דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אולמרט ''ירד מהפסים'' - של הליכוד 

מאת    [ 06/10/2008 ]

מילים במאמר: 1055   [ נצפה 2905 פעמים ]

אברהם פכטר - עו"ד

להחזיר את רמת-הגולן, כמעט כל יו"ש, לחלק את ירושלים, זאת משנתו החדשה של אולמרט.

בראיון החג - טען שטעה בעבר ומכאן עלינו להבין, שהוא סובב אותנו בכחש, הוליך את האנשים שולל - סטה שמאלה מהאידיאולוגיה של הליכוד והפך לקיצוני שמאלי בקבוצה הפוליטית.

המסר הביטחוני של הראיון - משדר לאויבינו, חולשה, רפיסות רוח, אובדן הרתעה, חוסר אומץ לב, בקיצור סכנה ביטחונית לאומית.

לכן רבותי - עורו, צאו מתוך השממה והבית, פן יהיה מאוחר מדי.


* מאת: עו"ד אברהם פכטר


לא יאומן כי מסופר - ויכתב בדברי הימים, שראש ממשלה מכהן, בראיון חג שניתן במפתיע לעיתון אחד בלבד (ידיעות - מטעמים ברורים), ישדר מסר של כניעה, פחדנות, רפיסות רוח ואובדן הרתעה. כאשר ראש ממשלה מצהיר, האם אתם רוצים עוד פיגועים נוסח הטרקטורים בירושלים, כאשר הוא מצהיר על מוכנות לנסיגה מרמת הגולן, החזרת כמעט כל יו"ש - לרבות בקעת הירדן, וכמובן חלוקת ירושלים. ניתן לשאול - עד אנא הגענו - האם זה האולמרט שנמנה על העילית של הליכוד, מקבוצת "הנסיכים" שהתפלש ויצק מים על ידיו ורגליו של מנחם בגין ז"ל ואריק שרון - ירש אותו הפך לראש ממשלה במקרה ועכשיו זכה לפתע "בהארה פוליטית אלוהית" - שדחפה אותו שמאלה מהשמאל.

התכנית של אולמרט - לא רק שהיא מסכנת ומסוכנת לביטחונה של ישראל, היא גורמת לנו נזק תדמיתי, מעמדי, פוליטי חמור, עם השלכות מדיניות פוליטיות לשנים הבאות.

אין מדובר בהבעת דעה, של פוליטיקאי מזדקן או פנסיונר. אין מדובר במאמר או ראיון של אקדמאי, סופר, אומן שמאלני עם כוונות טובות אבל רעיונות גרועים, מדובר בראש ממשלה מכהן עדיין, ממפלגה שזכתה ב-29 מנדטים בבחירות האחרונות ועכשיו היא מפלגת שילטון - כשרוב שריה וח"כיה פליטי ועריקי הליכוד - שעדיין לא השמיעו את קולם בפומבי בנושא.

אל יהיה הדבר, קל בעינכם, אל תחשבו שהוא "ירד מהפסים" של הליכוד, באופן מפתיע ויום לאחר שהכריחו אותו להתפטר, כנראה שהנושא הבשיל אצלו שנים וחודשים קודם לכן.

האם יתכן שמדובר בתרגיל פוליטי - מתוחכם לסנדל את ציפי לבני, לשבש את הרכבת הממשלה וכך להשאיר אותו לתקופת מעבר ארוכה יותר, עד לבחירות. אם זה נכון, ואילו יתכן כתכסיס של יח"צניו ואנשי חצרו, הרי לאור דעותיו הוא הופך למנהיג שצריך להיזהר מעמדותיו ולהחליפו במהירות האפשרית.

לא אתפלא אם בזמן הקרוב נשמע מחדש את תורת הקונספציה או תורת הטשטוש לאמור: זרוק תכנית מדינית נועזת לחלל - שאהובה על הציבור השמאלני - התקשורת והפרשנים השמאלניים - כמו חזרה לגבולות 67 תמורת הסדר שלום עם הפלסטינאים, וישכחו לך, או יטשטשו לך, את החקירות הפליליות, החשדות החמורים, על חריגות אישיות, מוסריות, כספיות, ולא יגיעו למעמד של כתבי אישום חמורים.

אם זה זכור לכם - הטענות שהיו בתקופת שרון ואנשי החווה + אולמרט שהיה ממובילי קו ההתנתקות מעזה ופינוי גוש קטיף, אתם לא טועים.

מבחינה ביטחונית אסטרטגית:

א. מסירת רמת-הגולן - אפילו עם הסכם עם הסורים שלאור המצב כיום וקשריה עם איראן, רוסיה, חזבאללא וחמאס, לא שווה את הנייר הכתוב - פירושו הצבת איראן - סוריה, חזבאללא על גבול הכנרת על כל משמעויותיה הביטחוניות.

ב. מסירת בקעת הירדן מקרבת לגבול המזרחי, כלומר: יהודה ושומרון (על גבולות ישראל הרגישים למרכז הארץ) את האיראנים, העיראקים (בהשפעת ובשליטת איראן) ואת הירדנים (שמצטרפים עם הרוח הנושבת לחזקים).

ג. מסירת רוב יהודה ושומרון - פירושו מסירתה לחמאס, עזה ושום הסדר עם אבו מאזן, שהוא אימפוטנט פוליטי, או יורשו לא מחזיק מים ויהיה בכייה לדורות.

עכשיו דמיינו לכם - את ישובי ישראל כשדרות על הקסאמים ועל הנפגעים.

ד. חלוקת ירושלים - כל מה שנאמר בסעיפים א-ב-ג דלעיל, תוסיפו לירושלים, שפירושו אנשי חמאס, איראן, חזבאללה צופים מתצפתים, יורים על הר הבית, הכנסת ומוסדותיה - מחזה שמחזירים אותנו לתקופה שלפני 67, כשהלגיון הירדני ישב על חומות העיר העתיקה, אלא שהפעם זה יהיה הרבה יותר גרוע ומסוכן.


מעמדינו הביטחוני והפוליטי:

מבחינה פוליטית, זאת תהיה מכה שלא נוכל להתאושש ממנה, שהרי הקהילה האירופית וגם ארה"ב, במיוחד אחרי הבחירות עם אובמה בטוח ועם מקיין אולי , יקפצו על ההצעה ביחד עם אירופה ויכריחו את ישראל לפעול לקידום תכנית אולמרט, כאשר הנימוק שלהם ובצדק מטעמם, מסתמך על ראש ממשלת ישראל.

כלומר: הראיון של אולמרט - כבר גרם לנו נזק תדמיתי, פוליטי מיידי עם אופציה לעתיד, אם מנהיגי ישראל המובילים, לא יתנערו ממנו בהקדם ובתקיפות.

לאמור: לא לדחות אפשרויות להסכמים לחוזי שלום, או הסדר גבולות, אבל לא בנתוני הפתיחה שהציב אולמרט, שהרי יש אחוז גבוה מאד בציבור, עם נלך לפי הסקרים ונחבר את הליכוד, ישראל ביתנו, מפד"ל - האיחוד הלאומי, ש"ס, יהדות התורה, גמלאים, והרי לכם רוב מוצק נגד תכנית אולמרט. אז אמנם נכון שהאימרה: "מה שרואים מכאן, לא רואים משם" - ומנהיגים נוסח בגין ז"ל, רבין ז"ל, שרון ואולי גם אולמרט, פתאום ראו וחוו דברים חדשים ופתרונות חדשים, אך המציאות עדיין לא הוכיחה שהם צדקו, ואולי היו פזיזים מדי.

כל התומכים "בהסכם אוסלו" - יכולים להתעורר לבוקר חדש ולהתענג על המחשבה ששינו את אולמרט, אבל עדיין רוב הציבור והמציאות המרה, מוכיחה שוב ושוב שאולי היתה זאת השגיאה הגדולה והמכרעת, שהביאה אותנו עד הלום, ביחסינו עם הפלסטינאים ומצבנו הפוליטי בעולם.

רבותי - עורו, קומו צאו מתוך השממה והאדישות ואי הבהירות הפוליטית, פן יהיה מאוחר מדי, פן נאחר את הרכבת או את כדור השלג שגלגל לפתע - בראיון חג ראש ממשלתנו במעבר - אהוד אולמרט.

לאור, ההצהרות שלו, הדעות שלו העכשוויות והעובדה שהצהיר והודה - שטעה לאורך כל הדרך יש לעשות מאמץ עילאי - להפוך אותו מהר ככל הניתן לפנסיונר, עוד לפני שיהיה נאשם מס' 1.


הערות לסיום:

א. העיתונאי גדעון לוי ("הארץ" 5.10.08), מביע את דעתו כי "הימין מת" - וזאת בעיקר בהסתמך על הראיון של אולמרט בחג בתוספת מספר מטרות של הליכוד שבינתיים התיישנו לדעתו.

ב. ובכן: לפי הערכתי, שני האישים הנ"ל, גדעון לוי מחד ואהוד אולמרט מאידך, סובלים שניהם מתסמונת קלינית בלתי מפוענחת. גדעון לוי - תסמונת אובססיבית של הזדהות עם הפלסטינאים, ואהוד אולמרט שעבר לאחרונה "אירוע מוחי פוליטי" - שכפי שמוסבר לעיל, השפיע על שיקול דעתו ותפיסתו האידיאולוגית.

ג. מוקדם מדי להספיד את הימין, את הליכוד, ואת מטרותיו.

ד. לאור המצב הביטחוני באיזור - כאשר איראן, סוריה, החזבאללה וחמאס רוצים להשמידנו - התיאוריה של אולמרט וגדעון לוי ותומכי שמאל נוספים - הוא מתכון לחיסול המדינה.






הכותב הוא עורך-דין, המתמחה במשפט פלילי, צבאי וציבורי, והיה בעבר פרקליט צבאי, יועץ משפטי, שופט צבאי בדרגת סא"ל, סגן פרקליט מחוז ומשנה ליועץ המשפטי של מועצת העתונות ופרשן משפטי בהווה.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב