דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עבודה אימונית עם ילדים 

מאת    [ 06/09/2008 ]

מילים במאמר: 449   [ נצפה 2711 פעמים ]

איזה עתיד מייחלים לעצמם ילדים? לאיזה טווח מסוגלים ילדים לחשוב? על אילו תחומים ילדים חושבים-עבודה, משפחה, רכוש או סדר עולמי? מה היא תרומת האימון להתבהרותו של החזון האישי בקרב ילדים? יצאתי לשטח עם צוות מאמנים וחזרתי נרעשת ומשולהבת. הנה ניתוח תוצאות העבודה שלנו עם ילדים באמצעות תיבת המשאלות :
ילדה בכיתה ג': הילדה התבקשה לצייר את משאלתה. היא ציירה איש עומד ולידו איש שוכב על מיטה. המאמנת שיבחה אותה וביקשה ממנה שתתאר את הציור. הילדה הסבירה שהיא רוצה להיות רופאה ושהאיש העומד בתמונה הוא רופא המיצג את משאלתה. המאמנת בדקה איתה, מדוע היא בחרה לייצג את עצמה כגבר במקום כאישה ועודדה אותה להוסיף סממנים נשיים לדמותה. היא הוסיפה לעצמה שיער בלונדיני ואת צבע עיניה הירוקות. הילדה באה מהסקטור הערבי. ניתן לראות בתהליך ההפעלה, שהתמונה העתידית בראשה של הילדה היתה מורכבת מסטראוטיפיים חברתיים לאדם עובד שהינו רופא. אדם זה הינו גבר ולא אישה. ההפעלה עוזרת לילדה לפרוץ בראשה את מחסום המלל החברתי והסוציאליזציה הלא מודעת החברתית. היא מוצאת באמצעות ההפעלה את התמונה האוטנטית שלה, את הציור והמילים האישיות שלה לבטא את רצונה ביתר בהירות. בהמשך ההפעלה עודדה המאמנת את הילדה לקשט את קירות חדר הרופאה בתעודת הרופאה שלה. ההפעלה הסתיימה בלחיצת יד ובאיחולי הצלחה לרופאה שבדרך.

נער בן 16: משאלת הנער היתה להיות בעל משפחה מאושרת. הוא צייר בתמונה שלו 5 נפשות. כשהמאמנת שאלה אותו היכן הוא נמצא, הוא הצביעה על דמות נמוכה במרכז. כמון כן הוא הסביר שמימינו ומשמאלו נמצאות אחיותיו ואילו הדמויות הגבוהות הם הוריו. המאמנת בדקה איתו אם הוא מצייר את משפחתו העכשוית או את משפחתו העתידית. הוא הבהיר שהוא צייר את משפחתו המצומצמת העתידית. המאמנת שאלה אותו אם הוא יהיה הילד או האבא במשפחה העתידית שלו, ואז הוא קלט שהוא כבר לא יהיה הילד באותה משפחה אלא האבא. הוא תיקן את תיאור המשפחה והסביר שבתמונה הוא האב, והצביע על אישתו וילדיו. האימון איפשר לנער להבין שבעתיד אושרה של המשפחה יהיה תלוי במידה רבה במאמציו. שוב לא יהיו הורים שידאגו לדברים במקומו. הוא לא יוכל להמשיך להישאר לעד ילד שאחרים מגשימים עבורו את משאלותיו.

ילדה בת 11: משאלתה של הילדה היתה שלכל חיה יהיה בית. היא ציירה חתול ליד בית. לאחר שתיארה את שציירה וקיבלה שבחים על הציור והחזון, היא נשאלה על ידי המאמנת כיצד היא תוכל לתרום לקידומו של החזון. היא אמרה שהיא תהיה וטרינרית. המאמנת עודדה אותה להוסיף את עצמה לציור. כאן התגלו התנגדויות: הילדה אמרה שאינה יודעת לצייר וטרינרית. כמו כן היא אמרה שכל הוטרינרים יעזרו למימוש החזון ולא רק היא. המאמנת עודדה את הילדה לכתוב את חזונה המלא במקום לציירו והרגיעה אותה על כך שכובד האחריות בודאי שלא יפול רק על כתפיה.



אודות הכותבת:
עינת גרוס הינה הבעלים של מכון מראות אסטרטגיה להכשרת מאמנים/ות, אימון אישי וקבוצתי, מפגשי נטוורקינג לבעלי/ות עסקים, הפעלות קואצ'ינג לקבוצות ילדים והורים, הדרכה וייעוץ ארגוני.
בקרו באתר: www.mirror-strategy.com
עינת גרוס הינה הבעלים של מכון מראות אסטרטגיה להכשרת מאמנים/ות, הפעלות קואצ'ינג לילדים והורים, אימון למיתוג עצמי, כתיבת קורות חיים, הכנה לריאיונות עבודה, אימון קבוצתי, מפגשי נטוורקינג לבעלי/ות עסקים, הדרכה וייעוץ ארגוני. www.mirror-strategy.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב