דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ליצור דבר חדש 

מאת    [ 23/10/2008 ]

מילים במאמר: 629   [ נצפה 2167 פעמים ]

 

     ליצור דבר חדש

חודש חשוון נשלט ע"י האנרגיה הקוסמית של כוכב מאדים, המקושר לצ'אקרת הבסיס.ההשפעה של צ'אקרת הבסיס מזמינה אותנו החודש להיפתח ולחבק את הצד האפל שבנו, לחבר אותו לצד החיובי, ולהתמיר את שניהם לישות אחת שלמה והרמונית. לצד האפל שלנו יש מפתח לחלק גדול מהסיפור של נשמתנו, ויש לו תפקיד משמעותי עבורנו.

זהו עיקרון ההתפתחות העומד בבסיס ההוויה כולה - חיבור של האיכויות המקוריות - חיוביות ושליליות - והתעלות מעליהן לכדי יצירה חדשה. סוד האמת טמון באינטגרציה. כל למידה שלנו לאזן בין איכויות, באופן שיכיל אותן ויתעלה מעליהן, היא התפתחות, היא אהבה והיא האמת.

אנו מאותגרים בעת הזאת להשתמש בתכונותינו השליליות לטובת הצד החיובי של החיים ולהפוך אותן לכלים לעבודת הבורא.אנחנו עושים הבחנה בין הצד המואר לצד האפל שלנו, הצד שאנו פחות ששים לחשוף, לפעמים אנו חוששים ממנו או שונאים אותו, ואפילו מענישים את עצמנו בגללו, אבל הנשמה אחת היא, אלוהים אחד. הצדדים השונים שבנו הם חלקים של אותה מהות ועליהם לדור בכפיפה אחת.

עלינו לעבור מסע כדי למצוא את הדרך אל מהותנו השלמה, לגלות את הדרך הנכונה להתחבר לצד האפל ולהשיב את האחדות לנפש. לפעמים הדרך הנכונה לעשות זאת היא לחזור ולחוות כאבים מהעבר, לחבק את הילד הפנימי, לבכות ולשחרר. עלינו לחבק את הפחדים, הכעסים, והצד האפל שלנו, ועל ידי כך לאפשר להם להיות מותמרים לאור.

בסיפור מגדל בבל, הנקרא בפרשות השבוע של חודש חשוון, האנשים מנסים להשיג אחדות בשלב מוקדם מדי, לפני שעברו את התהליך, שבעבורו אנחנו כאן, בעולם הגשמי - תהליך של התפתחות התודעה. אנו שואפים לאחדות, שממנה הופרדנו, כשגורש האדם הראשון מגן עדן, אך האחדות שנגיע אליה שונה מזו שיצאנו ממנה. התהליך והמסע בונים מודעות ויחוד של החלקים השונים בתוך השלם.

להכיר בערכה של שונות

עלינו להכיר בערכה של שונות, כשלב בהתפתחות התודעה שלנו, שתביא אותנו לאחדות ממקום אחר -  גם בכל הנוגע לאחדות פנימית בין החלקים השונים שבנו, וגם בנוגע לאחדות עם שאר בני האדם.

עלינו להגיע לאיזון בין היותנו ישות עצמאית, שיודעת את עצמה, שמגדירה את גבולותיה ואת ייחודה לבין היותנו חלק ממערך אלוהי והבנת תרומתנו ליקום ולאחדותו.

פיזור מגדל בבל מחייב אותנו להתפתח באמצעות תקשורת עם השונה. האיחוד האמיתי אינו מבטל את ייחודו ושונותו של האחר.גם בסיפור המבול אנו רואים שלכל חיה יש מקום משלה בתיבה, ואף אחד אינו מיותר בעולם.

לוותר על הסכמים ישנים

בפרשת לך לך הנקראת גם היא החודש אנו נקראים לצאת מהמסגרות והדפוסים הישנים, כדי לצאת למסע פנימי של חשיפת נשמתנו, התמצית האמיתית והייחודית שלנו בעולם. עלינו לעשות וויתור על הסכמים שונים ובלתי כתובים שיש לנו עם אנשים אחרים ועם כוחות שונים בתוכנו, להעמיד בסימן שאלה את הידע שיש לנו על עצמנו ולצאת לגילוי ולהתפתחות.

גם סיפור המבול שבפרשת נח וגם סיפור אברהם היוצא לדרך בפרשת לך לך מבטאים את הנושא של החודש הזה - יצירה חדשה, פתיחת דף חדש.

בשר בנפשו דמו לא תאכלו

בפרשת בראשית כשברא אלוהים את האדם אמר: "הנה נתתי לכם את כל אשר זורע זרע אשר על פני כל הארץ ואת כל העץ אשר בו פרי עץ זורע זרע לכם יהיה לאכלה". וגם לחיות: "ולכל חיית הארץ ולכל עוף השמים ולכל רומש על הארץ אשר בו נפש חיה את כל ירק עשב לאכלה". וכעת בפרשת נח לאחר המבול אמר: "כל רמש אשר הוא חי לכם יהיה לאכלה כירק עשב נתתי לכם את כל. אך בשר בנפשו דמו לא תאכלו".

החודש הזה נשלט ע"י צ'אקרת הבסיס המקושרת לבשר ואנו מאותגרים להביא יצירה חדשה גם לתחום הזה ולהתקרב לכוונה המקורית לאכול את עשב השדה ואת פרי העץ.

ארועים קשים מדרבנים אותנו להשתנות

השפעת מזל עקרב השורה עלינו בחודש חשוון גורמת להתרחשותם של אירועים קשים שמדרבנים אותנו להשתנות.השפעת מזל עקרב גם מחזקת בנו את היכולת לחפש אחר הסיבות והשורש של כל דבר.מזל עקרב מבטא עוצמה חזקה אך לא מאוזנת של מים, כמו המבול שארע בזמן הזה.המים הם מוליך של האור בעולם הגשמי, הם מנטרלים אנרגיות שליליות והחודש אנו בסימן מזל עקרב, שהוא יסוד מים, לכן מומלץ לטבול במים כדי להשיג ניקיון רוחני.

   
הכותבת היא מורה רוחנית בקבוצות לימוד, בפגישות אישיות, ומעבירה סדנאות בטבע.
בחשוון נצא לטבע כדי לגלות את הכאב והכעסים החבויים ולשחרר אותם.
ליאורה גנור טל. 052-8686026 e-mail: lioraganor@012.net.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב