דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חיזוק מערכת החיסון בקרב ילדים (ומבוגרים) 

מאת    [ 02/10/2008 ]

מילים במאמר: 841   [ נצפה 3911 פעמים ]

כיצד יכולה ההומאופתיה לעזור במצבים של מערכת חיסונית ירודה בילדים (ומבוגרים) והמנעות משימוש בתרופות?


ניתן לראות בקרב ילדי הגן וביה"ס ילדים שאינם חולים בתדירות כה גבוהה. לעומתם את אלו שתמיד מסתובבים עם נזלת או שיעול שלא עוזבים. כאשר מערכת החיסון אינה בשלה דיה או כאשר תפקודה ירוד, כל שינוי בטמפ', עונות מעבר, רוח פרצים, מזגן, חשיפה לקור, חום, לאלרגנים, עלולים לגרום לתחלואים השכיחים: נזלות בלתי פוסקות, כאבי אוזניים, שיעול, אסטמה, אלרגיות ... שוב הולכים לרופא, שוב הילד מקבל תרופות עד לפעם הבאה. אנו כהורים שואלים עצמנו מה ניתן לעשות על מנת לחזק את יכולת ההתמודדות הגופנית של הילד או במילים אחרות, כיצד מחזקים מערכת החיסון של ילדנו?


הטיפול האנטיביוטי אמנם עוזר לחסל את החיידק, אך אינו מטפל בגורם שהביא למחלה מלכתחילה, לכן, עד שלא נטפל בשורש הבעיה, בחולשה של מערכת החיסון, החיידקים ימשיכו לחזור לאותה סביבה המאפשרת להם לצמוח ולהתרבות שוב ושוב. אדם חולה מייצר סימפטומים (דלקת, חום, כאבי ראש, כאבי שרירים, נזלת, שיעול וכו') המודיעים על היות הגוף מותקף. בנקודה זו יש לבחון את יכולת ההתמודדות הגופנית של הילד מול המחלה. כיצד הילד עובר את המחלה? האם הוא חיוני והמחלה חולפת במהרה ללא סיבוכים תוך חיוניות, או שמא המחלה מכריעה אותו ולכן נזקק לעזרה? עזרה בדמות תרופות אמנם תביא להקלה, אך גם תגרום להחלשותו. מדוע? כוון שכל התערבות כימית אמנם מקלה על החום, הגודש, החולשה וכו', אך מצד שני היא כעין "רעל" (חומר כימי המוחדר לגוף) הגורם במקביל להקלה, נזק גופני. אם מדובר בפעם פעמיים בשנה זה לא נורא, הגוף יכול להתמודד מול מפגע כזה, אך מה קורה כאשר מערכת החיסון של הילד במצב ירוד באופן כרוני? כאן נכנסת ההומאופתיה לתמונה כשיטת ריפוי טבעית המחזקת את הילד ומשיבה למצב בריאות קבוע ויציב לאורך זמן.


הטיפול מונע שימוש בתרופות/חומרים כימיים ואת הנזק ותופעות הלוואי שלהן. ילדכם יוכל להדוף מעליו בקלות יתרה את גורמי המחלה, נראה באופן כללי שהוא חיוני ואם יחלה יעבור את המחלה מהר מאד ולא ישקע לתוכה. דלקות הגרון, האוזניים, השיעול והנזלת הויראליים לא יתפתחו לכדי זיהומים חיידקיים ולא תדרש אנטיביוטיקה לסילוקם. ניתן ורצוי לטפל הומאופתית כמניעה וגם בזמן שהילד חולה. הדבר מונע בזבוז אנרגיות מיותרות והחלשה נוספת של הגוף.


מה ההבדל בין 'תכשירים הומאופתיים' הניתנים לקנייה בכל בית טבע/מרקחת, לזה שהומאופת נותן?


תכשירים הומאופתיים הנמכרים ללא מרשם הומאופת, יוצרים את אותו אפקט של תרופות כימיות, על אף היותם ממקור טבעי, וזאת כוון שאינם מותאמים באופן אישי למטופל ולסימפטומים הספציפיים לו ולא על סמך נתונים אישיים כגון: גיל, משקל, הסטוריה רפואית, תזונה, אלרגיות, בעיות נוספות אחרות ועוד. בנוסף אין פיקוח על המינונים ועל ומספר המרכיבים, מה שיכול לגרום למצב הפוך של החלשות גדולה יותר של הגוף. כל עוד אין התאמה אישית לצרכיו של המטופל ולדרך הספציפית בו הגוף מביא לידי ביטוי את מצוקתו (=סימפטומים), בעיותיו ותלונותיו, לא יתחולל תהליך ריפוי וחיזוק של מערכת החיסון!


מדוע חיסון נגד שפעת אינו מהווה פתרון טוב ומערכת חיסון חזקה דווקא כן?


בכל שנה ישנם וירוסים שונים חדשים ומחודשים (שעברו מוטציה). מדי סתיו מפציר בנו משרד הבריאות להתחסן. מול עמדה יש להביא בחשבון את ההשלכות האפשריות של תהליך ההפקה של החיסון, על מרכיביו הבעייתיים. יש מידע הקושר את חיסון השפעת עם הופעת סימפטומים שהינם חמורים מהמחלה עצמה, כגון דלקות מוח, שוק אנפילקטי, חום וכאבים מפושטים. כתב העת הרפואי "הלנצט" קבע כבר בעבר כי המחוסנים אינם נהנים משיפור בתחלואה, וכי קרוב לעשירית מהם פיתחו אסטמה בעקבותיו. לפני כשנתיים דיווח ה"ניו יורק טיימס" על שני מחקרים נוספים, אשר בדקו את השפעת החיסון נגד השפעת ב-37 השנים האחרונות. מסקנתם היתה כי במקרה הטוב יש לחיסון "יכולת צנועה" לסייע וכי "ההערכה שרוחשים להשפעת החיסונים הללו מופרזת עד מאוד." אחד החוקרים אף קובע כי "בשנים האחרונות נדהמנו לגלות עלייה דרמטית בשיעור נגיפי השפעת העמידים לתרופות." באוקטובר אשתקד פרסם כתב עת רפואי בולט נוסף, "בריטיש מדיקל ג´ורנל", סקירת מחקרים שקבעה שחיסוני השפעת כלל אינם יעילים. ד"ר תום ג´פרסון, מומחה לחיסונים הכריז כי בהתבסס על עדויות מחקריות ובהתחשב בבעייתיות שבמחקר על גורמים משתנים (כמו הנגיפים שבחיסונים), הרי שלחיסוני השפעת יעילות זניחה, אם בכלל, כשמדובר בהיעדרות מהעבודה, ימי אשפוז או הפחתת שיעורי התמותה משפעת וסיבוכיה.


הבריאות, היא החיסון הטוב ביותר שיש לנו ועל מנת להגיע לרמת בריאות טובה, יש לחזק את מערכת החיסון. מהלך הטיפול ההומאופתי: לאחר בחינה והכרות עם הילד (אבחון הומאופתי), מותאמת לו הכנה הומאופתית. הכנות הומאופתיות מורכבות מצמחים ומינרלים, הן טבעיות ואינן גורמות לתופעות לוואי. להכנות ההומאופתיות השונות יש היכולת לטפל בשורש הבעיה, באיבר או במערכת החלשים, גם כאשר ישנה נטייה גנטית לתחלואה ספציפית (אלרגיות, אסטמה, אטופיק דרמטיטיס וכו'). הן מחזקות את מערכת החיסון ומשיבות לבריאות ואיזון. בפגישות המעקב נמדוד את התקדמותו של הילד באחוזים, יחסית למה שהיה בתחילת הדרך ונמשיך לחזקו עד למצב בו לא יזדקק כלל לעזרה. מס' המפגשים הוא אינדיוידואלי ומותאם אישית לצרכיו של הילד. המפגשים הם נעימים ונינוחים, הילד יכול לצייר, לשחק בעוד שאני משוחחת עם ההורה. ילדים רבים יושבים ליד ההורה או לידי ומשתפים פעולה בשיחה, כל ילד בהתאם לאופיו ורצונו.


ההומאופתיה מטפלת לא רק בנטייה לתחלואים חוזרים, אלא פותרת בעיות נלוות קיימות, פיסיולוגיות ו/או רגשיות, במידה וישנן, דבר המהווה יתרון משמעותי בטיפול בילד. ההתיחסות הינה לילד כולו, לכל מכלול הסימפטומים. ההומאופתיה מטפלת במצבים כרוניים ("הילד שלי גורר שיעול חודשים") והן במצבים אקוטיים ("הילד נדבק בוירוס מאחיו והוא קודח מחום"). בשני המצבים הטיפול הוא יעיל וטבעי.


רפואה שלימה!

שרית שיינבלום RCHom,
הומאופתית קלאסית מוסמכת

בוגרת המכון הישראלי להומאופתיה
בוגרת לימודי התמחות להומאופתים מוסמכים
חברה באגודה הישראלית להומאופתיה
לימודי פסיכולוגיה ורפואה

נייד. 050-8624314

קליניקות: ת"א, רמת-החייל ופ"ת

http://www.metaplim.co.il/sarithome
sarithome@gmail.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב