דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פילאטיס בהריון 

מאת    [ 07/10/2008 ]

מילים במאמר: 378   [ נצפה 3394 פעמים ]

גרף הפעילות בתקופת ההריון- לאישה שמתרגלת את השיטה באופן קבוע הגרף ילך וירד תוך כדי התקדמות ההיריון, בהתאם ליכולות האישיות שלה. כלומר, אם האישה מתרגלת פילאטיס ברמה בינונית עד מתקדמת, אין מניעה להפסיק מיידית את הרפרטואר המוכר לה (שהוא מאתגר יחסית) אלא להוסיף אליו דגשים רלוונטיים למצב ההיריון הצעיר כגון: תרגול ושליטה על שרירי ריצפת האגן. רצוי לבדוק כל הזמן האם הרפרטואר המתקדם עדיין מתקבל אצלה בצורה חיובית ומתגמלת . כאשר מתחילה לצאת הבטן, נוספים דגשים ואיסורים חדשים כגון: להימנע מתרגול שרירי הבטן (האורכיים בלבד!!), להימנע מהעלאת הדופק , להימנע משכיבה על הבטן, להימנע ממתיחות של מפרקי ירך ועוד. תוכנית העבודה מתחילה להשתנות.




שלושה חודשים ראשונים- כל אשה צריכה לקחת בחשבון שבמהלך שלושת החודשים הראשונים להריון מתבצע סינון טבעי של הגוף האם להשאיר את העובר להתפתח. לכן בתקופה זו מתבצעות רוב ההפלות הטבעיות . עובדה זו אינה קשורה כלל לפעילות גופנית כלשהי , לרבות פילאטיס. לא מעט קורה, שאישה מגלה את הריונה בסביבות שבוע 8 ואפילו 10 ועד אז המשיכה פעילות כרגיל וההיריון המשיך להתפתח באופן תקין. מה שכן, במידה והאישה חשה ברע (בחילות, חולשות, עייפות גדולה) אין טעם להתעקש וכדאי לחכות עד לסוף שבוע 13, שאז , ברוב המקרים, התחושות הלא נעימות חולפות להן.




פילאטיס לאישה בהריון שמתרגלת את השיטה טרם כניסתה להריון- מתחילת ההיריון אין כל מניעה להמשיך בתוכנית המוכרת לה, תוך כדי התחשבות מלאה ברגישויות (אם קיימות), וזה בעצם מה שייקבע את קצב ירידת גרף הפעילות.




פילאטיס לאישה בהריון שלא תרגלה בעבר -מטרת הפעילות היא אך ורק הכנה ללידה. כלומר, אין פיתוח של תרגילים ואין חיזוק של יכולות כלליות של הגוף. מתחילת הפעילות, האישה תלמד להפעיל את ריצפת האגן, תלמד להפעיל שריר בטן ספציפי שנקרא "רחב ביטני" (ללא שימוש בשרירי בטן אחרים!) והיא תלמד צורות נשימה שונות שמסייעות בזמן הצירים והלידה. דגש נוסף יינתן על חיזוק חגורת כתפיים וזרועות וחיזוק שרירי הרגליים, מאחר ואלו אזורים שעובדים לא מעט בעת לידה. מעבר לכך, רפרטואר התרגילים יישאר מצומצם יחסית.



חשוב לזכור- תרגול פילאטיס לא רק בתקופת ההיריון אמור לגרום לתחושות טובות ומתגמלות ולא לתחושות של "עונש" וכאב. אם לא כך המצב, קיימת בעיה שכדאי לפתור אותה מול המורים בסטודיו. חשוב להתייעץ איתם וליידע אותם על כל קושי.

בכל מקרה, אישה בהריון צריכה להכין את גופה כמו רקדן שמכין את עצמו להופעת בכורה, לחזור ולהתאמן על עבודת הגוף עד שהדברים הופכים "לטבע שני". כך היא תגיע ללידה מוכנה יותר וקשובה יותר לגופה.




סטודיו לפילאטיס מאיה בן יעקב
שיעורים וקורס להכשרת מורים.
פילאטיס שיקומי ברמה מקצועית ובהשקפה הוליסטית.
http://www.mayapilates.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב