דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד להצליח במקום עבודה בחול 

מאת    [ 09/09/2008 ]

מילים במאמר: 696   [ נצפה 2999 פעמים ]

ודאי שמעתם על חבר של חבר, או על קרוב רחוק, שטס לעבוד בחו"ל והרוויח הרבה כסף בזמן קצר ותהיתם לעצמכם האם גם אתם יכולים. התשובה היא כן! גם אתם יכולים, ולשם כך קיבצנו וערכנו עבורכם מספר טיפים מאנשים שיצאו לעבוד באירופה, סין, קנדה וארה"ב וחזרו עם כסף. אם גם אתם חושבים על עבודה בחו"ל אתם חייבים לקרוא את מה שיש להם להגיד. 

    • עבודה בחו"ל - כל אחד יכול: אם אתם ביישנים, מוחצנים, אסרטיביים או חסרי ביטחון עצמי, צריך לזכור דבר אחד - כל אחד יכול. הסיבה לכך היא פשוטה, אנשים אוהבים לקנות. נכחתי לגלות זאת לאחר מספר שנים של עבודה בחו"ל. המוצרים שמכרתי מכרו את עצמם ולרוב לא הייתי צריך לעשות דבר מלבד לחייך ולהיות נחמד למתעניינים.
    • תכירו את מה שאתם מוכרים: בכדי למכור צריך להכיר טוב את מה שאתם מוכרים, לקוח ששואל שאלה ומקבל תשובה לא מספקת מתאכזב ולרוב פשוט מוותר ולא קונה. אל תדאגו, לוקח זמן עד שמכירים את התשובות לכל השאלות. ככל שתדעו יותר על הסחורה אותה אתם מוכרים, ככה הסיכוי שתצליחו למכור ייטב.
    • רושם ראשוני: יש רק הזדמנות אחת ליצור רושם ראשוני, גם אם הלקוח רצה לקנות אך הרושם שהותרתם עליו ברגע הראשון הוא לא טוב, כבר ירדו הסיכויים לקבל עמלה.. תמיד תגיעו לעבודה נקיים ומסודרים. בנים, תתגלחו, תסתפרו ואל תתביישו להתלבש יפה. בגדים בלויים, תספורת אפרו וזקן אולי מתאימים לטיול בהודו, אך לא כאשר מדובר במקום עבודה בארה"ב או אירופה. בנות, תתאפרו יפה, אל תתלבשו חשוף מידי וכולכם תזכרו שמקום עבודה בחו"ל, גם אם הוא זמני, הוא רציני. רושם ראשוני טוב יכול לעשות את ההבדל בין מכירה מוצלחת ללקוח שלא קנה. דגשים נוספים שיש לשים עליהם לב הם לשמור על הדוכן / חנות נקיים ומסודרים בכל העת, לא לשתות, ללעוס מסטיק, לדבר בטלפון בקולי קולות או כל דבר אחר שמראה חוסר רצינות ומבריח לקוחות פוטנציאלים
    • לא כל אחד קונה: אבל גם אלו שלא קונים הם לקוחות! תהיו נחמדים לכולם, מי יודע, אולי הם יחזרו למחרת, אולי הם ימליצו עליכם למשהו שכן יקנה ואולי הם סתם יפגשו במוכר נחמד שיעשה להם את היום קצת יפה יותר. תזכרו שגם המוכרים הכי טובים לא מצליחים למכור לכל אחד והיחס בין אלו שקונים לאלו שלא הוא תמיד לטובת הלא קונים
    • תחייכו ותהיו אופטימיים: הדבר החשוב ביותר בעבודה בכלל ובמכירות בפרט הוא לחייך, להיות נחמד ללקוחות (גם מי שלא קונה הוא לקוח!) ולשמור על אופטימיות. תחשבו על עצמכם, האם הייתם קונים משהו שאתם לא באמת צריכים ממשהו לא נחמד, שלא מחייך ונראה כאילו לא ממש אכפת לו מכם? תהיו נחמדים לכולם, תחייכו ותראו כאילו באמת אכפת לכם אם התמונה או הבגד (או כל דבר שבעולם), באמת מתאים ללקוח. תנסו להציע דברים אחרים במידה ודבר מה לא מוצא חן בעיניו. תזכרו, חיוך לא עולה כסף אבל הוא מכניס לא מעט!
    • תלמדו מהצלחות ומטעויות: כולם אוהבים להצליח, אל תנוחו על זרי הדפנה לאחר מכירה מוצלחת. תנסו לחשוב מה עשיתם בכדי למכור כל כך מוצלח ללקוח שכרגע יצא מרוצה. מהצד השני, אל תתאכזבו מלקוחות שלא קנו ותנסו ללמוד מטעויות ולהמנע מהם. תשימו את האגו בצד, מוכר טוב יודע להפריד בין ה"אני" שלפני ואחרי העבודה ובין ה"אני" שבמהלכה.
    • תכירו את המנטאליות: המנטאליות הישראלית רחוקה אלפי קילומטרים, או אפשר להגיד מיילים, מהמנטאליות בארה"ב או באירופה. כאשר באים למקום עבודה בחו"ל צריך לזכור כי האנשים שם הם לא האנשים כאן. מה שנהוג בקניון בתל אביב זה לא מה שנהוג בקניון בניו יורק. תכירו את המנטאליות של האנשים, תדעו מה מנומס ומה אסור לעשות. הסוד לעבודה באירופה הוא להיות תרבותי ומנומס, הסוד לעבודה בארה"ב הוא להיות חביב ונחמד.
    • תתחברו עם הלקוחות: ככל שתשכילו לעשות כך יותר ומהר יותר, כך תשיגו יותר מכירות. במקום עבודה בחו"ל לא צריך להיות אגרסיבי ולדחוף ללקוח סחורה, אלא צריך לשכנע אותו שהוא באמת צריך אותה. איך עושים את זה? פשוט, פונים לרגש ולא לשכל. תנסו להתחבב על הלקוח, להתחבר אליו, להבין את הצרכים שלו ולכוון את המכירה לשם. לקוחות שמנסים לדחוף להם סחורה בכוח בדרך כלל נרתעים, אך כאשר קודם מתחברים אליהם, מחליפים איתם שתי מילים לפני שניגשים לעסקים, יהיו רכים יותר ומוכנים יותר לקניה.
    • תהיו כנים עם הלקוחות: כלל חשוב שיש לזכור תמיד הוא לא לשקר! מספיק פעם אחת שהלקוח יתפוס אותכם על שקר, קטן ככל שיהיה, בכדי שיעזוב ולא יחזור, ויגיד לכל מכריו שאין טעם להתעסק עם הדוכן שלכם או להיכנס לחנות שלכם. לעומת זאת, לקוח שיצא מוקסם מהקסם האישי שלכם, ויאמין לדברכם, יחזור לא רק עם סחורה אלא גם עם מילים טובות והמלצות!
אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל המספקת שירותי קידום אתרים עבור אתרי דרושים כגון אתר מכה המספק שירותי עבודה בחו"ל ואתר ג'ובנט המספק שירותי לוח דרושים עבור מחפשי עבודה בכל התחומים.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב