דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


צימר בגליל מול צימר בנגב 

מאת    [ 25/08/2008 ]

מילים במאמר: 608   [ נצפה 2894 פעמים ]

צימר בגליל מול צימר בנגב

ישראל מדינה כל כך קטנה אך היא מציעה נופים נפלאים ומגוונים כמו גם אזורי אקלים שונים. בבואנו לצאת לחופשה אנחנו יכולים לבחור בין חופשה כפרית גלילית, חופשה עירונית ותוססת באזור המרכז ובין חופשה מדברית אשר נוגעת בים סוף או בים המלח. כך או כך מובטחת הנאה. בכדי להקל עליכם את המלאכה בחרנו להשוות בין שתיים מהאפשרויות: צימר בגליל מול צימר בנגב.

תיירות הפנים בארצנו הקטנטונת מפותחת עד מאוד ומציעה לצד לינה גם אטרקציות וחוויות קולינריות שונות. לינה בצימר הפכה זה מכבר לצורת נופש המועדפת בישראל. התחום בפיתוח מתמיד וכל אחד יכול למצוא את הפייבוריט שלו בין שלל הסגנונות - צימרים רומנטיים לזוגות, צימרים למשפחות, צימרים המשולבים עם אטרקציות או צימרים מבודדים. בהשוואה שערכנו בין צימר בנגב לבין צימר בגליל בחרנו להתייחס לכמה פרמטרים.
האזור - מאוד חשוב להגדיר מה מחפשים. אם אתם מעוניינים לצאת לחופשה שקטה ומבודדת באווירה מדברית ושקטה צימר בנגב הוא הבחירה המושלמת עבורכם - מרחבים בלי סוף, שקט ואויר חמים יהוו סביבה מושלמת למנוחה. לעומת זאת אם ברצונכם לחוות חופשה משולבת בירוק ומאגרי מים מתוקים - צימר בגליל יהיה נהדר.

מה מתכננים לעשות? צימר בנגב פותח בפניכם אופציות רבות הקשורות להיסטוריה ותרבויות עתיקות. התרבות הנבטית בנגב וחיי הבדואים הם נושאים מרתקים לכל המשפחה. בנוסף אפשר גם לחוות עם הילדים את ראשית המדינה באמצעות מרכז בן גוריון בשדה בוקר, התיישבות חומה ומגדל בקיבוץ רביבים ובסביבה, ועוד שלל תחומי פעילות. צימר בגליל מציע קרבה לכל הפנינים הצפוניות בהן התברכה ארצנו - הכינרת המדהימה, נחלי הצפון ושמורות הטבע.

ומה לגבי אטרקציות? צימר בנגב או צימר בגליל - העיקר שיש מה לעשות עם המשפחה. אם בחרתם צימר בנגב, תוכלו להכיר את המדבר באמצעות טיולי ג'יפים, רכיבה על גמלים, ביקור בחוות גידול הייחודיות לבעלי חיים החיים באקלים החם וגם לקפוץ לטבילה באילת. נופי הטבע הייחודיים שיש באיזור הדרום, כגון מכתש רמון, מבטיחים חופשה מיוחדת. בחירה בצימר בגליל מאפשרת גם היא לחוות את הטבע באמצעות סיורים רגליים או ממונעים ומוסיפה אפשרות לספורט אתגרי, חלקו ימי, לטיולי מים בתוך נחלים זורמים וסיורים לאורך הגבול הצפוני.
סוג הצימר - אם אתם מחפשים צימרים שונים וייחודיים - צימר בנגב הוא הבחירה הנכונה. קיימים צימרים הבנויים מחומרים טבעיים, הקשר לקרקע ולמשאבים הטבעיים במדבר מודגש והצימר עצמו מעוצב ברוח של פעם. קיימים גם סוגים נוספים של צימרים, כמו צימרים בקיבוצים, אשר יתאימו בעיקר למשפחות ולקבוצות גדולות יותר. כמובן שאפשר למצוא גם צימר בגליל אשר ייראה מיוחד, אך בגליל, בשל ריבוי האפשרויות קיימים עשרות צימרים מכל סגנון. יש הרואים בכך יתרון.

עונות השנה - גם צימר בנגב וגם צימר בגליל מציעים חוויה שונה וייחודית בכל עונות השנה. צימר בגליל בחורף מושלג, באביב מלבלב ופורח או בקיץ כאשר המים הצוננים מקררים את האווירה ייצרו חופשה שונה בכל פעם מחדש, ואילו צימר בנגב מציע חום כבד בקיץ אך אוירה נעימה יותר בחורף, כאשר בכל שאר אזורי הארץ הקור והגשם משתלטים.

ומה לגבי האוכל? בחירת צימר בגליל תביא אותנו לאזור בו יש מכל טוב הארץ - מסעדות מוכרות ועטורות שבחים לצד אירוח של תושבי המקום בחצרות ביתם. צימר בנגב לעומת זאת יגרום לנו לתכנן את הפן הקולינרי מראש. ההיצע בתחום המסעדות אינו גבוה, אך ניתן להתארח במקומות המציעים מאכלים אותנטיים הקשורים במדבר. גם אם בחרנו צימר בנגב וגם אם בחרנו צימר בגליל, מומלץ לנצל את הקרבה לטבע וליהנות מפיקניקים בחוץ.

לסיכום, קשה לבחור בין האפשרויות - צימר בגליל מציע עולם ומלואו, קרבה לשלל איזורים מדהימים, ירוק מכל עבר ואטרקציות רבות ואילו צימר בנגב מביא עימו אווירה מסויימת וסוגי צימרים שונים. לכן המסקנה היא ברורה: יש לחוות צימר בגליל מחד ובחופשה הבאה לא להסס לשנות כיוון דרומה ולנדוד אל עבר צימר בנגב. לשמחתינו, קיימים צימרים רבים בכל איזור בארץ, צימרים אלו רק ממתינים שנגיע, נתארח ונחווה את האיזור על כל המשתמע. אז אל 'תנעלו' על איזור אחד כשמדובר בצימרים, סעו, טיילו בארץ וגלו מחוזות חדשים.



http://www.weekend.co.il
פורטל התיירות של ישראל



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב