דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אימוץ כלב-איפה איזה סוג ולמה 

מאת    [ 13/09/2008 ]

מילים במאמר: 520   [ נצפה 4182 פעמים ]

אימוץ כלב
מאת: דר. דורון נרי


ישנן הרבה דרכים בהן אנשים בוחרים את כלב המשפחה החדש שלהם. חלק מחפשים בעיתון מודעות על מכירת כלבים גזעיים, חלק מתקשרים לבתי הגידול ומחפשים גור כלבים בעל תעודות, אחרים יחפשו באינטרנט עבור מודעות על גורים גזעיים, והשאר פשוט יעדיפו ללכת לחנות החיות הקרובה ולרכוש שם כלבלב. לעומת זאת, אולי הדרך ההומאנית ביותר כשאנחנו חושבים על אפשרות לקיום מצווה היא לאמץ כלב דרך אחת העמותות הקיימות.

אימוץ כלב חדש מכניס לחיינו חבר אמיתי לחיים וגם עוזר למזער את כמות הכלבים הלא רצויים וחסרי הבית שנמצאים בארצנו, כמו כן לעיתים קרובות (לצערנו זה המצב בהרבה מהעמותות שקיימות) זו גם דרך להציל חיי כלב שכן מספר רב של כלבים מורדמים כל שבוע מחוסר מקום, חוסר מימון ובעיות נוספות. רוב אוהבי החיות ימליצו לאמץ כלב מן אחת העמותות בגלל סיבה ספציפית זו אך ישנן סיבות נוספות לבחירת אימוץ כלב בדרך זו.

כלבים שנלקחו מעמותות מסודרות כבר עברו את החיסונים הראשונים שהם צריכים לקבל ואת הטיפול הרפואי הראשון שנזקקו לו, צוות העמותה דואג לכלבים שנמצאים תחת חסותם ולכן ידאגו למסור כלב בריא (הכלבים נבדקים ע"י רופא באופן קבוע) במידה ולכלב יש בעיות בריאותיות הצוות יעדכן אותנו לפני אימוץ הכלב שכן הם דואגים שהוא יקבל את הטיפול המתאים וידריכו אותנו להמשך הטיפול. כאשר קונים או מאמצים כלב מאותם אנשים שמוסרים כלבים ברחוב שיינקין בת"א או מוסרים את גורים לא רצויים שהכלבה שלהם המליטה לא תמיד ניתן לדעת האם הכלב קיבל טיפול רפואי בעבר והאם הם מודעים למצבו הבריאותי של הכלב.

לעמותות לרוב יש מידע על אופיו ומזגו של הכלב, הצוות מטפל בכלבים לתקופות ארוכות דואג להאכיל, לטפל ולהוציא לטיולים והם מתוודאים לאופיים תוך כדי טיפול. חלק מן העמותות מוסרות את הכלבים לבתים אומנים (אנשים שמחזיקים בכלב עד אשר ימצא לו בית) כך שניתן לראות כיצד הכלב מגיב לסביבה ביתית, האם הוא מחונך לצרכים, האם הוא מסתדר עם כלבים אחרים, האם הוא יתאים למשפחה עם ילדים וכדומה. כמו כן אם הכלב הועבר לעמותה ע"י הבעלים הקודמים שלא רצו בו עוד או לא יכלו להחזיק בו יותר הן ייקחו מן המשפחה את כל המידע שהן זקוקות לו על מנת למצוא לכלב בית מתאים בעתיד.

אימוץ כלב מעמותה מפנה את המקום לכלב נזקק אחר. העמותות עוזרות לקהילה בכך שהן מנסות למנוע את כמות הכלבים המשוטטים ברחובות ככל שניתן, וזאת כמעט או בכלל ללא כל סיוע כספי ציבורי או ממשלתי. הן מאוד מוגבלות בכמות הכלבים שהן יכולות להחזיק בכלביות בזמן נתון, הדרך היחידה להחזיק עוד כלבים טועים בכלביה היא לפנות את הקודמים וזאת ניתן לעשות ע"י מסירת כלבים לבתים מאמצים או הרדמה ע"י המתת חסד. ברור שהן יעדיפו למצוא להם בית מאשר להרדים אותם.

לכן אימוץ כלב יכול להיות שהציל את חייו ובהחלט תרם לעמותה להציל כלב נוסף.

אם דווקא חלמתם על כלב גזעי אל תוותרו על חיפוש בעמותות ובכלביות, גם כלבים גזעיים נזרקים לרחוב ומחפשים בית.

בכל דרך שלא תראו זאת אימוץ כלב בעמותה או כלבייה מקומית זוהי קיום מצווה.

למרות האמור לעיל, היתרון בכלבים גזעיים היא העובדה שלמרבית הכלבים יש אופי המייחד את הגזע למשל: לברדור שהוא טוב עם ילדים וחכם, רועה גרמני שהוא שומר טוב וכו' ואז ניתן להתאים את סוג הכלב לאופייכם. כמו כן ראוי לציין שלכלבים גזעיים יש יותר בעיות גנטיות בגלל מאגר הגנים הקטן שאיתם הם מתרבים.



http://www.vets.co.il/
ד"ר דורון נרי -רופא ומנתח וטרינרי
ד"ר נרי הוסמך באדינבורו ב-Royal (Dick) Veterinary College , בריטניה בשנת 1990 והוא חבר בקולג' המלכותי של הרופאים הוטרינרים. ד"ר נרי עבד בבית חולים וטרינרי גדול בלונדון כשנתיים. בינואר 1992 פתח את המרפאה המיועדת לחיות בית וחיות ואקזוטיות. בשירות המילואים שלו דורון הוא קצין רפואה בחיל-האויר והוציא לאור ספר בנושא הטיפול בכלבי שירות בהוצאת משרד הביטחון בשנת 2000. ד"ר נרי עובד ומתנדב כוטרינר ב-SOS חיות והיה הוטרינר הראשי של עמותת "תנו לחיות לחיות" במשך שנים רבות, כיום הוא מבצע את הניתוחים האורתופדיים והמקרים הרפואיים היותר מסובכים שלהם. המוטו המנחה אותו: לתת ולספק את השירות הטוב ביותר ללקוחות ולפציינטים שלו.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב