דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שדות מגנטיים וחשיבותם לכל גוף ביולוגי 

מאת    [ 25/08/2008 ]

מילים במאמר: 1934   [ נצפה 8692 פעמים ]

ריפוי בשדה מגנטי הוא למעשה כל שימוש הנעשה במגנטים קבועים או במכשירים היוצרים שדה מגנטי פועם, לצורכי שיפור הבריאות. מאחר ואין פעולה בגוף שלא מעורב בה הכוח האלקטרו-מגנטי, משפיעים המגנטים, בצורה זו או אחרת, על מרבית התפקודים בגופנו. הכרת תכונותיהם של המגנטים והשפעותיהם מאפשרת שימוש נכון ויעיל בהם. במסגרת זו קשה להעמיק ולהרחיב הרבה בנושא, אך אנסה לגעת ולהאיר מספר נקודות חשובות. במאות אתרי האינטרנט תוכל למצוא אין ספור עובדות , מחקרים ומאמרים נוספים בהרבה שפות, העוסקים במגנטיות בכלל ובריפוי בשדה מגנטי בפרט. הרפואה הקונבנציונלית מתקדמת בצעדים מהירים להכרה בעובדות שפעם יוחסו לרופאי אליל ולכוחות כישוף.

א. עובדות חשובות

 כדי לחדור לעולם הקסום של המגנטים ולהבין קצת יותר טוב את השפעתם על בריאותנו, חשוב לדעת מספר דברים בסיסיים:

1. ארבעת כוחות היסוד

ארבעה כוחות ראשוניים ידועים, שהם הבסיס הפיזיקלי לכל ההתרחשויות בטבע ולמעשה ביקום כולו.

כוחות אלה הם: הכוח האלקטרו-מגנטי, כוח הכובד, הכוח החלש והכוח החזק.

הכוח החזק והכוח החלש הם כוחות הפועלים בתוך גרעין האטום, כך שאין להם השפעה ישירה ומורגשת בחיי היום-יום שלנו.

כוח הכובד פועל במרחבים עצומים והשפעתו העיקרית עלינו הנה בכך שאינו מאפשר לנו ולשאר הדברים שסביבנו להתנתק מכדור-הארץ. בטווחים הקצרים, כוח הכובד הוא חלש יחסית.

הכוח שלמעשה משפיע עלינו ביותר בחיי היום-יום הוא הכוח האלקטרו-מגנטי (חשמל ומגנטיות).

2.חשמל ומגנטיות (הכוח האלקטרו-מגנטי)

אלה הם למעשה שני צדדים של אותה מטבע: הכוח האלקטרו-מגנטי. היכן שיש זרם חשמלי - נוצר סביבו שדה מגנטי. אם מעבירים חומר מוליך דרך שדה מגנטי - נוצרים בו זרמים חשמליים. לדוגמה, אם זורם דם (שהוא חומר מוליך) בתוך שדה מגנטי, נוצרים סביב כלי הדם זרמים חשמליים. זהו אחד הביטויים לתכונה הנקראת "אפקט האל" על שם החוקר (Hall) שגילה אותה.

כשמדובר בכוח האלקטרו-מגנטי אין הכוונה רק לחשמל המוכר לנו כזרימת אלקטרונים, אלא לכל הרמות של כוח זה, החל מקרינות בתדרים נמוכים מאד ועד קרני רנטגן וקרינות קוסמיות בתדרים סופר-גבוהים. האור הנראה, למשל, מהווה אוקטבה אחת בלבד בתוך הספקטרום האלקטרו-מגנטי הנרחב. גלי רדיו וגלי מכ"ם הם ביטויים למקטעים אחרים בספקטרום האלקטרו-מגנטי.

3.כל הפעולות בגוף האדם נשלטות ומווסתות ע"י סיגנלים אלקטרו-מגנטיים

 כל תא חי הוא אלקטרו-מגנטי בטבעו ואין פעולה בגופנו המתרחשת ללא פקודה חשמלית, רצונית או לא רצונית, מודעת או שאינה מודעת. דוגמות:

אכילה: היד מקבלת פקודות להביא את האוכל אל הפה. זה קורה תוך כדי שהעין מעבירה (באמצעות אותות חשמליים) למוח מידע על סוג האוכל, מיקומו, גודלו, וכו'. המוח מעביר פקודות לשרירי הפה לפעול וכן הלאה וכן הלאה.

שינה: סיגנלים חשמליים שונים מתורגמים ע"י המוח כעייפות. המוח דואג להעביר לנו פקודות מתאימות כדי שנתארגן לשינה ובסופו של דבר אף נוותר על המצב ההכרתי של ערות (שגם הוא ביטוי לתהליכים אלקטרו-מגנטיים). בזמן השינה קורים תהליכים אלקטרו-מגנטיים רבים מאד של ניקוי, ויסות, איזון מערכות הגוף וטעינת מצברים (האם חשבת פעם היכן נמצאים המצברים בגופך?).

4.כדור-הארץ הנו אלקטרו-מגנט ענק

השדה המגנטי שלו משפיע על כל החיים האורגניים שבו כולל עלינו, בני-האדם, חיות וצמחים כל הזמן. המערכות השונות בגופנו מווסתות בהתאם לסביבה האלקטרו-מגנטית בה אנו חיים. שינויים חריפים מדי גורמים להפרעות בתפקוד הגוף ולמחלות. אחת הדוגמות המעניינות לכך היא כאשר ישנם שינויים בולטים בשדה המגנטי המקומי בחדר השינה. אם השינויים באזור המיטה גדולים מדי, הם גורמים לשיבושים בתהליכי השינה ולאורך זמן גם למחלות.

5.גוף האדם שואף לאיזון בכל הרמות

נכון, גם בתחום האלקטרו-מגנטי כאשר אנחנו צוללים לעומק, עולה לחץ המים סביבנו והגוף מחויב ליצור לחץ פנימי נגדי כדי שלא ייגרם נזק לאיברים הפנימיים. כאשר אנחנו טסים בגובה רב ולחץ האוויר סביבנו קטן, מחויב הגוף להקטין את הלחץ הפנימי, כדי למנוע התפוצצות של כלי דם או איברים פנימיים אחרים. אותו עיקרון פועל גם ברמה האלקטרו-מגנטית: ככל שעולה הלחץ האלקטרו-מגנטי החיצוני, יש צורך להגביר את הלחץ האלקטרו-מגנטי הפנימי. יש לכך משמעות רבה, כי התקופה בה אנו חיים שונה לחלוטין ממה שהיה עד למהפכה התעשייתית. בעבר, הקרינות האלקטרו-מגנטיות אליהן נחשפו בני אדם היו רק ממקורות טבעיים: כדור-הארץ, השמש, הקוסמוס, בעלי-חיים ובני-אדם אחרים (בני-האדם משדרים ללא הרף קרינות אלקטרו-מגנטיות שונות המשפיעות על בני-אדם אחרים). מאז פיתוח היכולת להפיק חשמל באופן תעשייתי, השתנה המצב לחלוטין: אנחנו מופצצים ללא הרף בקרינות אלקטרו-מגנטיות מכל הסוגים: תחנות רדיו וטלוויזיה, משדרי מכ"ם, קווי מתח גבוה, שידורים מאניות, מטוסים, מוניות, יחידות צבא או משטרה, טלפונים סלולאריים, מנועים חשמליים (מקררים, למשל), מסכי מחשב וטלוויזיה, ספקי כוח, נורות ניאון ועוד, כולל העובדה שכמות בני-האדם על הפלנטה עולה לאין שיעור על כל מה שהיה בעבר. עובדה שמחקרים חדשים צצים כל בוקר ללא כל בקרה וחוקרים שונים מפרסמים עובדות שונות על מקורות השדות האלקטרו-מגנטיים. יש בוודאי חוסר בהירות (ואולי גם חוסר נסיון לאורך זמן) על מחקרים של טלפונים סלולריים ועדיין מעט מאד מחקרים על ה-Bluetooth המצייד יותר ויותר מכשירים. למעשה, הדחיסות האלקטרו-מגנטית סביבנו גדולה אלפי מונים (אולי אף מיליוני מונים) מזו שהייתה לפני פחות מ-300 שנה. משמעות הדבר, ההכרח להגביר את הלחץ האלקטרו-מגנטי הפנימי. זה יכול להסביר באופן חלקי את התגברות קצב החיים ואת העלייה הגדולה במצבי לחץ, מתח פנימי וחוסר שקט.

 ב. מדוע להשתמש במגנטים לריפוי ? 

ההאצה הרבה בקצב החיים, התגברות הלחצים הפנימיים והחיצוניים, העלייה העצומה בדחיסות ובזיהום האלקטרו-מגנטי, העלייה בזיהום המים והאוויר, אי-פעילות גופנית מספקת, תזונה לא מאוזנת ודברים נוספים, גורמים ללחצים עצומים על מערכות גופנו. במקרים רבים הגוף לא מצליח להתנקות ולשמור על האיזונים הדרושים לו ומתפתחים שיבושים שונים המתבטאים אצלנו בכאבים, מיחושים שונים, חולשות ומחלות.

לפני האדם הסובל עומדות אפשרויות טיפול שונות, על היתרונות והחסרונות שבהן. הריפוי בשדה מגנטי אינו בהכרח השיטה הטובה, או המתאימה ביותר לכל מקרה, אך ישנם מקרים רבים בהם יתרונותיה בולטים:


    • חלק גדול מהטיפולים ניתן לעשות לבד, בבית או בכל מקום אחר, כולל בעבודה.
    • מרבית המוצרים של מגנטים קבועים לשימוש אישי נוחים לשימוש וניתן להשתמש בהם במשך שנים רבות.
    • המוצרים הביתיים ניתנים לשימוש ע"י כל בני המשפחה, כך שבחישוב לטווח ארוך זהו הטיפול הזול ביותר.
    • הטיפול במגנטים אינו פולשני ואין לו תופעות לוואי.
    • המגנטים אינם מטפלים בבעייה, אלא עוזרים לגוף לרפא את עצמו.
    • הריפוי בשדה מגנטי משפיע על החזרת מערכות שונות בגופנו לאיזון ומסייע לגוף להיטען באנרגיה.

 

ג. הסבר חלקי על כיצד זה עובד

הערה מקדימה: ההסברים המובאים כאן מבוססים על הידע המעודכן ביותר המצוי, וזה משתנה ללא הרף. מסגרת מאמר זה איננה מתאימה להרחיב הרבה יותר את ההסברים, ולכן צריך הקורא לקחת בחשבון שהסברים אלה הם חלקיים בלבד.

תפקוד רגיל של תאים בריאים:

לצורך תהליך נורמלי ובריא של חילוף החומרים בתאים, דואג הגוף לשמור על הפרש מתח בין המטען החשמלי-המגנטי (אלקטרו-מגנטי) שבתוך התא למטען שמחוץ לתא. במצב בריא, נשמר מתח חשמלי של כ- 100-70 mV. ישנם סוגי תאים בהם המתח הנורמלי נמוך יותר, בין חוץ התא לפנים התא, כאשר המטען החשמלי בחלקו הפנימי של קרום התא הוא שלילי והמטען החשמלי בצדו החיצוני של קרום התא הוא חיובי. מבחינת השדה המגנטי, נשמרת טעינה שלילית בתוך התא בעוד חומרי המזון החיוניים הנמצאים מחוץ לתא טעונים בשדה מגנטי חיובי.

הפרשי פוטנציאל אלה (בין מתח אלקטרו-מגנטי פנימי למתח אלקטרו-מגנטי חיצוני) הם מרכיב חיוני לקיום תהליכי החיים.

מה קורה כאשר יש פגיעה בתאים ?

גורמים שונים עלולים לפגוע בתפקוד תקין של תא, כגון:


    • לחץ, פגיעה פיזית , חוסר נוזלים או חוסר חומרי מזון
    • חדירת פרזיטים לתא (וירוסים) או לסביבתו (חיידקים, פיטריות, תולעים)
    • חדירת חומרים רעילים (מזיהום אויר, זיהום מים, זיהום מזון ועוד)
    • קרינות אלקטרומגנטיות חזקות מדי או בתדרים מזיקים
    • זרם חשמלי חזק
    • הפרעות בשדה המגנטי.

כאשר תא נפגע, מופנים משאבי התא לנטרול הגורם הפוגע, דבר המביא לירידה כללית ברמת האנרגיה (החשמלית והמגנטית) שבתא. ירידה ברמת האנרגיה בתא פוגעת בתהליך חילוף החומרים וביכולתו של התא לבצע את תפקידיו. ירידה ברמת האנרגיה מתחת לסף מסוים מהווה גורם מפעיל להתחלת תהליכי התחלקות התא לצורך התרבות (תהליך "הישרדות"). ירידה נוספת ברמת האנרגיה מתחת לסף תחתון, ביחס לאותו תא, גורמת לכך שהתא כבר אינו מסוגל לקיים את עצמו והוא מת. תופעה נוספת העלולה לקרות לתא פגוע, תוך כדי תהליך הפגיעה ומאמצי ההישרדות של התא, היא היפוך בקוטביות החשמלית והמגנטית בין פנים התא לחוץ התא.

כיצד עוזר הגוף לתאים פגועים ?

כאשר נפגע תא כלשהו, נשלחים מייד אותות חשמליים ואלקטרו-מגנטיים עם מידע אודות הפגיעה. בהתאם לעוצמה ולסוג הפגיעה, מתגייסות המערכות האנרגטיות השונות בגוף ומתארגנות לעזור לתאים הפגועים, גם ברמה הפיזית (אספקת חומרים) וגם ברמה האנרגטית. מבחינה אנרגטית, דואג הגוף להעביר לתא הפגוע כמה שיותר מטענים שליליים, על-מנת לאפשר לתא קודם כל לשרוד, ואח"כ למנוע מצב שיחייב את התא להתחלק (ולהתרבות) ובהמשך התהליך - לאפשר לתא לחזור לתפקוד בריא מלא.

למוח יש תפקיד מרכזי בכל הפעילות הנ"ל, שרובה היא אוטומטית ובלתי מודעת. אחד מתפקידי המוח בתהליך זה הוא לתרגם את האותות החשמליים לתחושת כאב, בהתאם לעוצמה ולסוג האותות, על-מנת לעורר המודעות שלנו למצב שנוכל לעזור לעצמנו, או לפחות, לא להחריף את הפגיעה.

במידה והפגיעה היא קלה, יתאוששו התאים הפגועים, או יוחלפו בחדשים והגוף יחזור לתפקודו הרגיל. אך אם הפגיעה היא קשה מעל סף מסוים, אין לגוף יכולת לשלוח מספיק מטענים חשמליים לאזור הפגוע. משמעותו של מצב זה היא שהגוף אינו מסוגל בעצם לפעול באופן מלא על כל מערכותיו, והוא נאלץ להשבית חלק מהמערכות. השבתת המערכות בגוף נעשית באופן אוטומטי, על-פי סדר עדיפויות הטבוע בתכנות הראשוני של האדם.

ככל שאנחנו נמצאים תחת לחצים יותר כבדים (Stress), השחיקה גדולה יותר ויש לגוף פחות אפשרות לשלוח מטענים חשמליים לאזורים הפגועים.

לעומת זאת, ישנם מצבים בהם אנחנו נטענים יותר,כמו שנת-לילה עמוקה, שקט פנימי, מקומות מסוימים בטבע, פתיחות להשפעות חיצוניות מיטיבות, אמונה חזקה, שימוש באביזרים או במוצרים מתאימים, ועוד, ואז תהליך הריפוי מתרחש מהר יותר וביעילות רבה יותר.  

מה קורה כאשר יש כאב לאורך זמן ?

כאב מתמשך, מעיד על קיומה של ריקמה כלשהי, או איבר כלשהו, עם פגיעה שלא התרפאה. מצב זה גוזל מהגוף אנרגיה באופן מתמיד, ומחייב את הגוף לשלוח ללא הרף מטענים חשמליים לאותו אזור פגוע. מאחר ויש קשר אנרגטי בין כל תאי הגוף, זה עלול לגרום במשך הזמן לירידה כללית בטעינה החשמלית והמגנטית הממוצעת של כל תאים (שאינם פגועים). משמעותו של מצב כזה היא החלשות המערכת החיסונית וירידה ביכולתו של הגוף להתמודד עם מצבי לחץ.

אם אותו כאב כרוני נמשך וגם הירידה הכללית באנרגיה של הגוף נמשכת, אנחנו עלולים להגיע למצב בו כל פגיעה הכי קטנה תביא לנפילה אנרגטית מתחת לסף בו התאים יכולים לתפקד, או להיפוך קוטביות חשמלית ומגנטית בתאים, ובהמשך תביא לקריסת מערכות.

 

ג. מה עושים המגנטים - תהליך ריפוי ורפואה מונעת

מאחר והבעייה הראשונית בתא פגוע היא ירידה בטעינה החשמלית והמגנטית של התא, מאפשר שימוש נכון במגנטים לטעון את התאים, כמעט באופן מיידי, במטען מגנטי חיצוני, כזה שיאפשר להם בשלב ראשון להישרד ובהמשך לרפא את עצמם ולחזור לתפקוד מלא.

חיזוק השדה המגנטי בגוף

 אחת ההשפעות של חיזוק שדה המגנטי היא העלאת ה-pH (רמת החומציות) בגוף, כלומר, הקטנת חומציות והעלאת הבסיסיות. סביבה בסיסית עוזרת להתרבותם של המיקרו-אורגניזמים המועילים לגוף והיא מפריעה להתרבותם של המיקרו-אורגניזמים המזיקים לגוף, הזקוקים לסביבה חומצית. השפעה זו חשובה ביותר במניעת זיהומים ובהורדת דלקות.

על-בסיס הבנות אלה, ניתן להשתמש במגנטים לא רק כעזר בריפוי ושיכוך כאבים, אלא גם כאמצעי לרפואה מונעת. ע"י שימוש נכון ויומיומי במגנטים, גם כאשר אנחנו בריאים, או חשים בריאים, אנחנו יכולים לטעון את עצמנו בטעינה מגנטית שלילית, אשר תגביר במידה רבה את יכולתנו לעמוד בלחצי החיים ותסייע בידינו גם להיות יותר חסינים בפני מחלות.

להלן הסברים המקובלים בספרות המדעית העוסקת בריפוי בשדה מגנטי


    • זרימת הדם באזור המטופל בשדה מגנטי משתפרת
    • מספר הכדוריות האדומות בדם גדל. תנועת ההמוגלובין בדם גדלה ולעומת זאת, כמויות הכולסטרול והסידן בדם יורדות למינימום.
    • כתוצאה מאפקט Hall נוצרים זרמים חשמליים רבים סביב כלי הדם, דבר התורם לשיפור הליכי חילוף החומרים. זה מתבטא בעלייה מקומית (במקום בו נמצא המגנט) בטמפרטורת הגוף של 1-3 מעלות צלזיוס
    • השיפור בזרימת הדם וכן ריבוי כדוריות הדם האדומות מגבירים את אספקת החמצן ואת לחץ החמצן בתאים, דבר שהוא חיוני לשיפור תפקודי התאים, כולל יכולת ייצור האנרגיה בתא. זה מאפשר לגוף להתנקות מהר יותר וביעילות רבה יותר מרעלים מצטברים שונים, דבר שעשוי להיות קריטי עבור אנשים אצלם ירדה יכולת הגוף להתנקות, עד לכדי רמה מסוכנת, המאפשרת התפתחות מחלות שונות
    • יש גידול בהפרשי הפוטנציאל שבין הנוזל החוץ-תאי לנוזל שבתוך התא, דבר שתורם גם לשיפור חילוף החומרים
    • השדה המגנטי משפיע על מעבר יונים של סידן בתוך הגוף: מחד, הגברה של הובלת יונים של סידן לאיחוי שבר בעצם, דבר המקצר את זמן הריפוי בערך בחצי, ומאידך עוזר השדה המגנטי לסלק סידן ממפרקים כואבים בדלקת פרקים
    • ההאצה בזרימת הדם ובתהליכי חילוף החומרים מאפשרת זירוז משמעותי של תהליכי איחוי רקמות ואיחוי עצמות שבורות
    • השיפור בזרימת הדם, חילוף החומרים ותהליכי ההתנקות מביא להקטנה בכמות הרדיקלים החופשיים ועלייה ברמת הבסיסיות של הדם, דבר היוצר סביבה פחות נוחה להתפתחותם והתרבותם של חיידקים, וירוסים ופטריות מזיקות
    • השדה המגנטי משפיע על ייצור ההורמונים בגוף (בד"כ משפיע כגורם מאזן)
    • השדה המגנטי משפיע על פעילות אנזימים ותהליכים ביוכימיים אחרים בגוף.
ד"ר (כלכלה) מרצ'לו סגל
יועץ לאיכות חיים
http://www.marcellosegal.com







מאמרים חדשים מומלצים: 


מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב