דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ארגון הבית לחגים 

מאת    [ 29/09/2008 ]

מילים במאמר: 665   [ נצפה 2095 פעמים ]

ארגון הבית לחגים

תקופת החגים הינה תקופה נפלאה להתחיל שינוי בחיים. בראש השנה אנו חוגגים את תחילתה של השנה היהודית החדשה. זהו גם החג בו הקדוש ברוך הוא, שופט אותנו על מעשינו בשנה האחרונה, ובעזרת השם נותן לנו הזדמנות חדשה לתקן את מעשינו ופועלנו. במידה ואינכם מרוצים מהדרך בה הובלתם את חייכם וחיי משפחתכם, נצלו את התקופה הזאת, לשנות, לשפר ולתקן. הרבה אנשים צריכים סיבה מיוחדת לנקות את הבית ואין סיבה יותר מיוחדת מחגי חודש תשרי. אין כמו אווירת חג נעימה, בבית המאורגן והנקי שלכם, עם הריחות הנעימים של הבישולים החגיגיים. בואו נתחיל את השנה החדשה ברגל ימין, בסביבה מאורגנת ומסודרת, שנעים לנו לבלות בה.

פצלו את העבודה המרובה
ההמלצה הראשונה שלנו לכם, היא לא להגיע לערב החג בלי שעוד התחלתם לנקות ולסדר את הבית, במיוחד כשצריך גם לדאוג לבישולים של ארוחת החג. התחילו את ההכנות לחג בערך שבוע מראש, וחלקו את העבודה בין נפשות הבית. חנכו את ילדיכם לסדר את חדרם לקראת החגים. דבר זה ירגיל אותם לחיות בארגון ובסדר, וגם ישריש בהם מנהגי חג אשר אותם הם יזכרו כשיהיו הורים בעצמם. כמו כן, אל תשכחו לשמש דוגמא אישית לילדכם.

רענון המקרר
במהלך השנה, אתם בטח הולכים לעשות קניות פעם בשבוע-שבועיים מבלי שצרכתם את כל מה שהיה ברשותכם טרם הקניות. לקראת החגים, אנו ממליצים לכם לעצור ולבחון טוב מה יש לכם במקרר. הוציאו את כל המצרכים החוצה עד שתגיעו למקרר חדש כאילו בתצוגה בחנות אלקטרוניקה. אחרי שהוצאת את המצרכים, נקו את המקרר ביסודיות. כעת, כשהמקרר נקי ומריח טוב, בדקו את כל מה שהוצאתם ממנו - אנו מבטיחים לכם שתגלו מצרכים שהתוקף שלהם פג מזמן ושסתם שכבו בקירור זמן מה. כל המצרכים שתוקפם פג, זרקו לפח - אנחנו לא רוצים שחס וחלילה תחלו. אחרי שדיללתם את המקרר מהמצרכים הישנים, חפשו מוצרים שקניתם וטרם השתמשתם בהם - אנו חושבים שהגיע הזמן להשתמש בהם. כעת הגעתם למצב שבו המקרר שלכם נקי, מאורגן, בלי מצרכים רקובים. לקראת השנה החדשה, הקפידו על שמירת המקרר נקי ורענן. את המצרכים הישנים יותר, תמיד הביאו לקדמת המקרר שיבלטו לעין ושלא יגיעו למצב שאי אפשר להשתמש בהם. כשאתם הולכים לעשות קניות לחג, ובכלל קניות במהלך השנה, אל תקנו מצרכים שיש לכם במקרר הרבה זמן ושאתם לא משתמשים בהם. חבל על האוכל, חבל על הכסף ועל הבלגן.

כלים במטבח
בתקופת החגים אתם בטח תשתמשו בכלים שאתם לא משתמשים בהם במהלך השנה - סט סכום מיוחד לארוחות חגיגיות, צלחות, קערות סירים וכד'. כשאתם מכינים את ארוחת החג, בדקו היטב באילו כלים אתם משתמשים ובאילו אתם לא. כמעט בטוח שיש לכם כלים במטבח שאפילו בחגים אתם לא משתמשים בהם, והם סתם תופסים מקום בארונות. אחרי שהחלטתם באילו כלים אתם תשתמשו בארוחות החג, אחסנו את הכלים שאתם קרוב לוודאי לא תשתמשו בהם אף פעם במחסן או במקום אחר. חבל על המקום בארונות המטבח ועל האבק שייווצר.

מוצרי נוי
תקופת החגים הינה תקופה נהדרת לרענון מוצרי הנוי שברשותכם. פסלים על השידות, תמונות, ואזות ועוד הם רק חלק ממוצרי הנוי שיש בביתכם. ההנחות שמציעות רשתות השיווק בחגים יוצרות הזדמנויות לרכישת מוצרים חדשים, לכם, לקרובי משפחתכם ועוד. אחרי שקינתם את המתנות לחג למשפחה, מגיע לכם בראש השנה לפנק גם את עצמכם. חפשו את הפריט שרציתם הרבה זמן, ובמדיה והוא עומד בתקציב שלכם, הוסיפו משהו חדש לבית.

טפחו את הגינה
בין אם אתם גרים בבית פרטי, או בדירה, רוב הסיכויים שיש לכם פינת חי עם עציצים ושתילים. במידה והזנחתם את העציצים שלכם במהלך השנה, טפלו בהם. גזמו את הענפים המתים - פעולה זו גורמת להחייאה של הצמח. במידה ויש לכם חצר, השקיעו בה קצת. השקו את הפרחים ואת העציצים, גזמו ענפים מתים, ונקו עלים יבשים. כמו במוצרי הנוי, גם כאן, מותר לכם לפנק את עצמכם עם עציץ חדש. בקרו במשתלה הקרובה לביתכם, ובחרו את העציץ המושלם שבולט לעיניכם. אומנם עדיין לא טו' בשבת, אבל גם בראש השנה מגיע לכם לשתול חיים חדשים בביתכם.

נצרו את תקופת החגים
בתקופת החגים, הקדישו זמן לבילוי עם משפחתכם. במידה ואתם דתיים, בקרו שכנים קרובים לביתכם שלא ראיתם זמן מה. במידה ואינכם שומרי מצוות, בקרו את קרובי משפחתכם. אין כמו אווירת חג עם קרובי מששפחה וחברים קרובים. אל תשכחו להביא מתנה לחג לאלה שאתם מבקרים. נסיים באיחולי חג שמח ושנה טובה לכם, למשפחתכם, וכמובן, לביתכם.
ארגון הבית והמשרד הינו אתר שבא להקל על ניהול אורח חיים מאורגן ונקי. באתר מידע רב בנושא ארגון הבית, ארגון המשרד, מעבר דירה, המלצות נוספות, בעלי מקצוע ועוד. אם הנכם מעוניים לשנות ולהקל על חייכם, נסו זאת בעצמכם. התהליך דורש הפנמה של הצורך ושל היתרונות, למידה כיצד לבצע, והקפדה לאורך זמן. מעבר לכך אנו מבטיחים שתיהנו מהיתרונות ותשאלו את עצמכם "איך חיינו בכזה בלגן?"
http://www.irgun.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב