דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


Production Scheduling בישראל- מערכת לזימון יצור בקיבולת סופית מבית Preactor 

מאת    [ 10/09/2008 ]

מילים במאמר: 399   [ נצפה 3183 פעמים ]

זימון יצור - Production Scheduling

מפעל טכנולוגיות ייצור בחטיבת כלי טיס אזרחיים של התעשיה האווירית מייצר חלקים המיועדים למטוסים. המפעל מציע יכולות משולבות חדשניות, פנים ארגוניות, לייצור מכלולי מבנה תעופתי. תהליך הייצור כולו נמצא בפיקוח של מערכות בקרת איכות מחמירות במטרה להבטיח עמידה של המוצר בתקנים הבינלאומיים התובעניים ביותר.

הצורך

בתחילת 2007 החליט מפעל טכנולוגיות ייצור להחליף את תוכנת זימון הייצור Jito שהותקנה לפני שנים. המפעל חיפש מערכת שתשתלב במערכת ה-ERP של SAP שהותקנה בתעשיה האווירית ותאפשר לתכנן את הייצור ואת פקודות העבודה ברצפת הייצור בצורה מיטבית, תוך צפי מדויק לגבי הסיום המתוכנן של פרויקטים שונים ויצירת תוכנית עבודה מפורטת לכל מרכז עבודה, ומתן אפשרות למנהלי העבודה לדעת מה נמצא בתחנות השונות ולא רק בתחנה שלהם.

הפתרון

הפתרון שנבחר היה מערכת Preactor המשווקת בישראל ע"י דנשיר תמורות מקבוצת דנשיר. Preactor הינה מערכת לזימון משאבי ייצור הפועלת בשיטת זימון משאבים בקיבולת סופית (Finite Capacity Scheduling). שיטה זו הינה תהליך של זימון פעולות הייצור בתחנות עבודה תוך התחשבות באילוצי כוח אדם, אמצעי ייצור, מלאי וכדומה.

מערכת לזימון ייצור בקיבולת סופית לוקחת את כל פקודות העבודה הקיימות במפעל ופורסת אותם על ציר הזמן תוך שהיא מתחשבת בכל אילוצי הקיבולת הקיימים ובמדיניות הזימון הייחודית של המפעל. מערכת Preactor מסוגלת לתת צפי ותאריך ברור לאספקה לטווח של שעות וימים ועד לחודשים רבים ואפילו שנתיים מראש. המערכת מבצעת שינויים והתאמות של הזימון בהתאם לתקלות ושינויים בלתי צפויים, בזמן אמת, תוך התמודדות עם אילוצים מרובים. המערכת מכינה דו"חות המותאמים אישית למשתמשים השונים, ומסוגלת להפעיל חוקי זימון מורכבים כגון מינימום מלאי בתהליך וצוואר בקבוק דינמי.

התוצאה

יישומה של מערכת Preactor מינף את יכולותיה של מערכת ה ERP המותקנת במפעל וחיזק את יכולותיה בתחום זימון הייצור, תוך סינכרון זרימת העבודה ברצפת הייצור, כאשר תכנית העבודה בכל המחלקות נגזרת מתכנית מתואמת אחת הנקבעת אחת לשבוע.

המערכת הביאה לקיצור זמני הביצוע ((Lead Time של התחנות השונות בקווי הייצור ולצמצום כמות החומר בעבודה.

הפעלת המערכת אפשרה לספק למנהלי הפרויקטים צפי של מועדי האספקה לפרויקטים השונים, כאשר מנהל התפ"י יכול לבחון משמעויות של שינוי סדרי עדיפויות בין פרויקטים שונים, ומנהלי הפרויקטים יכולים להוריד פקודות עבודה לרצפת הייצור בשלבים מאוחרים. קיים תהליך שיפור מתמיד של הנתונים וקיימת שקיפות מלאה של תור העבודות בכל מרכזי העבודה תוך יכולת "משיכת" חומר מהתחנות המקדימות.

המערכת העלתה במידה ניכרת את יכולת העמידה בזמני האספקה של מוצרים ללקוחות התעשיה האווירית, דבר קריטי בתחום ייצור המטוסים, המבוססים על הרכבה של אלפי פריטים בכלי טייס. העמידה בלוח זמנים מדויק שיפרה את רמת השירות והגבירה את שביעות רצונם של הלקוחות.


אלעד ניר
מהנדס תעשיה וניהול,
דנשיר תמורות מבית דנשיר מערכות
eladn@danshir.com
054-8000118



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב