דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גסטרוסק טיפות GASTROSEC DROPS 

מאת    [ 15/10/2008 ]

מילים במאמר: 1171   [ נצפה 3705 פעמים ]


גסטרוסק טיפות GASTROSEC DROPS מבית מגיסטר משיח
H. pylori ואולקוס

עד שנות השמונים של המאה ה-20, היה מקובל על רוב החוקרים שעודף חומציות בקיבה
הוא הגורם לכיבים בקיבה (כיב הוא פצע, אולקוס; במקרה זה, פצע תחום ומוגדר בדופן הקיבה), ואף פותחו תרופות נוגדות-חומציות רבות, המקטינות את הפרשת החומצה בקיבה.
על פי רוב, תרופות אלו רק הקלו את התסמינים, אך לא פתרו את הבעיה. אך מסתבר שהיה, במשך כמעט מאה שנה, מיעוט קטן של רופאים וחוקרים שחשד, ובצדק, שהסיבה היא אחרת.

הראשונים שהציעו שחיידקים הם הגורמים לכיבים, וזאת כבר ב-1875, אז החלו לקשר בין מחלות לחיידקים הגורמים אותן, היו הבקטריולוג הגרמני בוטצ'ר (G. Bottcher) ועמיתו הצרפתי מוריס לטולה (Letulle). זאת לאחר שצפו, בעזרת מיקרוסקופ, בחיידקים בשולי כיבים.
כאשר טיפול אנטיביוטי משולב וממושך קטל את החיידקים בגופם של חולי כיב קיבה, נעלמה גם המחלה
בשנת 1881 דיווח הפתולוג אדווין קלבס(Klebs) שצפה בחיידקים הצמודים לתאי הבלוטות המפרישות את מיצי הקיבה; וב-1889 דיווח ולרי ג'וורסקי (Jaworsky) שמצא חיידקים בתכולת קיבה. אך כל אלה לא שינו את דעתם של רוב החוקרים.
שנים רבות חלפו ודיווחים רבים נוספו, אך חוסר ההצלחה לגדל את החיידקים במעבדה מנע את האפשרות להשתמש בעיקרים של קוך (Koch's postulates - ראו תיבה) כדי להוכיח שהחיידקים הם אכן הגורמים לכיבים. גם הסברה שחיידקים אינם מסוגלים להתקיים באזור שהחומציות בו גבוהה מאוד תרמה להתעלמות מן הממצאים. חברות התרופות, משיקולים שלהן, העדיפו אף הן להתעלם מהממצאים ולא לממן מחקרים בנושא.
העיקרים של קוך
העיקרים של קוך הם ארבעת הפרמטרים שבעזרתם אפשר לקשר בין חיידק (או מיקרואורגניזם אחר) למחלה שלה הוא גורם, או לכל תופעה ביוכימית או פיזיולוגית (למשל ייצור יוגורט או קלקול יין). את העיקרים האלה ניסחו במקור, לגבי מחלות, ג'ייקוב הנלה (Henle) ורוברט קוך (Koch):
? החיידק החשוד כגורם חייב להימצא בכל מקום שבו מתרחשת הפעילות ה"חשודה" (בחולה) ולא להימצא במקום שאין בו פעילות כזו (בבריא).
? יש לבודד את החיידק ולגדלו בתרבית טהורה.
? החיידק שבודד חייב לגרום לפעילות במקום שבו היא לא היתה קיימת (הזרקת החיידק לחיה בריאה תגרום להופעת סימני המחלה).
? יש לבודד מחדש את החיידק מהפרט שהודבק, ולוודא שמדובר באותו חיידק
מגלים את החיידקים
פריצת הדרך אירעה ב-1979, כאשר הפתולוג האוסטרלי רובין וורן (Warren), מבית-החולים המלכותי בפרת, הבחין בחיידקים "כפופים" במרבית הרקמות שנלקחו מביופסיות קיבה של חולים בכיבים. כל החיידקים לא היו ממוקמים בחלק הצמוד לחלל הקיבה, אלא מתחת לשכבה הרירית המצפה את דופן הקיבה.
הוא רתם למשימה את הגסטרואנטרולוג בארי מרשל (Marshall), ויחד ניסו לגדל את החיידקים מביופסיות של כ-100 חולים. התהליך היה פשוט יחסית - הם זרעו את החיידקים C במשך כ-48 שעות. מאחר על מצע גידול בצלחות תרבית והדגירו אותם בטמפרטורה של 37 שלא ראו צמיחה של חיידקים, השליכו את הצלחות. כך חלפו כשנתיים, ואז, לאחר חופשת חג הפסחא, שבעטיה הושארו הצלחות באינקובטור במשך חמישה ימים, נראתה סוף-סוף צמיחת מושבות על הצלחות. וורן ומרשל כינו את החיידק שמצאו Campylobacter pyloridis.
בתחילת 1983 פרסמו וורן ומרשל את תגליתם, ובעקבותיהם החלו לחקור את החיידקים חוקרים רבים נוספים, שאישרו אף הם את ההנחה שהחיידקים הם הגורמים לדלקת קיבה כרונית העלולה גם להתפתח לכיבים בקיבה ובתריסריון, ואף לסוגים אחדים של סרטן הקיבה. בעקבות מחקרים אלה הופרדו החיידקים מהסוג Campylobacter ונקראו Helicobacter pylori, בגלל צורתם המזכירה תחילת סליל (helix - ביוונית סליל), ועל שם השוער (pyloric valve) שבין הקיבה למעיים הדקים. שם זה הוא שמם המקובל של החיידקים עד היום.
7 חיידקים שונים
כדי לבחון את התיאוריה, בדק בארי מרשל את החיידקים על גופו שלו: הוא בלע תרבית של חיידקים, ובעקבות כך חלה בדלקת חריפה של הקיבה, שלמזלו חלפה מאליה. במהלך המחלה הוא עבר אנדוסקופיה, שבמהלכה נלקחה דגימת ביופסיה מקיבתו ובודדו ממנה חיידקים הזהים לאלה שבלע - מה שרצה להוכיח על פי העיקרים של קוך.
תגיות
פרסום הניסוי וממצאיו, ב-1985, חולל סערה תקשורתית. למיקרוביולוג ארתור מוריס (Morris), שבלע אף הוא אותם החיידקים בשנת 1987 במסגרת מחקר שעשה עם הגסטרואנטרולוג גורדון ניקולסון (Nicholson)באוניברסיטת אוקלנד שבניו-זילנד, היה פחות מזל - רק לאחר טיפולים אנטיביוטיים אינטנסיביים במשך כשלוש שנים, הצליח להיפטר מהחיידקים (ומהמחלה).
הגילוי שחיידקים הם הגורמים למחלות קיבה מסוימות סלל את הדרך, אמנם רק מ-1994, להכרה של הממסד הרפואי בממצאים, ולטיפולים אנטיביוטיים כנגד גורמי המחלה. ואכן, כאשר טיפול אנטיביוטי משולב וממושך קטל את החיידקים בגופם של חולי כיב קיבה, נעלמה גם המחלה. בשנת 2005 זכו וורן ומרשל בפרס נובל לפיזיולוגיה ורפואה על הגילוי והוכחת הקשר בין החיידקים למחלה.

בשני העשורים שלאחר הגילוי התברר ש- H. pylori הוא אחד מקבוצה של לפחות שבעה חיידקים שונים, הפועלים באופן דומה בדרכי העיכול של יונקים שונים.
בשנת 1997 נקבע רצף הנוקלאוטידים בגנום החיידק.


הגילוי שחיידקים הם הגורמים למחלות קיבה מסוימות סלל את הדרך לטיפולים אנטיביוטיים כנגד גורמי המחלה
אילוסטרציה: Gettyimages/imagebank
Helicobacter pylori: תעודת זהות
החיידק H. pylori הוא מתג כפוף, או סלילון, בעל שוטונים, המשתייך לתת-החטיבה
-proteobacteria. החיידק הוא מיקרואירופילי, כלומר - גדל היטב בריכוזים נמוכים של חמצן. תכונה זו היא המעכבת את גידולו בסביבה אווירנית.
בניגוד לסברה הרווחת, החיידק אינו אצידופילי (יכול לחיות בסביבות חומציות). הוא אינו מתקיים על דופן הקיבה (שם היה נחשף ל-pH הנמוך של מיץ הקיבה), אלא מתחת לשכבה הרירית של דופן הקיבה (שבה הוא "מתחפר" בעזרת השוטונים שלו). שם הוא מפריש לסביבתו את האנזים אוראז (Urease), המפרק שתנן (אוריאה) לאמוניה (NH3), וכך מעלה את ה-pH של הסביבה.
לקריאה נוספת:
ל- H. pylori כמה רעלנים. הרעלן החלבוני vacA גורם להתרופפות הקשרים הבין-תאיים ברקמת תאי החיפוי של הקיבה, ומאפשר לחיידק לחדור אל ביניהם. רעלן זה מגביר את החדירות של דופנות התאים למולקולות של סוכרים (כמניטול וסוכרוז) ויונים (כברזל) החיוניים לגידולו.
הרעלן החלבוני cagA מעורר את מערכת החיסון לפעילות, ובכך אחראי להיווצרות התהליך הדלקתי ברירית הקיבה. רעלן זה משנה בתנאים מסוימים את הפעילות של הפרוטואונקוגנים התאיים c-jun ו-c-fos, וכתוצאה מכך עלולים להופיע גידולים סרטניים.
שכיחות החיידק באוכלוסייה
בהמשך התברר שכ-50% מכל אוכלוסייה נבדקת מודבקים ב-H. pylori, וששכיחותו עולה עם הגיל (אך כנראה לא בגלל הגיל עצמו, ראו בהמשך): כרבע מהנבדקים בגילים 21-30, כמחצית בגילים 41-50 וכשני שלישים בגילים 71-80. השינוי בשכיחות בהתאם לגיל מוסבר בכך שההדבקה בחיידק מתרחשת בילדות, ותנאי התברואה של הילדים השתפרו עם השנים. כמו כן, התברר שגם כיום, בסביבות סוציואקונומיות נמוכות שיעור ההדבקה בילדים גבוה יותר.
יתרון הנשאות של H. pylori
אכן, אנשים הנדבקים בחיידק חולים לרוב בדרגה זו או אחרת של דלקת קיבה (gastritis), שבמרבית המקרים היא חסרת תסמינים, אף שלעתים היא מתפתחת, בעיקר בגיל מבוגר יותר, בהתאם לתנאים האישיים והסביבתיים, לכיב קיבה ו/או לסרטן הקיבה. אך האם יש לנשאי החיידק יתרון כלשהו על חסרי החיידק?
בעקבות מחקר שערכו לאחרונה מרטין בלייזר (Blaser) ויו צ'ן (Chen), מבית-הספר לרפואה באוניברסיטת ניו-יורק, ואשר פורסם בכתב-העת The Journal of Infectious Diseases, מדווחים החוקרים כי לילדים (טווח גילים 13-3) שלא נחשפו לחיידק (היו חסרי נוגדנים כלפיו), היה סיכוי גדול פי יותר מ-2 לחלות באסתמה, בהשוואה לילדים שנחשפו לחיידק! החוקרים מסבירים זאת בכך שמערכת חיסונית שהופעלה כנגד החיידק מתפתחת טוב יותר, ומסוגלת לשלוט בגורמים המעוררים אלרגיות מסוגים שונים.
לסיכום:
H. pylori הוא גורם מחלה ייחודי, "מאמן" של מערכת החיסון וכלי למחקר גאוגרפי.
והעיקר שנהיה בריאים.
גסטרוסק טיפות GASTROSEC DROPS מבית מגיסטר משיח פורמולת צמחים ייחודית המסייעת באיזון החומציות במערכת הגסטרו-אינטסטינל בצורה טבעית. מתאימה לאנשים הסובלים מבעיות אקוטיות וכרוניות במערכת העיכול. כגון : צרבות,בחילות,אולקוס,גזים,כבדות,קיבה ומעי עצבני,קלקול קיבה וכאבי בטן,איזון הצואה בין שילשול לעצירות.
טיפול טבעי בחידק H. pylori למבוגרים 40 טיפות שלוש פעמים ביום למשך כ-40 ימים, יש למהול ברבע כוס מים , לילדים חצי מהמינון.

מגיסטר משיח M.A. בעל תואר שני ברוקחות קלינית בישראל ובארופה.
WWW.MAGISTER-MASHIAH.IOS.ST


מגיסטר משיח M.A. בעל תואר שני ברוקחות קלינית בארופה ובישראל
http://www.magister-mashiah.ios.st
054-2602760




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב