דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שוטי שוטי ספינתי 

מאת    [ 15/09/2008 ]

מילים במאמר: 769   [ נצפה 3039 פעמים ]

ספטמבר 2008



שוטי שוטי ספינתי...

מאת: חגית רימון


כשהסקיפרית נירית סלייני הזמינה אותי להשיט יאכטה יחד עימה ועוד מספר נשים, שמחתי על ההזמנה. להשיט יאכטה זו חוויה שצריך לעבור לפחות פעם בחיים, אמרתי לעצמי. ביום השיט חברה הזהירה אותי מפני הקאות, והגעתי עם קצת חששות, אבל אספר לכן כבר עכשיו שהכל עבר בשלום.

נפגשנו במרינה בהרצליה, 10 נשים בטווח הגילאים שבין 30 פלוס ועד חמישים פלוס (נירית, רוני, אינגריד, ורדה, נדיה ועוד...) חוץ מהחברה שעימה הגעתי, לא הכרתי אף אחת מהנשים. לחלק מהן יש נסיון קודם בהשטת יאכטה, וחלקנו, כמוני למשל, עשינו זאת לראשונה.

עלינו על היאכטה של "דרך הים". היא לא גדולה מדי, לא קטנה מדי, היאכטה הייתה בדיוק בגודל הנכון. נירית הורתה לאחת מהנשים להדליק מנועים, אישה אחרת אחזה בהגה, ותוך דקות ספורות כבר היינו באמצע הים הפתוח! כמה נפלא (חוץ מהחום שקצת עצבן אותי).
האווירה הייתה טובה ונעימה, וחשתי הנאה גדולה מהכחול הכחול של הים, מהגלים, מתחושת השחרור ומחברת הנשים.

רוצה לאחוז בהגה?

במהלך השיט, נירית ורוני הסקיפריות נתנו לנו הסברים הקשורים להשטת היאכטה והשיבו לשאלותינו. הן הסבירו לנו כיצד ניתן לזהות את כיוון הרוח, איזה מפרש רצוי להרים ובאיזו זוית, ומהן הפעולות שצריך לעשות כדי להרים את המפרשים (צריך למשוך בכל מיני חבלים ולעיתים יש צורך להרפות מהם. אני מודה שלא הבנתי לגמרי מה צריך לעשות, להשיט יאכטה זה לא כל כך פשוט). המטרה הייתה לשוט כמה שיותר מהר בלי להיעזר במנוע.

לאחר כמה דקות שאלה אותי נירית - חגית, רוצה לאחוז בהגה? כן. השבתי בחצי פה וצעדתי לכיוון ההגה בצעדים מהוססים. איך אני אצליח? שאלתי את עצמי. זוהי הפעם הראשונה שלי.
רוני הסקיפרית עמדה מאחוריי והסבירה לי בסבלנות לאן לכוון את ההגה. התפלאתי מכך שכל תנועה קטנה של ההגה לימין או לשמאל, השפיעה מאוד על אופן השטת היאכטה. האחיזה בהגה נתנה לי הרגשה טובה. אני מנווטת את היאכטה!
אחזתי בהגה מספר דקות והרגשתי על גג העולם... עד שנירית קראה למישהי להחליפני. כל אחת בתורה ובהתאם לבחירתה, אחזה בהגה וכיוונה את המפרשים.

הגיעה שעת השקיעה, ומה יותר טוב מאשר להתבונן בשקיעה כשאת בתוך הים?
זהו. החזרנו את היאכטה למקומה, וחזרנו לשגרה.

אין ספק. להשיט יאכטה במשך 3 שעות תמימות עם עוד נשים נחמדות זו חוויה מומלצת (אך לא למי שסובלת ממחלת ים).


הנה כמה מילים מפי נירית סלייני, הסקיפרית:

"שמי נירית בת 52,התחלתי את דרכי בים לפני כ- 20 שנה. כמו כל דבר טוב שקרה לי בחיי, גם התגלית של השייט הייתה במקרה. לא חלמתי להיות שייטת- פשוט התגלגלתי לשייט ביאכטה ונדלקתי.
לא היו הרבה נשים בים באותה תקופה, אבל לשמחתי המצב משתנה וכיום יש תופעה מבורכת של נשים שמחפשות את הים, את האתגר, הספורט והחוויה, מוצאות את המסגרת המתאימה להן ומגיעות לשוט.

הפלגתי בצוות הנשים התחרותי של מועדון השיט "דרך הים", וגיליתי עוד פן של השיט שאותו לא הכרתי. נפגשנו אחת לשבוע, במהלך 3 שנים, ויצאנו לים.
ב- 2005 יצאתי לראשונה להפלגה ארוכה על יאכטה עם נשים. היינו 6 סקיפריות. הפלגנו לים-סוף. חצינו את תעלת סואץ, דרך שארם א שייך ומיצרי טיראן, והגענו עד אילת. היה ים קשה אבל האווירה על הסירה הייתה מחשמלת.

להפליג עם נשים זו חוויה מיוחדת במינה. נשים בים מפרגנות ומחזקות, מעמיקות ולא מוותרות. אין עיגול פינות ואין התפנקויות. גם המהודרות שבינינו מפשילות בים שרוולים, מנקות ורוחצות כלים (במי ים כמובן). ונכון- גם מקפידות להתלבש כראוי, להתהדר כשצריך ולהיראות במיטבן.

כמו בכל פעם כשמתהווה קבוצה- כל אחת מצאה את הנושאים הקרובים לליבה בתחום הפעלת הסירה. יש מי שמחפשת את השקט ויש מי שמחפשת את האתגר, יש מי שרוצה להתמקצע במפרשנות ויש מי שרוצה להרגיש את הרוח בחרטום. הכל אפשרי והכל בסדר.

כמדריכת שייט החלום שלי לפתוח את הים לנשים, בכל הגילאים, במיוחד כאלו שרוצות להתנסות, אוהבות ים או רוצות להגשים חלום, נשים שאוהבות את הים ומוכנות לפרגן לעצמן חוויה שונה גם אם עד עכשיו לא הייתה להן הזדמנות לשוט.

כיום אנחנו מפליגות אחת לשבועיים בהרצליה. אפשר לבוא חד פעמית (רק להודיע מראש) או להירשם לסדרה של 6 הפלגות. ההפלגות הן לימודיות (אך אפשר גם להתנתק).

השיט יכול להיות אפשרות לחבורות של נשים שחוגגות מדי פעם ימי הולדת ונמאס להן לצאת שוב למסעדה (איפה עוד לא היינו?)- מומלצת חוויה שונה ומהנה (יש צורך לתאם מראש, עד 10 נשים)

שיט במקומות שונים בעולם, ובינואר - שיט בבהאמס!

לכאלו שממש רוצות להתנתק ורוצות לצאת לחוויה שתחזיר אותן הביתה חדשות ומלאות באנרגיה- ישנם משטים לשבוע במקומות שונים בעולם, עם סקיפרית צמודה ונשים מדהימות.... המשט הבא יהיה בינואר, בבהאמס, בקבוצת איי אבקוס (Abacos. שרשרת איי אבקוס הינם רצועת האיים הצפונית של הבהאמס, איזור מוגן, בעל רוחות קבועות, מזג אויר טרופי, מים צלולים ובעיקר רוגע,שקט ושלווה המהווה גן עדן לשייטים. איי הבהאמס מציעים מגוון אטרקציות וחיי לילה עבור התיירים הרבים הפוקדים אותם מידי שנה."

לפרטים ניתן ליצור קשר עם נירית: slaneynirit@yahoo.com


חגית רימון - עו"ד ועיתונאית, מחברת ספר הילדים "שירז עפה עם לונלון הבלון"
hrimon@gmail.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב