דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עבודה בחול - איך למצוא 

מאת    [ 22/10/2008 ]

מילים במאמר: 494   [ נצפה 4409 פעמים ]

בעשורים האחרונים, גוברת בקרב החברה הישראלית המגמה לחפש עבודה בחו"ל. הכפר הגלובלי, המאפשר ניידות ומגוון עצום של אפשרויות תעסוקה, כמו גם גורמים תוך מדינתיים (כגון: אבטלה, מצב ביטחוני או רמות שכר), מביאים ישראלים רבים לחפש תעסוקה מחוץ לגבולותיה של המדינה. רוב מחפשי העבודה הם צעירים המחפשים עבודות מזדמנות אולם, קיימות עוד אופציות תעסוקה המתאימות כמעט לכל אדם. אז מאיפה מתחילים?

מוכר בקניונים או קונסול ישראל בניו-יורק
בחלוקה גסה, קיימות שלוש אפשרויות תעסוקה עבור אלו המחפשים עבודה בחו"ל: עבודות מזדמנות, עבודה בשליחות המדינה (סקטור ציבורי) או עבודה בשליחות ארגון עסקי (סקטור פרטי). העבודות המזדמנות הן האופציה הנפוצה ביותר לעבודה בחו"ל והן מתאימות בייחוד לצעירים המחפשים כסף "קל ומהיר". שתי האופציות האחרות מיועדות לאלו המחפשים עבודה "יציבה", בדרך כלל לטווח ארוך יותר.

עבודות מזדמנות
רוב הצעירים המחפשים עבודה בחו"ל בדרך כלל מוצאים עצמם מועסקים בעבודות מזדמנות. עבודות אלו הן בעיקר בתחום המכירות והן מציעות לישראלי הצעיר שכר נאה כמעט ללא כל התחייבות מצדו ו/או כישורים ייחודיים. בין עבודות אלו ניתן למנות: מכירות של מוצרי טיפוח בקניונים, מכירת ציורים מ"דלת לדלת", הובלות ("מובינג") וכדומה. עבודות מזדמנות כמעט לא מחייבות ארגון מראש וניתן להתחיל אותן, למשל, כהמשך לטיול שלאחר הצבא. ברם, במקרים רבים קיימות בעיות חוקיות עם עבודות אלו והן לא כוללות תנאים סוציאליים מצד המעסיק. משרות מזדמנות ניתן למצוא באתרים רבים באינטרנט שחלקם אף מפנים את הקורא למעין "חברות השמה" העוזרות למצוא עבודה בחו"ל. פרט לכך, ניתן למצוא פרסומים עצמאיים במקומות ציבוריים בארץ ובחו"ל.

בשליחות מדינת ישראל
משרדי ממשלה רבים, כמו גם ארגונים ממלכתיים, מעסיקים אזרחים ישראלים בארצות שונות בעולם. בין משרדים אלו ניתן למצוא את משרד החוץ, משרד החקלאות, הסוכנות היהודית, קק"ל, ועוד. האפשרות למצוא עבודה בחו"ל במסגרת אחד מגורמים אלו קוסמת לאנשים רבים משום שעבודות אלו נחשבות ליוקרתיות ומאפשרות, בדרך כלל, את העתקת החיים עבור כל בני המשפחה. מי שחשקה נפשו למצוא עבודה בחו"ל במסגרת אחת משליחויות אלו, צריך לדעת שתהליכי המיון אליהם ארוכים ולא כל מי שמתחיל אותם מסיים. מידע ופרטים על עבודה בחו"ל במסגרת המדינה, ניתן למצוא באתרי הממשלה השונים. בנוסף, כדאי לשים לב לפרסומים בעיתונות השונה. כמו כן, יש לדעת שהיתרון במציאת עבודה בחו"ל באופן זה הוא בכך שכל הבירוקרטיה מסביב מטופלת על ידי הארגון .



בשליחות ארגון עסקי
אופציה נוספת למציאת עבודה בחו"ל הוא דרך ארגונים וחברות עסקיות הפועלים גם במדינות אחרות בעולם. בדרך כלל, לעובדי החברה בארץ, בהנחה שנמצאו מתאימים והם מעוניינים בכך, מוצעת אפשרות זו לאחר תקופה מסוימת של עבודה בארגון בארץ. גם כאן היתרון המשמעותי הוא שהארגון דואג כמעט לכל צרכיו של העובד ובתוך כך גם לארגון הבירוקראטי שמסביב. נזכיר כי רוב החברות המציאות עבודה בחו"ל לעובדיהם, הן בדרך כלל חברות היי-טק גלובליות המחזיקות מחלקות מחקר וייצור ביותר ממדינה אחת על פני הגלובוס.

האופציה האינדיבידואלית
אפשר גם למצוא עבודה בחו"ל באופן עצמאי לחלוטין וזאת דרך מאגרי מידע באינטרנט. אתרים רבים, גם מקומיים וגם בינלאומיים, מספקים מידע ואפשרויות תעסוקה אינדיבידואליות. מאגרי מידע באינטרנט, גם מקומיים וגם בינלאומיים, מספקים מידע רב ואפשרויות תעסוקה שניתן להתקבל אליהם לבד. יש לזכור כי מדובר באופציה יותר בעייתית משום שכל הארגון כאן מוטל על מחפש העבודה ומציאת העבודה, בדרך כלל, לוקחת זמן רב.
אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש לאתר MAKA - פורטל עבודות בחו"ל המספקת שירותי חיפוש עבודה בחו"ל



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב