דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


צימרים בישראל - לאן? 

מאת    [ 31/08/2008 ]

מילים במאמר: 583   [ נצפה 3391 פעמים ]

תחום האירוח בצימרים בישראל הוא תחום יחסית חדש. אמנם כיום ניתן למצוא בישראל אלפים ואף עשרות אלפי צימרים בפריסה ארצית, אולם עד לפי שני עשורים היה קשה למצוא צימרים בארץ. עם זאת, למרות ראשוניותו של התחום, ולמרות שזהו ענף תיירות המצוי עדיין בחיתולים, קשה להתעלם מהצלחתם חסרת התקדים של הצימרים בישראל. ללא ספק, מדובר , באחד התהליכים המופלאים והמוזרים ו ביותר שעבר ענף התיירות הישראלי בכל שנותיו מאז קום המדינה. מאמר זה: צימרים בישראל - לאן? - מנסה לחקור תופעה זו, ואת הגורמים להיווצרותה. כמו כן, ננסה להיכנס לעובי הקורה ולהסביר איך קרה שענף תיירותי שכלל לא היה קיים לפני שני עשורים, הפך כיום לענף התיירות העיקרי והמוביל בישראל המארח מאות אלפי תיירים כל שנה.

כדי להבין התפתחות ועליית הצימרים ולענות על השאלה: צימרים בישראל - לאן? נצטרך לחזור מעט אחורה בזמן ולנתח את ההתפתחות וההיסטוריה של התחום. עד שנת 1991, נדמה היה שאפשרויות האירוח בארץ היו ספורות וניתן לסווגן לשלוש קבוצות עיקריות: בתי המלון, שהיו פרוסים בכל הארץ, וסיפקו שירותי אירוח מקיפים בתנאים גבוהים. מאז קום המדינה ועד תחילת שנות התשעים בתי המלון היו האופנתיים ביותר בתחום התיירות, הם זכו לפופולאריות עצומה, עד כדי כך שפעם לא הועלתה השאלה: צימרים ישראלים - לאן?. לבתי המלון הייתה בלעדיות כמעט מלאה על חופשות יוקרתיות ופינוקים נלווים. נוסף על בתי המלון, היו באותן שנים אכסניות הנוער, שסיפקו מענה לתיירים שחיפשו חופשה פשוטה וזולה יותר. אכסניות הנוער היו פופולאריות למדיי עד תחילת שנות התשעים, ושירותי הלינה שסיפקו התאימו בעיקר לתרמילאים ותיירים שונים שהלינה עבורם הייתה רק סעיף קטן בטיול הרגלי ברחבי הארץ. תרמילאים אלו השקיעו את רוב כספם בטיול עצמו, ופחות בתנאי הלינה, ולכן חיפשו אופציה זולה שאכסניות הנוער סיפקו בשמחה. אופציית הארחה שלישית באותם ימים הייתה - הארחה בחניוני לילה הממוקמים במרכז אזורי טיולים ברחבי הארץ. מדובר בהארחה שהיא ללא תשלום, בתנאי שטח, באוהל ושק שינה בדרך כלל שאותם מספק לעצמו התרמילאי.

כל זאת החל להשתנות בתחילת שנות התשעים. בשנים אלו הופיעו הצימרים, שהכניסו את כל עולם האירוח והתיירות הישראלי לתקופה חדשה לגמרי. כאשר היום אנחנו שואלים את השאלה: צימרים ישראלים - לאן? עלינו לזכור שבתחילת שנות התשעים שאלה זו לא יכולה הייתה להישאל כי עולם הצימרים עוד לא נולד. למרות שמספר הצימרים שהחלו להיפתח לא היה רב, פיזורם היה רחב- בעיקר בכפרים קטנים בצפונה של מדינת ישראל ולכן כבר בחלה להישמע האלה צימרים ישראלים - לאן?. צימרים אלו, סיפקו אופציה חדשה של אירוח חדשה, שעל פניו - משלבת את יתרונותיה של כל אחת מאופציות הארחה שהיו קיימות לפניה. הצימרים משלבים את הנוחות הגבוהה והתנאים המושלמים של בתי המלון, יחד עם מחירים לא יקרים יחסית של אכסניות הנוער, וכל זאת יחד עם התחושה הרומנטית של לינה בטבע שסיפקה לינת השטח. התייר הישראלי לא היה יכול להתעלם מהיתרונות הרבים שמספקים הצימרים, ועד מהרה גילה אותם והפך אותם להצלחה חסרת התקדים שהם עד היום. עשרות אלפי צימרים נפתחו מאז תחילת שנות התשעים במדינת ישראל, והם זוכים לפופולאריות שגדלה כל הזמן. התיירים המקומיים לא מפסיקים להתלהב מתנאי השירות והאירוח האישי והלבבי שלהם אולם באותו זמן מלין בחצי פה מעצם שאילת השאלה צימרים ישראלים - לאן? שהפכה לקריאת ייאוש מהכמות, המגוון והאפשרויות הרבות של הצימרים .

כיום, לאחר ההיסטוריה המדהימה של הצימרים בישראל בעשרים השנים האחרונות, אנחנו חוזרים ושואלים : צימרים בישראל - לאן? ותשובתנו היא חד משמעית - הצימרים נמצאים בתנופת פיתוח, והם ימשיכו והשדרוג להתפתח ולשדרג את עצמם בשנים הקרובות ללא תחרות כמעט. עם התקדמות השנים, גם הצימרים הישראלים מתפתחים ומתקדמים ומצליחים לספק אופציות חדשות וחידושים רבים לתיירים הישראלים, שעדיין מופתעים כל פעם מחדש מהרמה הגבוהה. הזמן עושה את שלו, והופך את הצימרים לאורים והתומים של תחום התיירות הישראלי שהם היום.
ולנצח תשמע השאלה: צימרים ישראלים - לאן?
יניב וכטל
http://www.weekend.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב