השולחן כמו שמתכננים את הארוחה ובהתאם למה שכבר יש לנו בבית – כלים, מפות, אביזרים, או עם כלים חד פעמיים שנקנה צבעים שנתכנן. החוכמה היא להשתמש בדברים נגישים גם כדי לחסוך כסף וגם כדי להיות יצירתי וייחודי.

נשדרג את מה שיש עם דברים קטנים– מפיות צבעוניות, צמחים/עלים/ענפים שנמצאים בגינה/בסביבת הבית, סרטים, חלוקי אבנים, פירות, ירקות וקישוטי שולחן שונים.

שימוש בכלים חד פעמיים, הקיימים היום ברמות שונות ונראים ממש כמו הדבר האמיתי הופך את האירוח לקל, נוח ויפה, בזכות אחידות הכלים גם בהזמנה של כמויות גדולות של אנשים.

נתחיל את עריכת השולחן אם אפשר לפני ואם לא אז לפחות במקביל לבישול ונעשה את זה בנחת, במחשבה, בתכנון ובהנאה תוך כדי הבישול . כך גם ניהנה משני התהליכים ומיצירתיות בעשייה ולא נשאיר את זה לשלב בו כבר עייפים מהבישול, אין זמן ואז עושים את זה כדי לצאת ידי חובה ובחופזה מה שמשתקף בתוצאה הסופית.

נהפוך כל מגבלה להברקה – כשיש כמה מערכות לא תואמות של כלים ניצור דפוס עריכה מכוון ביניהם ונתאים לכך את המפיות ואת הפריטים. כשיש כסאות שונים אפשר לכסות אותם בבד; כשמחברים שולחנות בגבהים שונים לא נסתיר את זה אלא להיפך - נשתמש בזה כפריט עיצובי של זרימה מגובה לגובה ; כשיש סכו"ם לא אחיד אפשר להניח אותו בתוך שקית אורגנזה קטנה או בתוך מפית.

נתכנן את עיצוב השולחן כך שהפריטים יישארו גם במהלך הארוחה ולא יוסרו מיד כשהאורחים מגיעים כאלמנטים מפריעים. חשוב לזכור שהעיצוב הוא חלק אינטגרלי מהארוחה/מהאירוע ויוצר את האווירה המיוחדת לכל אורך הארוחה/האירוע. לשם כך ניתן להשתמש באגרטלים גבוהים וצרים שלא יפריעו לקשר עין בין האורחים, או לחילופים עם כלים נמוכים.

חשוב לתכנן מראש גם באיזה כלים מניחים כל מנה במהלך הארוחה ועל מה והיכן מניחים את זה על השולחן. ·רצוי להעמיס כמה שפחות את השולחן מראש כדי שהוא יקלוט ברווחה את המנות בהמשך.

מומלץ מאד להניח את השתייה על השולחן בקנקנים ולא בבקבוקי פלסטיק, אפשר להכניס את הבקבוקים לתוך שקיות בד או כלים המתאימים לכך או להניח אותם על שולחן צדדי.

חשוב לטפל באווירה של החלל מסביב לשולחן ולדאוג לכך שמה שאנחנו רואים כשאנחנו יושבים מסביב לשולחן יהיה אסתטי ונעים וישתלב בעיצוב – אפשר להאפיל פינות לא רצויות, אפשר לתחום את החלל עם מחיצות דקורטיביות ולהשתמש בהן כמצע לפרחים, נרות, פריטים וקישוטי אוירה מעל השולחן, בהתאם לנושא האירוח.

ניתן להוסיף לכל אורח על צלחתו שי קטן, אשר יוסיף לאוירה הנעימה בשולחן ולעיצובו. ·נעצב את השולחן תוך התכוונות לאירוע ולאורחים ולכך שתהיה להם חוויה מרגשת ונעימה. חשוב לזרום עם הרעיונות שעולים לכם, להעיז ולהיות יצירתי אבל במידה, בטעם טוב – שיהיה נעים ולא עמוס מדי.

המפגש הראשון של האורחים עם שולחן מעוצב בקפידה ובתשומת לב הוא כבר נקודת פתיחה מצוינת להצלחת הארוחה/האירוע (כמובן שצריך להצדיק את זה גם עם האוכל....) חשוב לזכור שזה לא כרוך בהכרח בהוצאות גדולות, אלא ברצון ויצירתיות.

הכתבה נכתבה על ידי אתר פארטי בג- למסיבה בתיק תק. www.partybag.co.il

אתר פארטי בג
www.partybag.co.il
03-6122153, 054-4972091



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב