דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד לבחור כסא גלגלים? 

מאת    [ 15/09/2008 ]

מילים במאמר: 864   [ נצפה 5982 פעמים ]

מאות דגמים וסוגים של כסאות גלגלים מוצעים היום למכירה, ועושים את חוויית בחירת הכסא הנכון למשימה מבלבלת במיוחד. אז איך אפשר לבחור כסא, שגם ישמור לנו על הגוף והבריאות, גם יאפשר לנו ניידות מקסימלית, גם יעניק לנו נוחות מירבית וגם יעשה את הכל במחיר סביר, ובלי שיגרום לנו לפרוץ את מסגרת התקציב?

כדי לסייע לכם לשמור על גופכם ולהעניק לו את הטיפול הטוב ביותר, ולא פחות חשוב מכך - להימנע, ככל הניתן, מפציעות וחבלות - אנו מגישים מדריך מקיף ומעשי לבחירת כסא גלגלים. באמצעותו תוכלו לדעת מה קיים היום בשוק, כיצד לבחור את הכסא המתאים לכם ועל מה במיוחד חשוב להקפיד בבואכם לרכוש לעצמכם או לבן משפחתכם כסא שכזה. כל העצות הן באדיבות חברת "כמיטק - פתרונות רפואיים", יבואנית מובילה של כסאות גלגלים לישראל.

? ארבעה סוגים עיקריים
כסא הגלגלים הוא מכונה אינטליגנטית, שכבר במאות ה-17 וה-18 תועדו הניסיונות הראשונים לבנייתה. כיום, לאחר מאות שנים של ניסוי, טעייה ושכלולים, כסאות הגלגלים הם תחום רפואי עצום, טכנולוגי, מתקדם ומתפתח, הכולל מאות דגמים מדגמים שונים, ב-4 קטגוריות עיקריות:

קלנועית: מונעת על ידי מנוע ואינה דורשת כוח פיסי, עובדה שיש בה כדי להקל על אנשים מבוגרים או עם כושר ניידות נמוך. ניתן לחצות עמה בקלות כבישים ואבני שפה, אך קשה להכניסה לכלי רכב והיא מסובכת לתמרון, בייחוד במקומות הומים.

כסא גלגלים ממונע: מומלץ לבחור בו אם אתם עצמאיים יחסית. הוא מצויד במערכת פיקוד ממונעת בעלת מוט היגוי (ג'ויסטיק) המופעל ביד ודורש תרגול. הכסא הממונע מאפשר שימוש נוח במעברי חצייה, כבישים ואבני שפה. הוא קל יותר לתמרון מאשר קלנועית או בהשוואה לכסאות המנוידים בעזרת מלווה, אך את הדגמים שאינם מתקפלים או מתפרקים קשה להכניס למרבית כלי הרכב.

כסא גלגלים בהנעה ידנית עצמית: זהו כסא הגלגלים ה"קלאסי", המתאים למשתמש בעל יכולת תפקוד גבוהה. הוא מונע באמצעות הידיים על ידי מנגנון מכאני, ותורם לפיתוח הכוח ושיווי המשקל. כסא כזה מתאים במיוחד למי שמצבו הפיסי בפלג הגוף העליון טוב, ופחות מתאים, בדרך כלל, למי שסובל מהפרעות בגוף העליון, מבעיות נשימה או מיתר לחץ דם. הכסא מאפשר גישה קלה לחנויות ויכולת ניווט נוחה, וניתן להכניסו בפשטות לרכב וליהנות מעצמאות והנעה ללא עזרה.

כסא גלגלים לניוד על ידי מלווה: כסא זה מתאים לאנשים מוגבלים מאוד בתנועה או תלויים לגמרי. הוא מיועד לדחיפה על ידי מלווה צמוד, ואין לו אפשרות להנעה עצמית או לעצמאות. הוא לא קל לתמרון, במיוחד במקומות צפופים - אבל לרוב ניתן לקיפול ולהכנסה לרכב רגיל.

? ההתאמה האישית - קריטית
ההתאמה האישית של כסא גלגלים אל המשתמש הייחודי שלו היא קריטית, משום שכסא שאיננו מותאם היטב יכול לגרום להרבה צרות לא סימפטיות, כמו חסימות של ורידים ועורקים, היווצרות של עקמת, כאבי גב, צוואר וכתפיים - והרשימה עוד ארוכה.

בחירה נכונה של כסא גלגלים צריכה לקחת בחשבון את הנתונים הפיסיים של המשתמש (גובה, משקל, חוזק וכד') וגם את המגבלה המסויימת שלו ואת האופן שבו היא משפיעה על חייו ותפקודו (טרשת נפוצה, פציעה בעקבות תאונת דרכים וכן הלאה).

ישראל יצחקי, יועץ שיקומי בכיר ב"כמיטק", מדגיש שכאשר אתם באים לרכוש כסא, חשוב מאוד להסביר למוכר ממה בדיוק אתם סובלים. "כאשר אני יודע מהי הבעיה המדוייקת של הלקוח ומהם הצרכים הייחודיים שלו", הוא מפרט, "אני יכול להתאים לו כסא שיעשה בעבורו את העבודה האופטימלית".

"לא תמיד", הוא מגלה, "הלקוח עצמו יודע לבחור את הכסא שהכי מתאים לו, משום שהתחום הוא מאוד רחב. אבל כאשר אני יודע מה בדיוק המגבלה שלו, ומהם בדיוק הצרכים שלו - אני יכול להציג לו את כל המגוון והמבחר של הכסאות שמתאימים למצבו, לתת לו לשבת עליהם ולחוש אותם, ואפילו לקחת את הכסא אליו הביתה לשבוע נסיון - כדי לראות אם הוא אכן עושה את העבודה כראוי, ובאמת מתאים לו".

? השיקול המרכזי - נוחות
מנדי לייטון-בלישה, נכת צה"ל המתנייעת בכסא גלגלים ממונע, משמשת גם כיו"ר העמותה למאבק בכאב. היא מדגישה כי "השיקול המרכזי בבחירת כסא נכון הוא הנוחות. זאת אומרת שצורת ההושבה, התחושה בזמן הישיבה והתנועתיות של האדם בכסא - כולם יהיו אופטימליים ונעימים לו".

"הכסא", היא מוסיפה, "צריך להעניק למשתמש תנוחה יציבה ונוחה לאורך זמן ולשמר כושר תפקוד וניידות טובה ככל הניתן במרחב האישי והציבורי - כך שהוא יוכל לנהל חיים יומיומיים תקינים ופעילים".

"חשוב לצרף לכסא כרית נכונה במידת הצורך, כדי למנוע פצעי לחץ ולשפר את היציבה", היא משתפת בנסיונה. "אם צריך משענות רגליים - בדקו את הגודל שלהן, את האפשרויות לקיבוע שלהן, לפרק אותן, וגם מה טווח הזווית שלהן וכיווני הגובה האפשריים".
"על גובה משענות היד להיות מותאם לידיים שלכם. גובה, רוחב, עומק וזווית משטח הישיבה ביחס לרגליות ולגלגלים, כמו גם גובה, עומק, רוחב, וזווית משענת הגב - הם מאוד משמעותיים. האם קיימת משענת ראש במידת הצורך? האם הכסא מרופד מבד נושם? ומהו סוג הגלגלים? כל הדברים הללו צריכים להילקח בחשבון".

לדבריה, גם למשקל הכסא יש חשיבות ניכרת, שכן ההבדל בין כסא במשקל 9 ק"ג לכסא ששוקל 21 ק"ג הוא דרמטי, ומשפיע על יציבות המשתמש, ועל האדם שדוחף אותו, במידת הצורך. "עוד משתנים שצריך לקחת בחשבון", היא מפרטת, "הם סוג המסגרת, התקן הקיפול, מערכת ההינע והבלמים".

"המבחר הגדול של הכסאות שיש היום בשוק מאפשר לרכוש כסאות גלגלים מותאמים ביותר", היא מסכמת, "אבל אם אתם לא בקיאים בנושא, הסיכוי שתמצאו כסא נכון ללא עזרת איש מקצוע - הוא קטן למדי".

היא ממליצה לרכוש את הכסא מחברה שיש בה אנשי מקצוע שמתמצאים בחומר. "כאשר ישראל יצחקי החל לעזור לי", היא מספרת, "גיליתי דברים שבכלל לא ידעתי שהם אפשריים. יצחקי גם הגיע אלי הביתה בכל פעם ופעם, ולא נאלצתי לנסוע אליו, ובמצבי הפיסי - זה פשוט עולם ומלואו".
כמיטק - ציוד רפואי מובילה את תחום כסאות הגלגלים וכסא גלגלים עם החברות אוטובוק (Otto Bock) ומיירה (Meyra).



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב