דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניפוץ מיתוסים באבטחת מידע 

מאת    [ 20/10/2008 ]

מילים במאמר: 553   [ נצפה 2652 פעמים ]

"המיתוס הראשון שיש לנפץ הוא עניין האבטחה עצמה. אין אבטחה מושלמת. אף מוצר כשלעצמו לא יכול להבטיח שהמחשב מאובטח. על ידי שימוש במגוון טכניקות הכוללות חינוך, תוכנה ולעיתים גם חומרה אנחנו יכולים להעלות את רמת האבטחה. אבל אי אפשר לחסל את הסיכון לגמרי. אבטחה היא התהליך והעיסוק של ניהול סיכונים".

מיתוס שני: חברות האנטי וירוס מייצרות את הוירוסים על מנת למכור את המוצרים שלהן

"אם מישהו מאמין בזה, אז זה רק הגיוני שהוא גם מאמין שרופאים גורמים לאנשים להיות חולים על מנת לקחת כסף מחולים, או שכבאים מציתים שריפות על מנת שתהיה להם עבודה."

"מידה קטנה של חשיבה רציונלית תביא את אותו אדם למסקנה שלייצר וירוס יהיה רעיון רע מאוד לחברה שמייצרת אנטי וירוס. אם חברות יעשו את זה, זה יהיה בלתי נמנע שדבר כזה ייחשף, השמועה תתפשט ויהיו לכך השלכות חמורות. זה גם יהיה עסק די כושל - לשלם לאנשים לכתוב תוכנות שאחרים כותבים בחינם... יש בחוץ יותר וירוסים משהתעשייה יכולה להתמודד בקלות. אנחנו לא צריכים עוד."

מיתוס שלישי: אם מישהו טוב בכתיבת וירוס, הוא יהיה מוצלח בכתיבת אנטי וירוס

"הרבה וירוסים הם תוכנות תקולות. כותבי הוירוסים לא צריכים לדעת איך לכתוב תוכנות איכותיות על מנת לכתוב וירוסים. המיומנויות הנדרשות על מנת לכתוב תוכנת אנטי וירוס עולות באלף מונים על המיומנויות הנדרשות על מנת לכתוב וירוס."

"לגרום לנזק זה קל. עובדה שאדם יכול לפרק מכונית לגורמים לא מוכיחה שהוא יכול גם להרכיב אותה. כל שדרוש על מנת לכתוב וירוס זה סידרה פשוטה של פקודות אשר גורמות לכמה תוכנות להוסיף את עצמן לכמה תוכנות אחרות באופן חוזר ונשנה. כתיבת תוכנת אנטי וירוס דורשת רמה הרבה הרבה יותר גבוהה של ידע בהפעלת מערכות, יישום, הגיון, ניתוח סטטיסטי ונתונים אחרים ממה שנדרש על מנת לכתוב וירוס. למעשה אף חברה בתעשיית האנטי וירוס לא תעסיק כותב וירוסים ידוע מסיבות אתיות כמו גם טכניות."

מיתוס רביעי: אני יכול לפתוח כל קובץ שאני רוצה כי יש לי תוכנת אנטי וירוס

"המשתמש המאובטח ביותר הוא ה 'מחונך' ביותר. משתמשים מחונכים מבינים שהאופן בו הם משתמשים במחשבים שלהם הוא הפקטור החשוב ביותר באבטחת המחשב. אנטי וירוס לא תופס כל דבר ואין באפשרותו להגן כנגד הרגלי אבטחה עלובים."

מיתוס חמישי: מוצר X הוא הטוב ביותר מכיוון שמבחן הוכיח אותו

"קיימים מספר אספקטים לבחינת תוכנות אנטי וירוס אשר משפיעים על איכות הבדיקה. לבחור תוכנה בהסתמך על תוצאות של בדיקה בודדת, או אפילו מספר בדיקות היא כמעט כמו לבחור מניה על פי הביצועים שלה לאחר יום אחד או אפילו חודש. ההבדל הוא שביצועי המניה יכולים למעשה להימדד בצורה אפקטיבית. איכות הבדיקה של תוכנות אנטי וירוס משתנה מאוד מגוף אחד לאחר המבצע את הבדיקה, יש אספקטים שהרבה אנשים לא לוקחים בחשבון, כמו למשל הכללת קבצים לגיטמיים (לא נגועים בוירוסים) בבדיקה."

"אופן ליקוט הנתונים גם הוא חשוב. אם יעשה שימוש במוצר אחד או שניים על מנת לזהות דגימות של וירוסים הם כמובן יקבלו תוצאה טובה יותר ממוצרים אחרים שלא השתתפו במבחן. קיימת סבירות גבוהה שלמוצרים שהושמטו מהמבחן יש יכולת גילוי טובה יותר וניתן יהיה להוכיח זאת אם ישתמשו במבחן הולם."

"באופן כללי, במבחנים הטובים ביותר, הבדל של עשרה אחוזים בתוצאות איתור הוירוסים הוא קטן מדי, כך שקשה לקבוע לאיזה מהמוצרים יש למעשה יכולת זיהוי טובה יותר מהשאר. במבחנים שבוחנים מעט מדי מוצרים הם לא אמינים ואפילו שתי מליון דוגמיות של וירוסים לא יספיקו על מנת לקבוע איזה מוצר מזהה את המספר הרב ביותר של איומים בעולם."

______

קומסקיור היא הנציגה הבלעדית בישראל של חברת ESET, מפתחת מוצרי האנטי וירוס NOD32 ו- Eset Smart Security.
כפיר טויטו הוא מנהל טכנולוגיות בחב' קומסקיור, נציגת חברת ESET בישראל. כפיר מפתח וכותב תוכניות לניקוי מזיקים ולשמירה על המחשב. בעל ניסיון רב בכל נושאי אבטחת מידע ובניית פתרנות טכניים.

http://www.eset.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב