דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הטיפול ההומאופתי באלרגיות 

מאת    [ 10/08/2008 ]

מילים במאמר: 900   [ נצפה 4499 פעמים ]

אצל הרוב, זה מתחיל באביב, הפריחה היפה הופכת לסוג של סיוט שכרוך באף דולף, התעטשויות מרובות וגירוי בריריות. לחלקה האחר של האוכלוסיה כל חתול חולף או טיפת אבק תשיג את אותה תופעה ללא תלות בעונת השנה. לא נחמד להסתובב כל היום עם אף סתום וחבילת טישו ב"שלוף". למרות שלרוב נראה כאילו אין שום דרך להתמודד איתה, ניתן לטפל באלרגיה- ללא צורך בתרופות מונעות על בסיס קבוע.
מהי אלרגיה?
מערכת החיסון אמורה לזהות גורמים מזיקים לגוף ולדאוג לסילוקם. המערכת יודעת בדרך-כלל להבחין בין גורמים מזיקים לחומרים שאינם מזיקים- אך במצב של אלרגיה מערכת החיסון מתייחסת לחומרים (כגון אבקני פרחים, אבק, מזונות ועוד)- כאילו היו גוף זר שפלש למערכת, ונלחמת בהם. המערכת משחררת היסטמין לגוף, והוא גורם לתגובה דלקתית, המלווה בסימפטומים שונים, כגון: סימפטומים של קדחת השחת, (נזלת, עיניים דומעות וצורבות, גודש בסינוסים, עיטושים, גרד בחך ופוליפים באף) אסטמה, פריחה בעור (אטופיק דרמטיטיס או אורטיקריה), ועוד. בחלק מהמקרים הסימפטומים מסכני חיים, כגון מקרים קיצוניים של אלרגיה למזון או עקיצות דבורים. יש התרחבות של כלי דם (וזה מביא לירידה פתאומית בלחץ הדם) והתכווצות של הסימפונות (מה שמביא לקושי בנשימה) ואז נדרש טיפול מיידי.
מהו הטיפול לאלרגיה?
הטיפול המקובל כיום ברפואה הקונבנציונאלית הוא תרופות על בסיס אנטי היסטמינים או סטרואידים ('נאזוקורט', 'נאזונקס', 'רינולסט', 'אופטילסט', 'פליקסונייז', 'אלגרו', 'סטרונייז') והוא מטפל בסימפטומים בלבד- הוא אינו מטפל במחלה לטווח הארוך. לפי הגישה הקונבנציונלית לא ניתן לעצור את התגובה האלרגית לחלוטין וגם לא להביא למניעתה המוחלטת. (הערה 3) כלומר, צריך "להסתדר עם זה איכשהו", ולקחת תרופות על בסיס כרוני, ויש מצבים בהם נשארים במצב כרוני של אף סתום או נזלת. יתרה מזאת, לרבות מהתרופות תופעות לוואי לא נעימות, לרבים מהם התוויות, כגון- "אסור להפסיק את הטיפול בסימביקורט בתקופות של הרגשה טובה, משום שהסטרואידים שבמשאף מדכאים את התגובה הדלקתית של הסימפונות, והפסקת שימוש תגרור אחריה הופעת התקף אסתמטי" (הערה 2). במינון ממושך עלול נאזוקורט ליצור דיכוי של בלוטת האדרנל (הערה 4).
יש הנותנים גם כדורים אנטי-אלרגיים ('לורטדין', 'אריוס', 'היסטזין', 'זילרג'י', 'פרופיטן', 'קלרינז', 'טלפסט') ובמקרים מסויימים כדורי קורטיזון ('פרדניזון') או זריקות סטרואידים עם שחרור מושהה ('דיפרוספן', 'סולו' - 'מדרול' ועוד). (הערה 5)
אופצייה נוספת היא חיסון נגד אלרגיה,באמצעות זריקות חיסון. טיפול זה איננו אפשרי באלרגיה למזון ובדלקת עור אלרגית שממגע עם חומרים אלרגניים. (הערה 5)
כיצד מטפלים ברפואה הומאופתית?
במחקר עדכני שבדק את יעילות הטיפול ההומאופתי, נמצא כי חלה הטבה במעל ל-80 אחוז מהמטופלים אשר סבלו מתופעות של אלרגיות לאחר טיפול הומאופתי. נתון זה מעמיד את השיטה במקום חשוב בטיפול בסובלים מאלרגיות. (הערה 1)
הטיפול באלרגיה בעזרת ההומאופתיה בטוח, כיון שההומאופתיה מגרה את המערכת החיסונית ללא שימוש בתרופות כימיות או בסכין מנתחים. בטיפול ההומאופתי לא מתייחסים רק לסימפטומים של האלרגיה אלא גם להלך החיים והאופי של הסובל מהבעיה. על פי הגישה ההומאופתית, יש קשר בין הגוף לנפש, ואלרגיה מעידה על חוסר איזון עמוק יותר של מערכות הגוף. ההומאופתיה עובדת על פי העיקרון של "דומה בדומה ירפא"- כלומר, בטיפול נחפש תרופה הומאופתית שקשורה לסיטואציה בגללה נעשה האדם חולה. על מנת שתופעה אלרגית תתפרץ צריכים להתקיים שני תנאים: ראשית, הימצאותה של הנטייה לאלרגיה. שנית, הופעתו של טריגר שיגרום להתפרצות, כגון מעבר דירה, או אירוע בעל משמעות ריגשית עמוקה. במצב כזה נדרש טיפול לחיזוק מערכת החיסון, כדי להתמודד עם הנטייה ולחזק את האדם.
התרופה ההומאופתית תורמת לא רק לריפוי האלרגיה, אלא גם לשיפור כללי, כך שבעיות נוספות מהן סובלים, גם אם אינן קשורות לאלרגיה, יעברו, ויחול שיפור בתחושות הפיזיות, הנפשיות והכלליות. (בעיות נוספות יכולות להיות- בעיות עיכול, כאבי ראש, קשיי הרדמות בלילה, תיאבון שאינו מאוזן ועוד). מטרה היא להגיע לשורש הבעיה, ולטפל בצורה ממוקדת ולא סימפטומטית בלבד.
יש הממליצים על תרופות מדף "הומאופתיות" לטיפול יעיל באלרגיה- כגון Coryzalia (קוריזליה) או ALLIUM- תרופות הומאופתיות לטיפול בנזלת. תרופות אלה אמנם הומאופתיות, אך נתינתן ללא מרשם ולכל נזלת ללא אבחון אינה עובדת בצורה הומאופתית אלא סימפטומתית בלבד. היא בעצם עובדת בצורה דומה לתרופות הקונבנציונליות, אין ייחוד למטופל ולכן אין מניעה שהנזלת לא תחזור בהמשך. אין כאן ריפוי הומאופתי עמוק אלא דיכוי של סימפטומים כמו שנעשה עם תרופות רגילות, רק עם תרופה הומאופתית.
הטיפול ההומאופתי:
לאחר תהליך תשאול ראשוני, בו מנסים להבין את המירב על אופי הבעיה והסימפטומים, (בדומה לטיפול הקונבנציונלי), ועל אופי האדם והלך חייו (בדומה לפסיכולוגיה), מותאמת תרופה הומאופתית אחת ספציפית באופן אישי לאדם.
לאחר נטילת התרופה ההומאופתית, מתחיל בד"כ שיפור הדרגתי.


איך ניתן להיעזר בהומאופתיה?
- ניתן לרדת מתרופות כרוניות (תרופות הניטלות על בסיס קבוע למניעה). בד"כ תינתן התרופה ההומאופתית במקביל לנטילת התרופות (היא לא מפריעה להן לעבוד) ועם התחזקות מערכת החיסון ניתן יהיה לרדת בתרופות עד להפסקתן.
- ניתוח- אלרגיה עלולה לגרום לנפיחות של קונכיות האף שאם איננה עוברת עם תרופות ממליצים להסיר את הקונכיות. בעזרת ההומאופתיה ניתן לטפל וכך להמנע מהניתוח.
- התרופות ההומאופתיות אינן ממכרות וללא תופעות לוואי.
לדוגמה: גבר כבן 49, התלונן שמזה כמה שנים סובל מאלרגיה שמתבטאת בעיטושים ללא הפסקה, גירוי בגרון ושיעול חונק. גודש באף יש תמיד ולכן תמיד מסתובב עם ממחטות, למרות שבד"כ לא יוצא כלום...
הוא נוטל תרופות כרוניות כדי למנוע את חזרת האלרגיה, ומעוניין להפסיק אותן.
חודשיים לאחר נטילת התרופה אמר: "האף הרבה פחות סתום, הפסקתי לקחת את התרופות ולא היתה הידרדרות. לא הורגש גירוי בגרון ויש הטבה כללית במצב הרוח ובשינה".
לסיכום
יתרונה של ההומיאופתיה טמון בעובדה שהיא מטפלת בבעיה מהשורש, וכך, בעוד שהרפואה הקונבנציונאליות מטפלת רק בסימפטומים ולכן לא מונעת את חזרת האלרגיה או הנטייה עד הסוף. ההומיאופתיה מנטרלת את הטריגרים הגורמים להופעת המחלה ומשאירים את המערכת החיסונית של המטופל חזקה יותר וזמינה יותר לטיפול בבעיות הגנה יומיומיות.
עדי ברומר
R. C. HOM
הומאופתית קלאסית

הערה 1: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2625723,00.html
הערה 2: http://www.infomed.co.il/questions/q_010907_6.htm
הערה 3: http://www.infomed.co.il/allergy.asp
הערה 4: המדריך השלם לתרופות, פרופ' דינה מיטס, ד"ר יצחק לוי, אסתי אנגל, עמ' 232
הערה 5: www.rambam.org.il


לאחר שסקרתי את רבדיה השונים של הרפואה הקונבנציונלית והאלטרנטיבית, בחרתי בהומאופתיה שהרשימה אותי בצורת העבודה העמוקה וההגיונית שלה, בגוף ובנפש.

ההומאופתיה היא שיטת טיפול עדינה המותאמת לקצב האישי של המטופל.

האיזון בא מתוך המטופלים עצמם, ובהרמוניה עם צרכי האדם והטבע.
השכלתי:
לימודי המשך בהומאופתיה קלאסית בביה"ס סגולה של כרמל קרתי.
השתלמויות אצל הפסיכיאטר וההומאופת ד"ר מהאש גאנדי
הומאופתיה קלאסית- מכללת מדיסין- בניהולו של ד"ר חיים רוזנטל
לימודי כירולוגיה (אבחון בכף היד- על פי שיטת הולצמן)
רפלקסולוגיה (אבחון בכף הרגל) במ.ב.ט.ח.
עדי ברומר
לפרטים: 052-8983860
adi@brumer.us
http://adi.brumer.info/
טיפולים בחיפה ות"א.





מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב