דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


התכוונות חיובית 

מאת    [ 23/08/2008 ]

מילים במאמר: 720   [ נצפה 1982 פעמים ]

ניקוי רוחני של כל השליליות

אלול הוא חודש התשובה, האחרון והמסיים את השנה הירחית, ובו הזמן לבדוק את עצמנו, ואת מערכות היחסים שלנו. זה הזמן לשינוי מודעות ושינוי התייחסות לאחרים. שינוי דפוסי חשיבה והרגלים שליליים, ניקוי רוחני של כל השליליות - שנאה, קנאה, צרות עין, חוסר פרגון.

ההשפעות הקוסמיות החלות בחודש זה הן של כוכב מרקורי, המקושר לצ'אקרת הטבור ושל מזל בתולה.מזל בתולה - משפיע בתחושה של דחיפות לסיים ולהשלים דברים, לעכל רעיונות חדשים ולזוז קדימה.השפעת מרקורי מאפשרת שינוי דפוסי חשיבה והרגלים שליליים.צ'אקרת הטבור מאפשרת להוציא רעיונות אל הפועל ולהרגיש אחדות עם האחר למרות שונותו ויחודו.עלינו להבין שכל מאמצינו לגדילה רוחנית יהיו לשווא אם כל בני האדם בעולם לא יגדלו יחד עמנו, כולנו בסירה אחת, כולנו נבראנו בצלם אלוהים, ובתוככי כל אחד מאתנו קיים ניצוץ אלוהי. זה הבסיס לתודעה של ערבות הדדית.אנו מאותגרים בזמן הזה לבחור לקחת אחריות - במחשבה ובמעשה - על רווחתם והתפתחותם של שאר בני האדם, לקבל אחריות ולחוש אכפתיות להתפתחות של הנשמות האחרות. אנו רוצים להתבונן ולבדוק במה פגענו בסביבה, בזולת או בעצמנו, פעולות שניתקו אותנו מעץ החיים, ולבחור לשנות גישה ולבטל את השליליות, ולחזור אל האור. שינוי והתפתחות הם צמיחה. ומה שמפסיק לצמוח מתנוון ומת.

גם פרשות השבוע של אלול מדגישות את הנושא של בדיקה עצמית - לבחון את השנה החולפת, לראות את המעשים השליליים שלנו ולחפש דרכים לתיקונם.וכן מופיע בהדגשה הנושא של היות כל בני האדם זהים במהותם העמוקה לבורא, ולפיכך הפגנת חוסר כבוד כלפי אדם אחר היא ביטוי של חוסר כבוד כלפי הבורא עצמו. "לא תטה משפט לא תכיר פנים ולא תיקח שוחד, כי השוחד יעוור עיני חכמים ויסלף דיברי צדיקים. צדק צדק תרדוף למען תחיה, וירשת את הארץ אשר ה' אלוהיך נתן לך"."כי ימצא בקרבך...אשר יעשה את הרע בעיני ה'...וסקלתם באבנים ומתו". פרשת שופטים.

 להפוך לערוץ המקבל ומזרים אהבה אלוהית

תישרי הוא הזמן לטיהור הכלי, לפתיחת חסימות ולבניית ערוצים לבריאות, כדי שנוכל בסוכות לקבל את האור ולהזרים אלינו שפע וחיים מספירת בינה.ההשפעות הקוסמיות בתשרי הן של כוכב נוגה ושל מזל מאזניים. כוכב נוגה מקושר לצ'אקרת הלב, אשר פותחת אותנו אל יכולת הריפוי, הנתינה והקבלה של אהבה ללא תנאי, ללא שיקולי אגו ואינטרס. צ'אקרת הלב פותחת בפנינו את היכולת לראות שאין כל התנגשות בין אהבה עצמית לאהבת הזולת והיקום. לכן אנו מאותגרים בעת הזאת להפוך לערוץ המקבל ומזרים אהבה אלוהית, להשפיע שפע גם על הסובבים אותנו, ולבנות שדה הגנה.

בפרשת האזינו הנקראת בזמן  שבין ראש השנה ליום כיפור אנו לומדים להגיע ליום כיפור עם כלים טובים יותר למלחמה בכאוס בשנה הקרובה. מעשינו בראש השנה וכמות האור שנגלה יקבעו אם השנה הבאה תהיה לטובה, והכל תלוי בשינוי הפנימי שנעשה כעת, עד כמה נהיה מוכנים לראות מה לא בסדר אתנו. "ויאמר אלוהים: שימו לבבכם...לשמור לעשות את כל דיברי התורה הזאת. כי לא דבר ריק הוא מכם, כי הוא חייכם ובדבר הזה תאריכו ימים על האדמה אשר אתם עוברים את הירדן שמה לרשתה."

גם השפעת מזל מאזניים מתבטאת באהבה ורדיפת שלום, וביכולת להסיק מסקנות מטעויות, ולשנות הרגלים וגישה.

 יצירת כוונה לקבל כח רוחני

עשרת הימים שבין ראש השנה ליום כיפור הם הזמן לבניית כלי הנשמה, תיקונו והכנתו לקבלת האור, המתרחשת בסוכות. התהליך מתרחש בהדרגה במהלך עשרה ימים - כל יום כנגד אחת מעשר הספירות. כאשר הכלי מלא בשאיפות הוא למעשה ריק, מאחר ושאיפות מבטאות תחושת ותודעת מחסור. עלינו לדעת שהבורא יכול להעניק לנו אור רק אם אנו מוכנים לקלוט.כחלק מההכנות של הכלי לקבלת האור עלינו להתגבר על רצון עצמי ועל מניעים שליליים שמניעים אותנו לגרום נזק וצער לזולת, להסיר תודעה שלילית של כעס, תאווה וכו', ולהשתוות לאור. זוהי ההזדמנות לתקן את ההשלכות השליליות של התנהגותנו.הבעת הסליחות מכוונת לפתוח חסימות שבנו כדי לאפשר חיבור אל כח האור.התפילות, שהן יצירת שאיפה רוחנית, יצירת כוונה לקבל כח רוחני, מאפשרות לנו להזרים אלינו שפע וחיים מספירת בינה. 

האור נהיה חלק מאתנו

מיום כיפור ואילך מתרחש תהליך של שינוי התכונות האגואיסטיות לתכונות הבורא ואורו מתחיל למלא את ספירות הבריאה.האדם נברא עם השאיפה להשיג הנאה. ההנאה האינסופית והנצחית היא אור הבורא. לפי פרשת וילך, הנקראת סמוך לראש השנה, עלינו להפוך כל רגע מחיינו לרגע רוחני עד שאיננו צריכים להשקיע מאמץ לשם כך, אלא זה נעשה חלק מאתנו, האור שוכן בתוכנו תמיד. "ישמעו ולמדו ליראה את ה' אלוהיכם כל הימים אשר אתם חיים על האדמה...".

מחויבות כלפי כלל הנשמות

ראש השנה הוא יום בריאת האדם, זהו יום ההולדת של כולנו, כי כולנו קשורים בינינו באמצעות נשמת אדם הראשון, שממנו התפצלו כל הנשמות, וכולנו שותפים ברצון פנימי עמוק, המכוון אותנו להשלמת התיקון. לכן יש לכל אחד מאתנו מחויבות כלפי כלל הנשמות,וכשאנו מבקשים ברכות לראש השנה, נבקש לא רק עבורנו אלא עבור העולם כולו, כביטוי לערבות הדדית זו.

_________________________________________________________________________

ה ד ר ך - לחיות את החיים במלואם
הכותבת היא מורה רוחנית בקבוצות לימוד, בפגישות אישיות, ומעבירה סדנאות בטבע להתפתחות רוחנית.
לקראת ראש השנה אנו יוצאים לטבע כדי לבדוק במה פגענו באחרים ובסביבה ולבחור לשנות גישה.
ליאורה גנור טל. 052-8686026 e-mail: lioraganor@012.net.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב