דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מתנתקים הביתה 

מאת    [ 22/09/2008 ]

מילים במאמר: 675   [ נצפה 2285 פעמים ]

נבחרי ציבור מתנתקים מן הציבור וחיים בבועה. זוהי ההתנתקות הכי מסוכנת לציבור בישראל.
מאת: שי ברק
4.6.08

הבקר, מוגש כתב אישום נגד שר אוצר לשעבר בישראל, בגין גניבה. כן, גם אברהם הירשזון, הינו בחזקת חף מפשע, כל עוד לא קבע ביהמ"ש אחרת.
על ראש הממשלה אולמרט וטלנסקי ומסר וזקן וכרמיה ומרכז ההשקעות, נכתבו מילים שצירופן ארוך מאורך הגלות. גם הוא, אולמרט חף מפשע כל עוד לא קבע בימ"ש אחרת.
והיה לנו את שרון, וסימני שאלה בקשר לאי היווני ובמהלכם, תכנית ההתנתקות, שיש מי ששאל האם יש קשר בין השניים.
ההתנתקות מעזה והפינוי הכואב של המתיישבים, אירעו בקיץ 2005. ישנם הסבורים כי ההתנתקות, הייתה מהלך ראוי וישנם הסבורים כי היה בה כדי לדרבן את החמאס ולסייע בהגברת ירי הקסאם.
אבל, נדמה כי גם אלה וגם אלה יסכימו איתי כי לא מתקבל על הדעת ששלוש שנים לאחר הפינוי, עדין חיים אנשים בתנאים זמניים. נכון, תמיד אפשר לתרץ, כי המתפנים לא רצו כך ולא רצו אחרת, אבל בבני אדם מדובר, באזרחי המדינה ובאנשים שלא חטאו נגדה.

היעלה על הדעת כי מדינה שידעה התמודדויות כה קשות ומסובכות לא תדע להתמודד עם בניית סביבת חיים נאותה למפונים -


לפני למעלה משנה, זעקה הארץ עם מחאת ניצולי השואה הנזקקים. רבבות מאזרחי המדינה לקחו חלק במחאה, בהם צעירים, זקנים, ניצולי שואה וכאלה ששפר הגורל על משפחתם ולא סבלו מיד הצורר הנאצי, כמו עבדכם הנאמן.
שר הרווחה, החדש אז, הרצוג הקים ועדה ראויה שבתוך חודש הגישה דו"ח המפרט את הבעיות, הצרכים, והפתרונות שיסייעו לנזקקים מבין ניצולי השואה. חלפה למעלה משנה ועדין, עדין לא באה הבעיה על פתרונה. אולי גם במקרה זה, הזמן אינו דוחק בממשלת אולמרט. אולי, כמו במקרה של "הזקנה מן המסדרון" עליה, דיבר ברק, הבעיה נפתרה כשהזקנה נפטרה. בכל חודש הולכים לעולמם עוד ועוד ניצולי שואה שחיים במצוקה.
מישהו עוד זוכר את שביתת המורים - ההשכלה הגבוהה, מקבלת את היחס הראוי - שדרות, אשקלון ושאר נפגעי הרקטות - רק לאחרונה נודע לי כי בהצעת תקציב 2009 ישנה כוונה לפגוע משמעותית בתקציבי מחקר ופיתוח. בטווח הקצר, תושג המטרה של שמירה על תקציב מאוזן. בטווח הארוך, מדינת ישראל כורתת את הענף שאנו יושבים עליו. אבל, כבר נכתב במקורות "נעשה ונשמע" אז היום זה הפך לנעשה ו............... נראה מה הלאה.


דוגמאות לאוזלת היד של הממשל, לא חסרות. השחיתות הפכה למחלה ממארת ולציבור נמאס מן המערכת הפוליטית.
נכבדי, יותר מן השחיתות, מסוכנת ההתנתקות. לא, לא זו מעזה, כמו זו, של נבחרי ציבור מן הציבור !!!
הנורמות המוסריות, הלויאליות , האחריות, אינן משחקות תפקיד אצל המתנתקים. אולמרט בפיו, הודה ואישר כי קיבל כספים מטלנסקי, הוא לא הכחיש כי הללו נמסרו במזומן. מבלי להתייחס למישור המשפטי, הפלילי, בעיני, מדובר במהלך דברים שאינו תקין. נבחר ציבור שנוהג כך, לא ראוי לאמון הציבור.
באחד הראיונות האחרונים שנתן ראש הממשלה לשעבר, שרון, שאל אותו אלי יצפאן, מה דעתו על התכנית הכלכלית של בנימין נתניהו. שרון השיב, "חסרה בה חמלה".
לא חמלה, אלא גישה. לציבור החלש בישראל מגיעה התייחסות אחרת, כזו שסייע לו לצאת מן המצוקה ולסייע לעצמו. זו לא חמלה, זהו צדק. כפי שאומר אחד האנשים הכי ראויים שהיו בכנסת, אילן גלאון: "הבעיה שיותר ויותר מקבלים פחות ופחות ופחות ופחות מקבלים יותר ויותר." העיוות הזה, בנפשנו ומזיק ויזיק לכולנו.


ביל קלינטון, זה שרעייתו, הפסידה לברק אובמה, אמר בהתמודדות שלו לכהונה שנייה כנשיא ארה"ב, בערך כך: בפעם הראשונה, בחרתם בי על סמך קרדיט שנתתם להבטחות שלי, הפעם אני מבקש את אמונכם על סמך רקורד העשייה שלי.
המיאוס מן הפוליטיקאים המנותקים, מוביל חלק מהציבור לוותר על זכותו להצביע, אחרים להצביע הצבעות מחאה וישנם גם רבים שנותנים שוב ושוב, הזדמנויות לאלה שהפרו את אמונם. מצב זה יוצר ואקום, אליו עלולים להיכנס מי שכשלו או זלזלו בנו, הציבור, או אילי הון המבקשים לזכות בשלטון.
הבחירות הקרובות, הן הזדמנות של הציבור, עוד בטרם תיקון שיטת הבחירות, לעשות מעשה. לומר "מתנתקים הביתה". בואו ננהג ברוח המבחן של קלינטון, נבחן את רקורד העשייה של מי שזכה לאמוננו.
בואו נחליף את המתנתקים בנבחרים איכותיים, חדשים. בלי מעטפות ובלי עמותות ובלי הובלות. לאלה מבינינו שישאלו, ומה עם החדשים יכזיבו - אומר, אם נראות לכם ההבטחות, תנו קרדיט ואמון, אם יכזיבו, אל תמשיכו לתת אמון, להבא. אלה שהכזיבו והתנתקו, אינם ראויים לאמון.

שי ברק
משפטן ושליח ציבור, טל' 054-2499908
דוא"ל: shai@barak4u.co.il אתר: http://www.barak4u.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב