דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אירוע עסקי 

מאת    [ 12/10/2008 ]

מילים במאמר: 452   [ נצפה 2169 פעמים ]

אירוע עסקי
רבים המפיקים שיקומו ויגידו כי ההבדל בין אירוע עסקי מוצלח לבין אירוע עסקי שאינו מוצלח נעוץ בחברת ההפקה וברמת המקצועיות שלה. אני טוענת אחרת. אירוע עסקי יקום ויפול לפי תהליך העבודה המקדים שנעשה לו בארגון.
אירוע עסקי הינו נקודת שיא בתהליך מאוד ארוך שנעשה באותו ארגון או חברה המזמינים את האירוע.
בין אם זה אירוע השקת מוצר, כנס מקצועי, מסיבת עובדים או יום כיף, בסופו של דבר, מטרת העל של מזמין האירוע (בעל החברה לצורך העניין) הינה מטרה רווחית גרידא. הרי מה האינטרס שלו בהנאתו ובגיבושו של צוות העובדים אם לא העלאת התפוקה שלהם בעבודה?
אך, אין שום צוות עובדים שאינו מרוצה מהתנהלות הארגון בו הוא מועסק שייתן תפוקה גדולה יותר כי הארגון ערך לו יום כיף בלונה פארק. לעומת זאת, ארגון שישקיע בתהליך עבודה ארוך ואינטנסיבי בארגון שלו, ובסופו יעניק לעובדיו או לקהל לקוחותיו אירוע בהתאם, יזכה לתוצאה המיוחלת.
אז איך בונים תהליך נכון טרם האירוע?
ראשית, כמו לפני כל פרויקט גדול, נגדיר לאירוע מטרות. מטרותינו יכולות להיות גיבוש ויצירת הווי בין העובדים נטו, הקניית ערך מוסף לקהל העובדים, העשרת העובדים בידע מקצועי נוסף ועוד.
לאחר שהגדרנו מטרותינו לאירוע, נראה כיצד נביא מטרות אלה לידי ביטוי בתהליך המקדים לאירוע ובאירוע עצמו. אם למשל, ניקח כדוגמה ארגון כלשהו, הסובל מרמת מקצועיות נמוכה. אותו ארגון מעוניין להעלות כמובן את רמת המקצועיות של העובדים ולהביא אותם לידי שאיפה למצוינות בתחום עיסוקם. כמפיקה, הייתי ממליצה לאותו ארגון להגדיר ולהכריז בפני העובדים כי שנת העבודה הקרובה הינה שנה בסימן "איכות ומצוינות", ולצד תהליכים פנימיים נוספים (מומלץ לשכור מאמן עסקי) על מחלקת משאבי אנוש ורווחה לוודא כי ערך זה מובא לידי ביטוי בכל פעילות הנעשית בו, לרבות ארוחות צהריים משותפות, ישיבות, תלושי-שכר, שיחות חתך ועוד. את אירוע ה"גיבוש" לעובדים הייתי מקיימת בסופו של התהליך, מכריזה עליו כעל אירוע בסימן "איכות ומצויינות", ובין הקייטרינג למופע האומנותי הייתי מכניסה תוכן הקשור לתחום. ישנן חברות אימון עסקי, ואחת אשר עליה הנני ממליצה - "תות" בהנהלתו של אלון גל. חברה זו משווקת סל שירותים מגוון אשר בו ניתן למצוא גם סדנאות המותאמות ובנויות במיוחד לאירועים מסוג זה. סדנה כגון "עקרונות זהב להצלחה" יכולה להשתלב מצוין באירוע שכזה, והייחודיות שלה היא בהיותה קלילה ומאתגרת בו בעת, כך שהעובד שעובר אותה לא מרגיש כאילו הו א נמצא בתהליך של "אימון".
ארגון המתייחס למטרותיו ברצינות יתרה, ומקפיד ליישמם החל משלב תהליך העבודה לקראת האירוע וכן באירוע עצמו, יזכה לתוצאות והגעה מקסימאלית למטרות וליעדים שהציב.
אל לכם, מנהלי ומנהלות משאבי אנוש להתייחס לאירוע העסקי כעוד אירוע גיבוש! האירוע העסקי הינו כלי חשוב וחיוני ליישום מטרות ויעדים פנים ארגוניים שייתכן ובעל המניות מנסה להטמיעם בארגון זמן רב.
זה הזמן לזנוח את סדנאות המזרנים והמסאז'ים ולהביא לקהל העובדים בארגון שלכם אירוע ייחודי, מקורי ושונה, אך באותה עת מותאם לארגון שלכם ולמטרות שהצבתם.
מקווה שמצאתם מאמר זה מועיל. אשמח לייעץ .
חג שמח,
ליטל מור
ליטל מור
בעלת חברה להפקות אירועים - "אינקה הפקות אירועים" ומרצה במכללת קונספט בקורס להפק אירועים
http://www.inca-pro.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב