דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סחר אלקטרוני ? ערוץ מוזהב או עגל הזהב... 

מאת    [ 12/01/2006 ]

מילים במאמר: 472   [ נצפה 4967 פעמים ]

סחר אלקטרוני - ערוץ מוזהב או עגל הזהב?

בשנים האחרונות אנו רואים התעוררות חזקה באינטרנט בכל המובנים , מהיר יותר , נגיש יותר , פופלארי יותר. המון אנשים חדשים רוצים לקחת חלק ולהקים חנות באינטרנט , המון אנשים ניגשים לתחום עם המון אמונה בהצלחה , משקעים את מיטב כספם ולאחר חודשים לא רבים פשוט סוגרים. איך היכן הבעיה בעצם? במי שקונה - במי שמוכר? בחנות - בסוג המוצר?

האם האינטרנט הוא באמת מקום שאפשר לעשות כסף? או למעשה הבטחה ללא כיסוי?

ערוץ מוזהב?
האם זורם באינטרנט כסף? , התשובה היא כן , האם זורם שם הרבה כסף - התשובה גם היא כן - האינטרנט מראה צמיחה חזקה בהמון תחומים גם בתחום הסחר האלקטרוני, אבל זה לא אומר שהכסף או ההצלחה תזרום ישירות לחנות שאתה פותח, למה?

אין ניסים ונפלאות
איך אנשים שמשקעים כמה מאות דולרים בתשתית זולה , מצפים להרוויח את אלפים של דולרים? , זה לא עובד , השקעה של מאות דולרים תיתן תשואה של עשרות דולרים במקרה הטוב. אלפי דולרים - מאות דולרים.

למה?
כי עדיין החוקים הישנים של המסחר תקפים גם פה , לגייס או להביא קונה שבאמת ייקנה לא עולה לבעל החנות פחות מהחנויות הרגילות , אומנם ההשקעה הראשונית בחנות וורטואלית הרבה יותר זולה מהשקעה במכירה בחנות רגילה , אך המאמצים הנדרשים להצלחה לאורך זמן , ויצירת תזרים מינימלי הם גדולים , ולוקח הרבה יותר זמן עד שהתזרים מתחיל להתייצב.

חנות אלקטרונית צריכה טווח נשימה
זכור לי מקרה של מספר אנשים שרצו שאקים להם חנות באינטרנט בחודש ימים , כאשר אמרתי להם שזה תהליך של שנה מינימום הם לא הבינו על מה מדובר, לאחר בירור קצר הבנתי שהם רואים עיקר ההשקעה בבניית אתר וקידומו באינטרנט , זאת אומרת רוב הכסף הולך להקים את האתר , וסכום מסווים הולך לפרסום..
שזה בדיוק ההפך מהנדרש ... חנות אלקטרונית זה דבר שנבנה עם הזמן , גולשים יבקרו אותך , עשו השוואת מחירים , ואם החנות מעניינת אותם אולי יחזרו ופעם השלישית גם יקנו משהו ...

רף הכניסה הוא לא מאות דולרים...
זאת אומרת ההשקעה הראשונית צריכה לקחת בחשבון כי ההשקעה המינימלית היא לפחות לשנה , ותוך כדי הזמן הזה החנות מבססת את עצמה ורוכשת לעצמה קהל של מתעניינים.

למעשה יש לנו פה עגל זהב
רוב האנשים מרכזים את האנרגיה בלבנות את החנות , לצלם את המוצרים , ולהשיק את החנות... ורק אז פרסום ...בתקווה כי מליוני קונים יכנסו וייקנו. --> עגל הזהב..

המציאות שונה
- החנות כל הזמן פתוחה , וצריכה כל הזמן להתחדש , להתרענן , ולהציע ערכים נוספים מעבר למכירה , אנשים לא גולשים באינטרנט בשביל לקנות , אנשים גולשים לצורך צייד אחר אינפורמציה - חדשות , כתבות , fun ,תקשורת חברתית , אומנם זה לא נשמע קשור לחנות .. אבל חנות צריכה גם לתת את הדברים הנ"ל.

אנשים חסרי נסיון במכירה ישירה ללקוחות דרך האינטרנט צרכים להבין כי צריך "רוח חיה" מאחורי החנות , מישהו שיענה לשאלות , כתובת ברורה , ידע במה מוכרים וכדומה.

יש גם תקווה
בקיצור אם אתם רוצים לפתוח חנות , קחו בחשבון כי זה תהליך ארוך , וצריך בשבילו השקעה ועדיף קודם כל ללמוד איך לעשות זאת בזול ... תנסו קודם למכור דרך ebay זה יעלה לכם כמה דולרים לחודש...
אביב שלו
מקדם אתרים ברגש רב , משווק מותגים
ניהול תוכן בשילוב כתיבה יצירתית.

דרופליסט - יוצר כותב ומקנפג על מערכת drupal
פוטושופיסט - שצריך ושיש זמן גם מעצב
פלאשיסט - עשה את זה שנים , גם היום
גוגוליסט - טוב , די אם הליסט הזה.

אתר הבית
http://www.avivshalev.com

אתרים נוספים
http://www.automati.biz
http://www-e-buy-auction.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב