דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ויזה לארהב - טיפים שימושיים 

מאת    [ 11/09/2008 ]

מילים במאמר: 687   [ נצפה 6186 פעמים ]

ויזה לארה"ב:
מי מאיתנו לא עמד מול הדילמה הבא - רוצים לטוס לעבוד בארה"ב או סתם לטיול חוף אל חוף וצריכים להוציא ויזה. הבעיה בהוצאת ויזה לארה"ב היא שאף אחד לא ממש בטוח איך עושים זאת, כמובן שמיד פונים לחבר המומחה בתחום, שהוציא ויזה לפני כ15 שנה וטס לטיול בר-מצווה. זה יגיד לנו שבכדי להוציא את הויזה המיוחלת יש להצטייד במכתבים, מסמכים וכו' וכו' וכו'..
האמת היא שהוא לא לגמרי טועה, אך האם אתם מעוניינים לסמוך על אדם שכל מומחיותו היא שביקר בארה"ב לפני כך וכך שנים? אישית, אני לא הייתי לוקח את הסיכון.
אז מה היא כלל ויזה ומדוע צריך להוציא ויזה לארה"ב?
ובכן, ארצות הברית של אמריקה מבקרת את כמות ההגירה הנכנסת באמצעות אשרות שהייה - ויזה. מאז שנת 2002 הכפילה ארה"ב את מספר המדינות אשר תושביהם יכולים לבקר בה ללא צורך בהוצאת ויזה, מדינות אלו כוללות את אנדורה, אוסטריה, אוסטרליה, בלגיה, ברוניי, שוודיה,נורבגיה,דנמרק,פינלנד,איסלנד, ספרד, פורטוגל, שוויץ, אנגליה, סלובניה, איטליה, צרפת, גרמניה, מונקו ולוקסמבורג. אם אתם בעלי אזרחות נוספת של אחת ממדינות אלו התמזל מזלכם ואינכם צריכים ויזה לארה"ב לצורך ביקור בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות. אך אם אתם כמו רובנו, והאזרחות הישראלית היא היחידה שיש ברשותכם, אז אין מנוס מלהשתתף בחגיגה הבירוקרטית של טפסים, בקשות, פגישות ועוד. מאמר זה מנסה להסביר בצורה ברורה מה יש לבצע בכדי להוציא ויזה לארה"ב.
תחילה, צריך לזכור כי כל אזרח ישראלי, ללא קשר לגיל(!) צריך להוציא ויזה לארה"ב, חבל שישלחו אתכם חזרה לאחר שיתברר שלילד בן השנתיים אין ויזה.
כחלק ממהפכת האינטרנט וניסיון לשפר את השירות ניתן כיום לקבוע ראיון בשגרירות ארה"ב דרך האינטרנט. חוקי הבירוקרטיה חלים כאן טוב, ואיש לא יעשה לכם טובה, מי שמגיע לשגרירות מבלי שיש לו תור לא יתקבל!
הצעד הבא בהוצאת ויזה לארה"ב יהיה להוריד את הטפסים הרלוונטיים מאתר האינטרנט של שגרירות ארה"ב, טופס DS156. הטפסים ניתנים להורדה בתשלום של כ14$ בתשלום בכרטיס אשראי. שימו לב שאתם מורידים את הטפסים הנכונים וממלאים אותם במדויק לפני שאתם מגיעים לשגרירות!
דברים נוספים שיש לקחת בחשבון כאשר מגיעים לראיון בכדי להוציא ויזה לארה"ב:


    • תלושי עבודה - אם אתם עובדים במקום עבודה מסודר במשך תקופת זמן ממושכת עדיף להביא לראיון תלושי עבודה של מספר חודשים אחורה המעידים על כך.

    • מכתב מהמעסיק - במידה וניתן, עדיף לצרף מכתב מהמעסיק המסביר כי אתם עובדים אצלו כך וכך שנים ובמסגרת החופשה אושר לכם לטוס לארה"ב. המכתב צריך להבהיר כי מדובר בחופשה ושאתם אמורים לחזור לעבודה בתוך זמן מה.

    • פירוט חשבון וחסכונות - במידה ויש ברשותכם חסכונות בבנק הוציאו את הפירוט ותצרפו אותו למסמכים שאתם לוקחים עמכם לשגרירות.

    • אישור לימודים - לכל הסטודנטים שבניכם, תוציאו אישור רשמי של האוניברסיטה או המכללה בה אתם לומדים.

    • מכתב מהמארח - אם אתם מתארחים אצל משפחה/חברים ניתן לצרף מכתב קצר המאשר כי אתם אכן מגיעים להתארח לזמן לא ממושך

    • חיילים משוחררים - הביאו עמכם מכתב שחרור מהצבא.

    • נכסים שונים - אם אתם בעלי דירה או שוכרים אחת, בעלי רכב או כל דבר אחר הביאו עמכם את המסמכים הדרושים המוכיחים זאת.

    לאחר שאספתם את כל המסמכים הגיע העת להתייצב בשגרירות ארה"ב בכדי להוציא את הויזה המיוחלת. כאשר מגיעים לשגרירות צריך לזכור כלל מנחה אחד - המנטאליות האמריקאית היא שונה לחלוטין מהישראלית בכל מה שקשור לבירוקרטיה. הם תופסים את התפקיד שלהם ברצינות והחוקים והתקנות מקבלים חשיבות יתרה.
    את המסמכים תכניסו לתיק מסמכים מסודר, כך שתדעו בדיוק איכן כל מסמך ולא יחסר לכם דבר, או שלא תיראו כאלו אתם מנסים למצוא מסמך שבפועל לא קיים.
    לשגרירות הגיעו כ20 דקות לפני הזמן. מי שמאחר לתור לא יכנס ויפספס את הראיון. קחו בחשבון כי ההמתנה עלולה להמשך מספר שעות, אל תקבעו דבר לאחר הראיון שלא תלחצו. בנוסף, להרים את הקול או לצעוד בעצבנות לא יעזור, אתם עלולים לגלות שלא קיבלתם ויזה בגלל זה במקרה הטוב, או שיגרשו אתכם מהשגרירות במקרה הרע.
    אל תביאו איתכם ילדים קטנים לשגרירות, ילדים קטנים מתקשים להמתין זמן ממושך ועלולים להוציא אתכם משלוותכם.
    בראיון עצמו - צריך לזכור כי גם אם יש ברשותכם את כל המסמכים הנדרשים, קבלת ויזה לארה"ב בסופו של דבר נקבעת על ידי המראיין. תגיעו שלבים ורגועים, המראיין מעוניין להתרשם מכם לטובה ולראות שבאמת יש לכם סיבה לחזור לארץ. אל תגיעו לחוצים, אל תיראו כאלו יש לכם מה להסתיר ואל תנסו "לבלבל לו את המוח". תענו תשובות קצרות וענייניות, תיראו רגועים ותציגו בפניו את המסמכים שהכנתם מבעוד מועד.
    בהצלחה בהוצאת ויזה לארה"ב!

    אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל המספקת שירותי קידום אתרים עבור אתרי דרושים כגון אתר מכה המספקת שירות הוצאת ויזה לארה"ב ואתר ג'ובנט המספק שירותי לוח דרושים עבור מחפשי עבודה בכל התחומים.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב