דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדיטציה והשפעתה על נפש האדם 

מאת    [ 07/02/2006 ]

מילים במאמר: 547   [ נצפה 3878 פעמים ]


המדיטציה והשפעתה על נפש האדם


למדיטציה השפעה חזקה על נפש האדם, ועל כל הרבדים האחרים שלו. אנשים שחוו מדיטציות לאורך זמן מרגישים את ההשפעה והכוח של המדיטציה להרגיע, להרפות, להעלות דברים מודחקים מתוך התת מודע. במדיטציה אנו לומדים להיות מודעים לעצמנו, להתנהגות שלנו ולדפוסים שקיימים בנו, התקבעו בתוכנו והם מנהלים את חיינו. דרך מודעות והתבוננות בדפוסים הללו ובטכניקות נוספות אנו לומדים לשחרר דפוסים אלו. הדפוסים הללו משפיעים על כל הרבדים של חיינו: מהרובד החברתי, יחסינו האינטימיים, בניית זוגיות ומשפחה, הצלחתנו בעבודה ובחיים והגשמת החלומות של חיינו.
הדפוסים הללו מוטבעים בנו מילדות ומושפעים מחוויות ומטראומות של העבר, שהדחקנו בתוך עצמנו. ולמרות שאנו מדחיקים לרוב חוויות קשות וטראומות ומנסים ללכת הלאה החוויות קיימות בנו ויושבות בפנים והרבה מאתנו גם נתקעים באותו גיל או שלב בחיים שבהם הם חוו את אותן חוויות לא נעימות, וכך בכל סיטואציה מתאימה החוויות הללו קופצות מתוך התת מודע שלנו בלא שנהיה מודעים, מדליקות אצלנו נורות אזהרה שאין בהן צורך, ומתחילות לנהל את חיינו.
והתוצאות: אנו נכנסים לפחדים, ריגושים, ולחצים מיותרים שגורמים לנו להתנהג בלא שיקול דעת ולעשות טעויות בחיים, במערכות יחסים ועוד... ובנוסף אנו מבזבזים אנרגיה מיותרת בלא שום צורך בכך ומתישים את עצמנו.

מהן הסיבות לכך שהמדיטציה עוזרת לנו כל- כך?

ראשית עצם זה שאנו יושבים עם עצמנו ומתבוננים במה שקורה לנו בפנים, בלי לעשות כלום, ובלי להעסיק את התודעה שלנו בשום דבר גורם לנו שנראה בתוכנו דברים שבחיי היומיום אנו שוכחים, מדחיקים, ומתעלמים מהם. צריך להבין שהטבע האנושי הוא לברוח מעצמנו. נשים לב לכך שגם אם אנחנו לבד אנחנו תמיד צריכים להעסיק את עצמנו במיליון ואחד דברים. או שאנחנו רואים טלוויזיה, שומעים רדיו, מדברים בטלפון וכו' וכו'...
ולרוב אנחנו בבריחה מתמדת מעצמנו. תמיד גם נדמה לנו שהטוב והיפה נמצא מחוץ לנו, ושה:"דשא של השכן ירוק יותר".
עצם המדיטציה מכריחה אותנו "לחזור הביתה" לתוך עצמנו ולמצוא שם את מה שקיים גם את הטוב וגם את הרע וראשית להתבונן ולקבל את עצמנו כפי שהננו ברגע זה רגע ההוה.

בנוסף המדיטציה מכניסה אותנו למצב בו השכל והמודע רדום והתת מודע מתעורר ועולה.
ברגע שהתת מודע עולה כל הדברים שבתוכנו, שבחיי היומיום נעלנו כדי שנוכל לתפקד באופן תקין ושוטף, צפים ועולים. רק כשדברים אלו עולים אנו יכולים מה שנקרא: "לנקות את השטח" לעשות עם עצמנו בדק בית ועם הסביבה חשבון נפש. עלינו לראות את עצמנו כמכלול- להיות מודעים לכל הרבדים שלנו ולא להמשיך לחיות רק עם הרובד החיצוני שלנו, מצב בו אנו במובן מסוים "מרמים" את עצמנו.

כדאי גם לציין שבמצבים של: מדיטציה, הרפיה עמוקה והיפנוזה המוח מייצר "גלי- אלפא" מה שעוזר לגוף ולנפש לשקם את עצמם. וכן במצבי מדיטציה כשאנו מצליחים סוף סוף להיכנס לשקט עמוק ולחוות אותו (וזה אפשרי!) המוח מגיע למצב של איזון בין האונה הימנית לשמאלית והאנרגיות בגוף מתאזנות, (ניתן להקביל את האונה הימנית והשמאלית גם לאנרגיות של: יאנג ויין או: שמש וירח). בד"כ אנו חיים במצב לא מאוזן בו צד אחד שליט יותר- או ימין או שמאל, ובמדיטציה שניהם מתאזנים מה שיוצר מצב של מירכוז והתמקדות דבר שמאוד עוזר לנו להשיג מטרות בקלות בחיים, להירגע, לתפקד ביותר מרץ ואנרגיה משהיינו בעבר.

מעל הכל, לסיכום, מה שאפשר לומר על המדיטציה זה בעצם שאין ממש מילים שיוכלו לתאר אותה, כי המדיטציה היא פעולה חווייתית וכמו כל חוויה צריך לחוות ולהתנסות בה. ולכן אני מציאה לכולכם לבוא ולחוות מדיטציות ולראות את התוצאות, רק חשוב לציין:
זהו תהליך וזהו לימוד וכמו כל לימוד זה לוקח את הזמן שלו.


אז שיהיה בהצלחה!!!


חן אור


חן אור M.A במוסיקה
מורה ליוגה ומדיטציה
השתלמה בשיטות מדיטציה שונות
מטפלת בהילינג ובקערות טיבטיות
מלמדת חוגי מדיטציה בת"א ובמרכז.
נייד: 054-4558092
אתר: http://www.healing-sounds.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב