דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הנוסחה של גוגל - לאילו פרמטרים גוגל דופקת חשבון 

מאת    [ 23/10/2008 ]

מילים במאמר: 1080   [ נצפה 3103 פעמים ]

האם גוגל קובעת את תוצאות החיפוש בצורה רנדומאלית? ובכן אני מניח שרובכם הגדול כבר יודע שלא.

אזי איך בדיוק ענקית החיפוש (להלן "גוגל") ממספרת אתכם בדירוגיה? במאמר זה אסביר מס' פרמטרים שגוגל מייחסת אליהם חשיבות רבה, בדרך לתהילה - או לחלופין למקום ה1 בגוגל.

  • בחירת מילות מפתח נכונות ורלוונטיות לתוכן האתר.
  • תדירות ביקור גולשים באתר.
  • כמות ואיכות הקישורים הנכנסים לאתר.
  • שהות הגולשים באתר.
  • רלוונטיות האתר לשאילתת החיפוש שנעשתה במנוע החיפוש.
  • וותק דומיין (כתובת האתר)
  • תהליך האופטימיזציה.
  • דומיין בעברית

אבחנת מילת מפתח

אבחנת מילת מפתח רלוונטית לאותו עסק.חשוב לשייך בצורה מוקפדת את מילת המפתח לתוכן האתר ולמקמם בצורה נכונה שתקל ותעזור למנוע החיפוש למקם את האתר במיקום גבוה. מנועי החיפוש מבצעים סריקה באתר וכך בעצם יודעים לאפיין את האתר, מילת מפתח שנמצאת בעמוד עם טקסט שאינו רלוונטי היא חסרת משמעות,

כשבונים את דפי האתר יש לקחת בחשבון את מילות המפתח, ולהתחיל מהן. רצוי לבחור במילות מפתח פחות כלליות ויותר ממוקדות. על פי מילות מפתח כלליות קשה הרבה יותר, שכן התחרות על אלה קשה הרבה יותר מהתחרות על מילות מפתח ממוקדות יותר.

את מילות המפתח שלנו נשבץ בצפיפות הנכונה בכותרת הדף, בתגי המטה, ובגוף הדף, כשהן מחוזקות בתגים הנכונים דוגמת: h1, h2, h3, h4 header

רצוי להתמקד בכל דף במספר מועט של צירופי מילות מפתח, על מנת להגיע לצפיפות טובה של מילות המפתח בדף.

תדירות ביקור הגולשים

ככל שיותר ויותר גולשים היכנסו לאתר, כך גוגל תראה בכם כאתר חשוב בעל תוכן "מושך",

הטיפ שלי אליכם הוא: המרת גולש פאסיבי לאקטיבי - גרימה למבקרים באתר לבצע פעולות כגון: קניה, הרשמה, ביקור חוזר, הורדת תוכנה, התעניינות או כל מטרה אחרת, בכך תעלו את רמת המבקרים שבאתרכם.

כמות ואיכות הקישורים הנכנסים לאתר (PageRank)

אחד המרכיבים המרכזיים כיום בקביעת הדירוג של דף מסוים ברשת ע"י מנועי החיפוש וגוגל בפרט הוא בניית קישורים. בניית קישורים יכולה להעלות את דירוג אתרך ויכולה גם לפגוע בו. הגורמים המכריעים בעת בניית קישורים הם כמות הקישורים שמובילים לאתרך, הדירוג של אותם מקשרים והנושא שמקשר אליך. מה גם שבניית קישורים היא למעשה התחום היחיד בקידום אתרים שאינו צורך מקצועיות רבה וכסף אך צורך זמן רב. גם אינדקס אתרים אפשרות מעניינית להחלפת קישורים.

מהו ?Pagerank

ה PageRank הומצא על ידי גוגל ומתבטא במספרים בין 0 ל- 10 שמשקפים רלוונטיות, חשיבות ופופולאריות של אתר (ניתן לראות את דירוג ה- PR היא דרך סרגל הכלים של Google Toolbar או באתר http://www.prc.co.il).

זהו מדד מספרי שבו משתמש מנוע החיפוש גוגל על מנת לקבוע את מידת החשיבות של דף מסוים באינטרנט. קביעת מדד זה, מתבצע על ידי בדיקת איכות הקישורים ומספרם, המפנים אל דף מסוים באתרכם. כל הפנייה מצד גולש אל דף זה נחשבת. ככל שמספר ההצבעות ואיכותן גבוהים - כך הדף נתפס בעיני גוגל כחשוב יותר.

מה חשוב לדעת על PageRank - לכל דף באתר יש דירוג נפרד משלו (לדוגמא: לדף בית או לדף נחיתה עשוי להיות ציון / דירוג גבוה יותר מאשר לפורום או לדף כללי. PageRank מודד את מידת החשיבות הכללית של הדף ולא מדרג אותו על פי מילות מפתח בלבד.

אז משפט הברזל הוא : ככל שיש יותר אתרים המקשרים לאתרך, בעלי PageRank גבוה, ומילת הקישור המופיע באתר המקשר תפנה לאתרך, תעלה את דירוגך בגוגל.

שהות הגולשים באתר

כמה טיפים חשובים בנושא זה!

1. הקטן במידת האפשר את גודל טעינת האתר - הגולשים לא אוהבים לחכות הרבה זמן לאתר, החכימה בעניין מריסה מאייר, סגנית נשיא בגוגל העולמית, ואמרה ש:"גולשים יוצאים מגוגל בגלל חיפוש המתעכב בעשר מאיות השנייה".

2. תכנים המעניינים את גולשי האתר בהתאם לנושא האתר.

3. עריכת סקרים מה הגולשים היו רוצים יותר באתר.

4. פורום - קבוצות דיון הן קהילות של אנשים בעלי נושא משותף המתקשרים באמצעות כלי לתקשורת סינכרונית. הכלי מאפשר דיון בנושאים שונים על-ידי פרסום הודעות, שאילת שאלות, הגבה לדעות וכד' על גבי לוח אלקטרוני הפועל דרך דפדפן האינטרנט. על הודעות אלה מגיבים, שואלים שאלות ומנהלים דיונים.

להלן הנוסחה:

גולשים ישאלו שאלות + יענו תשובות + "יחטטו" בפורום = זמן השהות באתר ירקיע.

רלוונטיות האתר לשאילתת החיפוש שנעשתה במנוע החיפוש

ככל שיותר ויותר גולשים מחפשים בגוגל, מילה מסוימת, ומקליקים על אתרך, משמע - גוגל רואה בכניסה לאתרך, תשובה לשאילתה שחופשה, אזי ככל שיותר ויותר גולשים בעלי כתובות IP שונות, יחפשו את השאילתה המסוימת בה אתה רוצה להתקדם ולאחר מכן יכנסו לאתרך המופיע בחיפוש, גוגל תראה באתרך רלוונטי יותר, בהקשר למילת החיפוש.

וותק דומיין (כתובת האתר)

שלוש סיבות למה כדאי לקנות דומיין ותיק:

1. גוגל מחשיב מאוד ותק של אתר. רכישת דומיין שצבר וותק ונסרק ע"י גוגל יכול לשפר מאוד את מיקום האתר בתוצאות החיפוש.

2. דומיין ותיק לא נכנס לארגז החול של גוגל (פילטר של גוגל הפוגע בדומיינים חדשים ולא מציג אותם כחצי שנה בתוצאות החיפוש).

3. במקרים רבים לדומיין עם וותק יש PR. כלומר יש לו קישורים נכנסים שתורמים לקידומו המהיר בגוגל.

תהליך אופטימיזציה

תהליך אופטימיזציה לאתר זהו מכלול של פעולות, אשר מופעלות על האתר המקודם לטובת קידומו בתוצאות החיפוש. מדובר על פעולות הקשורות לקוד ותוכן של האתר. תהליך זה, הוא לא חד פעמי ובד"כ נמשך תקופה של שנה, תהליך זה כדאי ורצוי לעשות אצל מומחה לקידום אתרים, ולא אצל מאעכר.

דומיין בעברית

פרמטר חשוב ביותר גם הוא בקידום אתר הוא ההתאמה בין שם האתר לבין ביטוי החיפוש, שם אתר שמכיל את ביטוי החיפוש מעלה מאוד את הסיכויים להופעה במיקום גבוה בגוגל,

קיימים היום מס' חברות אשר מוכרות דומיינים בעברית, כדאי לחפש ולהסתכל אם את מילת המפתח שבה מתמצא אתרך, לא רכשו כי אם לא, רוצו לרכוש, זה יעלה את הדירוג שלכם פלאים, מומלץ בחום.

 

ראיתם ש- בניית אתר וקידומו במנוע החיפוש אלו פעולות לא פשוטות, לכן צריכים לפנות לחברת בניית אתרים רצינית ומקצועית שתדע את כל הפרמטרים אשר הוצגו כאן, ותיישמם על האתר.

ינון מסעוד, מנכ"ל חברת "יעד פתרונות" המספקת שירותי אינטרנט במגוון מישורים: בניית אתרים, ניהול פרוייקטים, קידום אתרים בגוגל, פתיחת חנויות באיביי, עיצוב ומיתוג חברות, פיתוח מערכות, מערכות לניהול קשרי לקוחות ועוד...


אתרינו : http://www.eYaad.co.il


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב