דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מחויבות- הגורם הסמוי להצלחה ? 

מאת    [ 21/09/2008 ]

מילים במאמר: 636   [ נצפה 2979 פעמים ]

בוודאי יצא לכן לראות רוכבי אופניים מדוושים בצידי הכבישים מפעם לפעם.
הם רוכבים בעליות, במורדות ובמישורים. מה גורם להם לרכב - ולהמשיך ולעשות זאת מדי יום ביומו -
בתנאי גשם, שרב , או מזג אויר נעים. זוהי לא פעולת חובה, אין אף בוס מעליהם, אף אחד בד"כ ניצול זמן אפקטיבי לאחר פיטורין במטרה להגיע לתעסוקה הולמת לא משלם להם על זה, הרכיבה לא בהכרח קלה ונעימה,ובוודאי שאינה נוחה , לפעמים היא קשה ביותר , והרוכב אינו משתמש בזה ככלי תחבורה להגעה, בד"כ עושה זאת הרוכב לבד, מדי פעם מצטרף אל קבוצות, מזיע, לפעמים כואב בכל שרירי גופו, ולמרות כל העדר כל תגמולים חיצונים , יוצא הרוכב ממיטתו ורוכב על כלי זה מדי יום . משוגע לדבר, תגידו, אולי -
אבל האם לא קיים בכל אחת מאיתנו רוכב האופניים הזה - בכל אמא, קיים רוכב האופניים הזה, את שקמה בלילות, אחרי יום עבודה, רצה עם ילדך לרופא, או לחוג או לעוד משחק עם חברים, כשאת כבר עייפה ומותשת מעמל היום,ועושה ופועלת את מה שאת לא חולמת לעשות ברגע נתון - גם את סוג של רוכב האופניים הזה. גם אם מעולם לא נתת את דעתך על איך שאת פועלת וזה נראה לך ברור מאליו . ובכן זה לא ברור מאליו.
מה גורם לך להתנהג כמו שאת מתנהגת - אהבה, אחריות, מסירות, משמעת ,התמדה, וכן.... מחויבות !
מחויבות היא עשייה שאין בה הסתייגות,ספק או הסחות בצירוף מסירות ואהבה זה כוח עצום שדוחף אותך, לעשות את הבלתי יאומן.

אך האם את יודעת לנצל את הכוח העצום הזה כלפי עצמך? ומה המשמעות של מחויבות עצמית?

כשמדובר בנו ,קל לנו, לוותר לעצמנו, אחרי שקבענו שמחר, מתחילים בדיאטה, הולכים לעשות כושר, לומדים תחום חדש , או עוברים לתעסוקה אחרת, או מפסיקים לעשן, או החלטה שקיבלנו להפסיק כבר עם הרגל שפג תוקפו מזמן ולא רק שהוא לא משרת אותנו הוא הורס לנו את החיים , כן, קל לנו ללכת אחרי מנעמים, נוחות, לא להתאמץ, לא לתת דין וחשבון לעצמנו,לוותר, ללכת שבי אחרי הסחות דעת, תוכנית בטלביזיה, או עוד ארוחה טובה. כמובן שאין שום רע בחיי נוחות או בידור או מנעמים. הבעיה היא, כשכל אלה באים במקום כתחליף הם לוקחים מאיתנו את העוצמה,השמחה, הסיפוק תחושת המלאות שביעות הרצון שיש לנו ממימוש היכולות שלנו . באים במקום לחיות חיים מלאים. באים במקום להצליח במטרות שחשובות לנו. ימינו חולפים, באנו לכאן לתקופה מוגבלת, חיינו יכולים להיקטף מאיתנו בעוד 60 שנה או אולי מחר.לכן , כדאי לא להחמיץ את ההזדמנות שניתנה לנו .

אחד המרכיבים החשובים להצלחה היא לקיחת מחויבות עצמית שאומרת שלא חשוב מה יקרה על הדרך,קשיים שיצוצו, אכזבות, כישלונות, כאבים , אני ממשיכה לעבר המטרה.
במחויבות עצמית , אני לא רק אומרת לעצמי את ההצהרה הזאת, אני עומדת מאחוריה. יש כאן החלטה עמוקה של אי נסיגה - יהיה מה שיהיה.
האם זה אופי או שכל אחת יכולה להתנהג ככה?

אם היה מדובר באופי, הרי, זה היה מיותר לציין זאת, כי רק מעטי מעט אולי היו בעלות התכונה הזאת. מחויבות - היא החלטה עם התמדה שיש מאחוריה מניע עמוק. אם לדוגמא את מכורה לקניות, שמכניסים אותך לסחרור כלכלי, את יודעת שבכל קנייה מצבך בבנק הופך למסוכן יותר ויותר, אך מרגישה שהדחף הזה חזק מימך,ואת בכל זאת ממשיכה בביצוע קניות. איך יכולה לעזור לך מחויבות פנימית להפסיק עם הפעולות האלה לצאת מהמינוס?
נניח, שיש לך זוגיות נהדרת, אבל ההתנהגות הקנייתית שלך מאיימת על הזוגיות, והמניע העמוק שלך הוא לשמר את הזוגיות הזאת בכל מחיר, המחויבות שאת מקבלת על עצמך להפסיק לפגוע בך ובמערכת הזוגית , תהיה חזקה מספיק כדי להפסיק את הפעילות של הרכישות.ככל שהמחויבות הפנימית חזקה יותר , כך הסיכוי שתחזרי להתנהגות הרסנית קטנה יותר.
או קיי. תשאלי. מי מספיק חזקה כדי להתחייב ולא להישבר, זה קיים רק בתיאוריה.ובכן מחויבות היא אחד הכלים החזקים ביותר להצלחה, והיא נלמדת בהדרגה , אך היא אינה הכלי היחידי. באימון , לומדים לקחת מחויבות על החלטות , לומדים לקחת אחריות אישית, לומדים להתמיד, לאמץ משמעת פנימית, לומדים להסתמך על החוזקות הפנימיות, וליצור סביבה פנימית תומכת, לומדים מיקוד, חשיבה חיובית מקדמת מטרות,ודברים רבים נוספים שבונים את החוזק הפנימי שלך, שמאפשר לך להצליח במה שאת קובעת לעצמך כמטרות להצלחה.


נאוה בר-מאמנת אישית להצלחות
נקודת זינוק- http://jumpoint.org



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב