דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מבוא לתזונת מזונות חיים 

מאת    [ 20/01/2006 ]

מילים במאמר: 516   [ נצפה 4167 פעמים ]

אחד הגורמים המשפיעים ביותר על בריאותינו הוא התזונה. המזון הוא הבסיס עליו אנו נבנים. עצם הישות הפיזיולוגית הנוכחית של כל אחד מאיתנו היא המזון שנכנס לפינו, האוויר שאנו נושמים, המים שאנו שותים וכו'.
המזון שאנו אוכלים משפיע במידה רבה על אופן החשיבה שלנו, האופן בו אנו מרגישים, והאופן בו אנו מתנהגים. למזון שאנו צורכים יש השפעה גם על הקשר שלנו עם כל הסובב אותנו. למעבר לתזונת מזון חיים יש השפעה חיובית עצומה עלינו. תזונת מזונות חיים עשירה באנזימים. האנזימים הם מולקולות חלבוניות הנבנות בתאי הגוף החי (בכללם צמחים ובעלי חיים) וחיוניות לכל הפעילויות הכימיות בתוכו. בזכותם כל התאים הרקמות והאברים מסוגלים לפעול. הם כוח העבודה והחיים של הגוף, המתפקדים בסילוק פסולת מזיקה, בבנין תאים בריאים, בתהליכי חלוקת תאים תקינה ובכל התהליכים הכימיים המתרחשים בגוף. האנזימים קריטיים לחיים, הם מעורבים בכל פעילות בגוף. שום דבר לא יכול להתרחש ללא אנרגיה, והגוף אינו יכול להשתמש באנרגיה או לייצר אותה ללא אנזימים. היכולת של הגוף לתפקד, לרפא פצעים, להילחם במחלות תלויים באנזימים.
אנזימי מזון נמצאים בכל המזונות החיים, ומשמשים במיוחד לפירוקו של המזון בו הם נמצאים. מזון הנו מקור עיקרי וחשוב ביותר לאנזימים. אולם, חימומו לטמפרטורה גבוהה מ- 45-50 מעלות גורם להרס של האנזימים. מזון חי כגון פירות וירקות הוא עשיר באנזימים, ולמזלנו גם טעים. אולם שימור מזון בקופסאות שימורים או פשוט באחסנה ארוכה, הוספה של תוספים מלאכותיים, הקפאה וכדומה מקטינים את הפוטנציאל האנזימתי של המזון. טיגון, פסטור, והקרנה במיקרוגל או בכל אמצעי אחר - כל אלו הורסים לחלוטין את האנזימים. אכילה של מזון מבושל ומתועש מאפשרת למינרלים לא אורגניים להיכנס לזרם הדם, לעבור בגוף כולו, להצטבר בעורקים בוורידים, ולפגוע במערכת העצבים. במקרים מסוימים החומר המת מצטבר במפרקים, ולעיתים הוא מצטבר באיברים הפנימיים, תוך כדי גרימת החלשות המערכת החיסונית, מחלות, והזדקנות מוקדמת.
מזונות חיים מעוכלים בקלות. נדרשות 24-36 שעות למעבר המזון דרך כל מערכת העיכול לעומת 40-100 שעות עבור אוכל מבושל. עיכול ממושך יוצר ריקבון ומחלות במעי. פעולת העיכול צורכת הרבה יותר אנרגיה מכל פעילות פנים גופית אחרת. פעולת עיכול ממושכת גוזלת מן הגוף אנרגיה שניתן היה לעשות בה שימוש לחיזוק הגוף ולשיפור הבריאות.
מזון חי הוא עדין וטעים בעל מרקם, צורה וצבע מעוררי תאבון בריא וטבעי, הרבה יותר ממאכלים מבושלים. מזון מבושל הוא מזון מת! לכן צריכים מומחים כדי לשפר אותו עם כל מיני תוספים סינטטיים מלאכותיים. תוספי טעם אלו מגרים את מערכת העיכול, גורמים לגירוי יתר של איברים אחרים ולאכילת יתר.
המעבר לתזונת מזונות חיים מאפשר תהליכים של ניקוי רעלים מהגוף. תהליכי הניקוי הפנימי גורמים לכך שריחות רעים מהגוף ומהפה נעלמים. אכילת מזון חי תקל גם על אלרגיות, משום שמזונות מבושלים רבים יוצרים לחה המצטברת בגוף ובסינוסים. אכילת מזון חי יוצרת מקום לנשימה חופשית, וסביבה פנימית טובה יותר לאימונים פיזיים ורוחניים.
מזונות חיים יספקו יותר כח ואנרגיה משום שהם מכילים את האיזון הטוב ביותר של מים, מינרלים, ויטמינים, אנזימים וסיבים, המתאימים בדיוק לצרכי הגוף. מזונות חיים לא ישאירו אותך עייף לאחר הארוחה. כידוע, ישנה נטייה להרגשת ריפיון לאחר אכילה של ארוחה מבושלת. כאשר אוכלים מזונות חיים נדרשים לפחות שינה, וכך יש לנו יותר זמן להגשמת מטרותינו ולבילוי עם יקירנו ויותר זמן פנוי לתרגולים פיזיים ורוחניים.
תזונת מזונות חיים הינה אחת מתצורות התזונה מהנפוצות ביותר בעולם, ומצטרפים חדשים נוספים אליה בכל עת.
מאמר זה מופיע באתר www.ofekweb.com
מורה ליוגה ורפלקסולוגית. מומחית בתחום תזונת מזונות חיים, ומשמשת כיועצת בתחום זה.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב