דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


נדלן והעיר הגדולה... 

מאת    [ 03/09/2008 ]

מילים במאמר: 908   [ נצפה 2242 פעמים ]

אח... העיר הגדולה...

יש משהו בעיר גדולה שמושכת אליה כ"כ הרבה מכל קצות העולם. כמישהי שהספיקה לראות הרבה עולם אני יכולה להגיד בגאווה, שהעיר תל-אביב נותנת פייט רציני להרבה ערים גדולות בעולם. וכמו כל עיר גדולה המחייה בה עולה, והיא עולה הרבה...

כמעט כל מי שיצא לי להכיר חלם להגיע לעיר הזאת, (והרוב הגדול גם הגשים) אך רק דבר אחד לא לקחנו בחשבון, once אנחנו בפנים, בתוך העיר, מאוד מאוד מאוד מאוד קשה לצאת.
מתרגלים אליה, וכשמתרגלים אליה קשה לשחרר. מתרגלים לרעש, לבלגאן, לאנשים היפים, לתנועה, לפקקים, לנגישות ובעיקר לנוחות... נשאבים לתוך זה כמו מגנט... אנחנו מתרגלים אליה כל כך שאין לנו כל בעיה להוציא עליה למעלה מ-75% מהמשכורת החודשית שלנו, ועוד בוכים על זה אח"כ.

נשמע קצת פתטי? אולי.

אבל בינינו, אם חושבים על זה, ישנם מעט מאוד דברים "באמת" יקרים בעיר הזאת. אני הצלחתי למנות 2 דברים עיקריים, שאחד מהם הוא הנדל"ן והשני הוא הפיתויים שהעיר מציעה. ההבדלים בין השניים הוא שעל אחד יש לנו שליטה ועל האחר אין לנו שליטה כלל.
לפני שעברתי לתל-אביב חייתי ברעננה, שכרתי שם דירה ותאמינו לי שהמחייה ברעננה יקרה, או הו איך שהיא יקרה!!! תשלומי הארנונה והמים שוחטים ללא היכר... והשכירויות יקרות גם הן, יש נסיעות (באוטובוסים של אגד למי שלא נייד עם רכב), יש קניות, הוצאות שוטפות על הדירה, חשבונות חשמל, טלפון, כבלים ואינטרנט וכו' וכו' וכו' וכו'... יהיו כאלו שיגידו עכשיו - "אבל זה ידוע שרעננה היא עיר יקרה" אז מה אגיד על כפ"ס? ועל הרצליה? או אולי גבעתיים? רמת-גן? ומה עם חולון? או בת-ים? מה, המחייה שם זולה יותר? לא בהכרח!

מה שמבדיל את תל-אביב עם הערים האחרות היא הנדל"ן. בהיותה ממוקמת במרכז העסקים של ישראל זו עיר שמושכת אליה אוכלוסיה עובדת, אנשים שמעוניינים לחיות במרכז, בקרבת מקום עבודתם, וליהנות מכול מה שעיר גדולה יכולה להציע, והיא יכולה להציע המון!!! אין מה לעשות! זה הכול עניין של היצע וביקוש. יש ביקוש גדול יותר בערים גדולות, זו תופעה אשר קיימת בכל העולם, כמעט כל אחד חולם להגיע בדרך כזו או אחרת לעיר הגדולה. אז לאמריקאים יש את ניו-יורק, לצרפתים יש את פריז, לבריטים יש את לונדון, לאוסטרלים יש את סידני, לקנדים יש את טורונטו ולישראלים יש את תל-אביב.

עיר גדולה מציעה הרבה יותר, וכן, כמו כל עיר גדולה תל-אביב שלנו מציעה פיתויים גדולים. הכול קרוב, הכול מתחת לבית, לא צריך ללכת רחוק מדי או לנסוע, הכול נגיש, אנחנו מכירים את כולם, אנחנו חברים של כולם, הכול תוסס והאנשים כ"כ יפים... ואין מה לעשות, על נגישות ונוחות משלמים. וזה בכלל לא משנה לנו אם אנחנו שוכרים דירת 2 חדרים, 40 מ"ר מחולקת, שעולה לנו בחיים, העיקר לגור ולחיות בעיר הגדולה. זה בלתי נמנע.

וזה מה שעושה אותה יקרה כ"כ נדל"נית!
זה מה שעושה כל עיר גדולה יקרה נדל"נית ויקרה בכלל. הכל מתחיל ונגמר בנדל"ן.
הסופר מארקטים "יקרים" קצת יותר מבכל עיר אחרת כיוון ששכ"ד שהבעלים נאלץ לשלם הוא גבוה, לעומת שכ"ד של בעל סופר מארקט בחולון לדוגמא. וזה תקף לכל בעל עסק שיש ברשותו חנות או משרד או כל כל מבנה כזה או אחר שהוא משתמש בו לצרכים עסקיים. כשכ"ד גבוה על בעל העסק לגבות קצת יותר עבור המוצר שלו, כשבמחיר מגולמים גם דמי השכירות שעליו לשלם בכל חודש...

עכשיו למי שחושב שתל- אביב יקרה בגלל המשקיעים, אז ממש לא! היא מושכת אילה משקיעים, נכון, תל- אביב רובה בבעלות משקיעים, בעיקר משקיעים נפוצים. אבל המשקיעים האמיתיים לא כ"כ אוהבים להשקיע בתל- אביב, השוק הוא תנודתי ולא יציב ולכן גם מאוד קשה לקבוע את מחיר ה- X.
ומי שחושב שהיא יקרה בגלל הצרפתים, אז אני הולכת לנפץ כמה מיתוסים של אנשים והתשובה היא לא! ממש לא! הסיבה שהיא יקרה כ"כ נדל"נית, זה כי אנשים רואים את הביקוש הרב ומרשים לעצמם לגבות מחיר גבוה יותר ממחיר השוק. כל דירה שמתפרסמת בהומלס או ביד 2 (בעיקר אם מדובר בדירה להשכרה) גורמת לטלפון הנייד לצלצל בלי הפסקה. כשקובעים "ערב פתוח" לדירה, בעלי הנכס רואים את תור האנשים המגיע לראות את הנכס שלהם והם מרגישים טוב עם עצמם, הם פתאום קולטים איזה ביקוש יש לנכס שלהם, ואם יש ביקוש אז למה לא לספק אותו ולדרוש מחיר בהתאם רק כי הם יכולים... מי מאיתנו לא עבר "ראיון קבלה" לדירה בתל- אביב? ולמרות זאת, אנחנו נענים בחיוב למחירי הדירות.

היום יש הרבה יותר מודעות לנדל"ן בתל-אביב, אפשר לראות היום שלאט לאט השוק "מחנך" מחדש את בעלי הנכסים. לשמחתנו (או לצערנו...) שוק הנדל"ן בתל-אביב לאט לאט מתקן את עצמו, בעלי הנכסים מבינים שהם אינם יכולים לגבות מחירים כאוות נפשם, וזה מתבטא בנכסים שנשארים ריקים זמן רב כיוון שלא הצליחו למכור אותם. נכסים משופצים ומעוצבים שהושקעו בהם הרבה מאוד כסף לא מצדיקים את המחירים שגובים עבורם (הטעות של המשקיע הנפוץ), ואז, מגיע הרגע שבו בעלי הנכסים שואלים את עצמם מה הם עשו לא בסדר, איפה הם טעו ואולי עדיף היה להם לא להשקיע כלל בנדל"ן. כשמדובר בשוק נדל"ן תנודתי כמו שבתל-אביב, כדאי להיות ערוכים להכול. לקחת בחשבון שזה לא רק המיקום, העיצוב, כיווני האוויר ואפילו החניה הצמודה בטאבו שיכולים להשפיע באם הדירה תימכר או לא. אלא בסופו של יום, זה הכול עניין של מחיר. האם המחיר שאני מבקש עבור הנכס שלי הוא ריאלי?

מה הוא מחיר ריאלי?!
את זה ניתן לדעת בכמה דרכים פשוטות, והדרך הפשוטה ביותר היא לגשת למתווך.
המתווך הינו בעל מקצוע אשר חי את השוק ואת עולם הנדל"ן בכלל על בסיס יומיומי, הוא מבין את המחירים, את ההיצע והביקוש שיש בכל אזור ואזור, גם בשוק תנודתי כמו של תל- אביב הוא יכול להעריך שווי ערך של נכס.
במילים פשוטות, כשעושים עסקה גדולה כמו קניית דירה עדיף תמיד להתייעץ עם בעל מקצוע מבין לפני.

אז נמשיך לקוות שמחירי הדירות יחזרו להיות שפויים, ועד אז בואו נהנה מהעיר הסוערת הזאת ובמקביל נהיה עם היד על הדופק.

ג'ואנה שטרומזה
J&R - Creative Real Estate Solutions



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב