דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חנן חזן נ. מדינת ישראל 

מאת    [ 26/08/2008 ]

מילים במאמר: 462   [ נצפה 3481 פעמים ]

בבית המשפט העליון

רע"פ  7111/08

בפני:  
 כבוד השופט א' א' לוי
 
המבקש:
 חנן חזן
 
 נ  ג  ד
 
המשיבה:
 מדינת ישראל
                                         

בקשת רשות ערעור

בשם המבקש:                        עו"ד רועי קרן

החלטה
 

1.         בית-משפט השלום בעכו הרשיע את המבקש בעבירה של החזקת סם מסוכן מסוג הרואין שלא לצריכה עצמית, ובקשירת קשר לביצוע פשע. בעקבות כך הוא נדון לשנת מאסר על-תנאי ופסילה מלקבל או להחזיק ברישיון נהיגה לתקופה של שנתיים וחצי. בית-המשפט הסביר את החלטתו להקל עם המבקש בכך שלו היה גוזר לו מאסר, היו מתווספים לעונש עוד ארבע שנות מאסר לפחות, הואיל והמבקש הורשע בעבר ברצח ונדון למאסר עולם. נשיא המדינה קצב את עונשו ל-24 שנים, מתוכן נשא בשני שלישים ושוחרר על-תנאי. על-פי סעיף 20 לחוק  שחרור על תנאי ממאסר, התשס"א-2001, אסיר המשוחרר על-תנאי, המורשע ונידון למאסר בפועל, ירצה בנוסף לעונש, לפחות חצי מהתקופה שנותרה למאסרו המקורי, ובמקרה זה, כאמור, ארבע שנים.

2.         המשיבה הגישה לבית-המשפט המחוזי בחיפה ערעור על קולת גזר הדין. המבקש ערער גם הוא על הרשעתו ועל העונש, אולם לאור הערות בית-המשפט, חזר בו מערעורו. ערעור המשיבה התקבל, ולמבקש נגזרו 15 חודשי מאסר בפועל. יתר חלקי גזר-הדין נותרו על כנם. בית-המשפט המחוזי קבע, שלא היה מקום להקל עם המבקש רק עקב העובדה שנוכח שחרורו על-תנאי, תלוי ועומד נגדו עונש של מאסר נוסף. אדרבא, העובדה שהמבקש ביצע את העבירה בעת היותו אסיר ברישיון, מהווה שיקול לחומרה. בית-המשפט המחוזי התייחס גם לעברו המכביד של המבקש, הכולל, בנוסף להרשעה ברצח, הרשעות נוספות בעבירות רכוש, אלימות וסמים.

3.         בבקשה שלפני עותר המבקש ליתן לו רשות לערער על פסק-דינו של בית-המשפט המחוזי, ובפיו הטענה אותה השמיע בפני אותה ערכאה, היינו, כי אין לגזור לו עונש מאסר בפועל, הואיל ובכך ייכבלו ידיה של ועדת השחרורים, שתיאלץ להוסיף ארבע שנים לעונשו.

4.         דין הבקשה להידחות. הלכה פסוקה היא כי חומרת העונש כשלעצמה אינה מקימה עילה לקיומו של ערעור שני, למעט מקרים חריגים (רע"פ 10231/03 קורן נ' מדינת ישראל, פ"ד נח(1) 646 (2003)), והדבר נכון גם במקרים בהם קיימים פערי ענישה בין שתי ערכאות, למעט מקרים בהם הפער בין העונשים שנגזרו בערכאה הראשונה ובערכאת הערעור הוא קיצוני במידה בלתי סבירה (רע"פ 5060/04 הגואל נ' מדינת ישראל, (לא פורסם, 24.2.2005)). המבקש היה בעת ביצוען של העבירות במעמד של אסיר ששוחרר על תנאי, וככזה היה מצווה להקפיד בקלה כבחמורה. ולא זו בלבד שלא נהג כך, אלא בחר לשלוח את ידו בעבירות סמים נגדן קידשה החברה בישראל מלחמת חורמה. ולא למותר להוסיף, שמפיהם של באי כוח הצדדים התברר כי בינתיים הורשע המבקש בעבירה נוספת – סחר בסם מסוכן – אותה ביצע ימים ספורים לפני ביצוען של העבירות בהן עוסקת בקשה זו, ועל כך הוא נדון ל- 30 חודשי מאסר ומאסר על תנאי. העולה מהאמור הוא כי המבקש מתקשה ללמוד את לקחו של המאסר הממושך בו נשא, ועל כן לא היתה עילה ללכת לקראתו כברת דרך כה ארוכה כפי שהלך בית משפט השלום.

            אשר על-כן, הבקשה נדחית.

           ניתנה היום, כ"ה באב התשס"ח (26.8.08).

פסק הדין המלא באתר הרשות השופטת:
http://www.court.gov.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב