דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לכפר על החטאים, כל הדרך לקופה 

מאת    [ 12/10/2008 ]

מילים במאמר: 414   [ נצפה 2080 פעמים ]

איך לגלות מהו החטא שעליו המוצר שלנו מכפר

כל אחד אוהב לחטוא, ולכל אחד העדפה לסוג אחר של חטאים. במשרדי מאה הימים החטא הנפוץ הוא חטא הפחמימות, ולפי המידע שבידינו - אנחנו לגמרי לא לבד. על החטא הזה אנחנו מכפרים בטיפוס במדרגות במקום במעלית, שמצליח לנקות את המצפון שלנו באופן חלקי בלבד. אולי אנחנו צריכים לעבור לקומה גבוהה יותר.

המנגנון של מירוק החטאים הומצא כנראה על ידי אנשי דת, סביר להניח מיד אחרי המצאת החטא עצמו.. לפני כחמש מאות שנה פיתחה הכנסיה הקתולית מוצר מעולה: כתבי מחילה לחטאים, שנמכרו בעסקה עתידית - קנה את המחילה עוד לפני שביצעת את החטא.
הרעיון אמנם הקדים מעט את זמנו וחולל פילוג בכנסיה, אבל הדחף הבלתי נשלט שלנו לחטוא, ורגשי האשמה שמתלווים לחטא - מלווים אותנו גם היום.

וכמו שיודע כל איש שיווק, בכל חולשה אנושית מסתתרת הזדמנות שיווקית (בוטוקס, מישהו?). לדרך השיווק הזו ניתן להצמיד את השם 'שיווק פולני', כיוון שהיא הופכת את רגשי האשמה של הלקוחות - למכירות. השאלה שמסקרנת אותנו היא מהי האשמה שעליה יושב כל מוצר, וכיצד לפרוט עליה כדי למכור אותו.

נראה פשוט? בכלל לא. בואו נבדוק:
נתחיל במוצרים הפשוטים: ברור למדי שדיאט קולה הוא סוג של 'יום כיפור', הוא בהחלט יכול לכפר על סוגים שונים של עוונות: על הצ'יפס או על ההמבורגר, על זה שלא נרשמתי לחדר כושר, על זה שנרשמתי ולא הלכתי, או על זה שאני מאוד אוהב עוגות. דיאט קולה הוא 'כתב מחילה' שקונים תמורת שקלים בודדים, ומנקים את המצפון. אבל בואו נתקדם למקומות יקרים ומעורפלים יותר.
זרי פרחים ושוקולדים (ביחד או לחוד) הם 'אמצעי כפרה' מוכרים עד כדי קלישאה, ובעשירונים מסויימים היהלומים והזהב משמשים בסיטואציות דומות. ויש כמובן עוד שפע חומרי למצפון - ביצי חופש, צעצועים, אלכוהול, נסיעות לחו"ל, ספרים... המגוון אינסופי.

באופן מוזר, אנחנו חשים אשמה לכל הכיוונים: לעצמנו ("אני לא אוכל נכון, אני מרעיל את הגוף שלי"), לבני המשפחה כמובן ("בייבי מוצארט" יפתח אותו/ה יותר טוב מיכולות הקריאה והשירה שלי וייתן לי 40 דקות של שקט), לחברים לעבודה, לשכנים וכן הלאה. חידוש: האשמה לא מוגבלת לבני אדם בלבד. אנחנו מפתחים אותה גם כלפי חיות המחמד שלנו ("אני לא מטייל איתה מספיק"), ואפילו לרכוש דומם - הדירה, המכונית, המחשב. וכאמור - התחושה הזו בדיוק היא הזדמנות שיווקית.

לכל מוצר או שירות יש את רגש האשמה הספציפי שאותו הוא מנקה, שעליו הוא 'יושב'. כדי לזהות אותו צריך לחשוב, לדבר עם אנשי המכירות, עם אנשי השירות ועם הלקוחות עצמם. יחד איתם אפשר יהיה להצביע על הסיטואציה המדויקת שבה נכון להציע את 'כתב הכפרה' שלנו, ולאפשר ללקוח להרגיש טוב יותר עם עצמו.

בברכת גמר חתימה טובה!

למאמרים נוספים באתר: www.100days.co.il
שותף ומנהל ב'מאה הימים'. עוסק בקריאטיב ובאסטרטגיה מזה 7 שנים. צבר ניסיון רב בתחום הפרסום וקידום המכירות - מגיבוש הקונספט השיווקי דרך תכנון השקות, מסעות פרסום, מבצעי קידום מכירות, ייזום שיתופי פעולה ועד להתווית הפרטים הקטנים שילוו את המהלך, עבור כמה מהמותגים המובילים בישראל - תנובה, סלקום, בנק הפועלים, קוקה-קולה ורבים אחרים.
בוגר מכללת ACC לפרסום, ומרצה בקורסי קופירייטינג. בוגר האוניברסיטה העברית בגיאוגרפיה ולימודי תואר שני במכון ללימודים עירוניים. http://www.100days.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב