דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חשוב לדעת לפני שבוחרים חברת השכרת רכב 

מאת    [ 23/10/2008 ]

מילים במאמר: 553   [ נצפה 3315 פעמים ]

חשוב לדעת לפני שבוחרים חברת השכרת רכב

 

השכרת רכב יכולה להיות משימה מעט מסובכת ולא קלה, אם לא יודעים מראש מספר עקרונות חשובים שקשורים לדרך הבחירה הנכונה. כאשר מתעסקים בהשכרה של דבר כה יקר כמו רכב, חשוב לדעת מראש את כל התנאים, הפרטים והסעיפים בחוזה, כדי שלא לסיים את תקופת ההשכרה במפח נפש ועם הרבה תשלומים לא מחויבי המציאות. כמובן, הבחירה שלנו תיעשה תוך כדי התחשבות במצבנו ובמטרות של שימוש הרכב - השכרת רכב בחו"ל למטרת טיול של מספר שבועות, תהיה שונה לחלוטין מהשכרה למטרות יומיומיות כמו נסיעה לעבודה או איסוף הילדים מהגן. בכל מקרה, חשוב להכיר את כל סוגי ההשכרות ואת הדרכים הטובות ביותר לשכור רכב בתנאים המשתלמים ביותר, בסיכון נמוך וכמובן במחיר הזול ביותר.

ננסה להסביר כאן חלק מהדברים שחשוב לדעת בבואנו להשכיר רכב. מטבע הדברים, ההסבר יתחלק לשניים: החלק הראשון יתייחס לדברים החשובים שכדאי לדעת לפני ששוכרים רכב בארץ, והחלק השני יגע במה שיש להכיר כאשר שוכרים רכב בחו"ל. כמובן שלכל אחד מהמצבים יש את הייחוד שלו ואת הסיכונים והאפשרויות הגלומים בו - אך כמובן שיש גם אלמנטים משותפים. בכל מקרה - וזה נכון לגבי שני המצבים - צריך לבצע מראש סקר שוק מקיף כדי להכיר את כל האופציות והמחירים, וחשוב מכך: לא לחתום על שום דבר מבלי לרדת לעומק של כל הפרטים ולהכיר את כל הסעיפים בהסכם.

השכרת רכב בחו"ל - ראשית יש להתאים את סוג וגודל הרכב לצרכים האישיים. בטיול משפחתי עם הילדים, שכולל כנראה גם מזוודות גדולות וציוד רב - מומלץ לשכור רכב גדול ומרווח. בטיול זוגי ואינטימי, יספיק כמובן רכב קטן וחסכוני יותר. בדרך כלל נוח לבצע השכרת רכב כבר מהארץ, עוד לפני שמגיעים ליעד. לעיתים, השכרת רכב דרך חברה ידועה מראש עשויה להיות זולה יותר מאשר השכרת רכב בשדה התעופה, שמתבצעת לאחר שהגעתם עייפים ולחוצים להתחיל כבר את הטיול.

כמו כן, חשוב להבין בדיוק על מה אתם משלמים ואם יש הגבלות על דלק או מרחק. לעיתים השכרות כוללות הגבלות על אזורים גיאוגרפים (למשל, אסור לצאת מתחומיה של עיר מסוימת). זה יכול להוזיל את העלות של השכרת רכב - אך כמובן להגביל מאוד את הטיול שלכם. ולבסוף - הביטוח. הדבר הגרוע ביותר שניתן לעשות כאשר הוא לחתום בצורה עיוורת על הביטוח. החוזה בדרך כלל מכיל סעיפים רבים, הרחבות ביטוח רבות שהן לא בגדר חובה, ומחלקן ניתן להימנע ואפשר בהחלט לבטל. כמובן שביטוח מקיף וכולל הוא הטוב ביותר - עבור מי שיש לו אמצעים לעשות זאת. מי שלא - יכול להסתפק בביטוח בסיסי יותר.

השכרת רכב בארץ - איך בוחרים חברת השכרת רכב בארץ? פשוט מאוד, בודקים, מחפשים, משווים ומוצאים. כדאי ללכת לחברות הגדולות והמבוססות - הן מציעות חבילות זולות בדרך כלל והסיכון לקבל "חתול בשק" (למשל אוטו שיתפרק לאחר 10 דקות נסיעה...) הוא נמוך. עם זאת, לפעמים ניתן למצוא מציאות ומבצעים בסוכנויות הקטנות.

לאחר שמצאתם סוכנות - יש להקפיד לפני הכל על מצב הרכב כאשר מקבלים אותו. זה נכון גם לגבי השכרה בחו"ל, אך כיוון שבארץ אתם יכולים להיות נוכחים בעת החתימה על חוזה, יש באפשרותכם לבדוק אישית את האוטו ולוודא כי אין שריטות, חבטות או פגיעות באוטו שאינן רשומות בחברת ההשכרה. כדאי לבדוק היטב - אחרת החברה עלולה לחייב אתכם בנזק שביצע הנהג הקודם!

אם החלטתם להשכיר רכב בארץ ואם בטיול בחו"ל - את הדברים העיקריים אתם כבר יודעים, לגבי אופן הבחירה בחברה ומה כדאי לבדוק לפני ההשכרה עצמה. כאמור, חשוב לשים לב לפרטים הקטנים, לעשות השוואת מחירים קפדנית בחברות של השכרת רכב ואם לא יודעים משהו - לא להתבייש לשאול. בהצלחה!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב