דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פותחים מסעדה? יש לנו כמה עצות בנושא 

מאת    [ 06/08/2008 ]

מילים במאמר: 716   [ נצפה 4936 פעמים ]

אתם עומדים להגשים את חלום חייכם ולפתוח את המסעדה או את בית הקפה המוקפד שעליו תמיד חלמתם. השגתם את המימון?, ההכנות אל מול הארכיטקט הושלמו?, התפריט כבר מוכן לפרטי פרטים ואתם בדיוק מנסים לראות שלא שכחתם כלום. הכול עד הפרט האחרון. אתם בטוחים? מה ילבשו העובדים שלכם. על זה עוד לא ממש חשבתם. על כל זאת בכתבה הבאה.

יזמים רבים הפותחים מסעדות טרודים כל כך בהכנות לפתיחת המסעדה עד שהם שוכחים לפעמים פרט כזה או אחר, אבל נדמה שבסופו של דבר, המגע האנושי, השירות והופעתם של אנשי השירות והצוות במסעדה הם שיביאו להבדל ויגרמו למסעדה שלכם להיות זכירה.

נדמה שבעולם המסעדות הישראלי המעודכן של היום, חלף כבר דור שלם מאז הטי שירטים המתגרים של צוות המלצרים ברשת המסעדות נרגילה [ז"ל]. אין מי שלא סעד באחת ממסעדות הרשת הזו ואינו זוכר את הכיתוב המתגרה על גב הטישרטים המהוהים של צוות המלצריות: "תיכף באה!". נדמה שכל תפיסת השירות של הרשת המצליחה והעמוסה דאז, והתחושה הישראלית שביקשה לשדר הרשת, בין אם במודע או שלא באה לידי ביטוי במדי המלצרים שלה.

יש מרחק של ממש, הן מבחינת הזמן והן מבחינת החשיבות לה נותנים יזמי המסעדות היום ובזמן השיא של רשת נרגילה. מה שהיה אז בדיחה, [מוצלחת או לא, תשפטו אתם...] הפך היום לישיבות קונספט סוערות בהן מדי אנשי השירות של מסעדות הם חלק מקו עיצובי שלם ואמירה אותה מבקשת המסעדה להנחיל בקרב קהל לקוחותיה הפוטנציאלים.

אין ספק שהופעתם של אנשי השירות, מלצרים, ברמנים או כל מי שבא במגע עם לקוחות המסעדה היא קריטית, אבל על מה בדיוק אנחנו צריכים לחשוב כשאנחנו נגשים להזמין את מדי אנשי הצוות. הנה כמה נקודות מעניינות למחשבה, בכולם תוכלו להסתייע בקבלת טיפים ויעוץ מאת אנשי מקצוע:



    • 

    עיצוב המקום. מדי צוות השירות חייבים להתייחס ולדבר באותה השפה העיצובית הארכיטקטונית של המסעדה. עיצוב נקי ומינימליסטי יזמין עיצוב דומה במדים. עיצוב עם הרבה פרטים או עיצוב אלגנטי ויוקרתי חייב גם הוא לבוא לידי ביטוי במדים. רצוי לשלב את ארכיטקט המסעדה או מעצב הפנים שלה בדיון על מדי העובדים ואנשי השירות- תרומתם לעניין יכולה להיות אדירה שכן אחרי הכול הם אלו שהצליחו בסופו של דבר לתרגם את החזון העיצובי שלכם והשפעתם יכולה להיות מכריעה גם על עיצוב מדים העובדים.


    • 

    צבעוניות. מדי אנשי השירות והעובדים חייבים להתאים את עצמם ולא להיות בולטים מדי, על הבגד לשרת אתכם ואת הקו המנחה שלכם ולא לבלוט כאמצעי בפני עצמו. רשת המסעדות בלק היא דוגמא טובה לכך. מדי העובדים השחורים תואמים את עיצובה הכהה והענייני של המסעדה.


    • 

    פונקציונאליות. זכרו, אחרי הכול לא מדובר בתצוגת אופנה, אלא במדי עבודה שנועדו לשרת ולהקל על העובדים. בדקו את עמידות הצבע בכביסות מרובות, אופי הבד, חשוב מאד להשתמש בבדים נושמים אשר יאפשרו נוחות מרבית לעובדים במהלך ביצוע משימתם.


    • 

    המשכיות ורציפות השירות של ספק המדים שלכם. זכרו, מסעדות הוא עולם עם תחלופה גבוהה במיוחד של עובדים וחשוב לדעת שאתם יכולים להמשיך ולרכוש אתם אותו עיצוב מקורי עמו התחלתם את הדרך למשך כשנתיים לפחות עד שתדרשו לשינוי עיצובי במדים. בדקו שהדגם אותו הזמנתם זמין לכם למשך תקופה ארוכה וכי ביכולתו של הספק להגיב במהירות על דרישות חידוש מלאי גדולות מצדכם. ספק מדים לא אמין שאינו יכול להציע את הרציפות הזו עלול לשבש לכם את המראה המוקפד ולגרום למצב שבו עובדים שונים בתפקיד זהה יתלבשו אחרת והמטרה כולה תתפספס...


    • 

    גודל ועיצוב הלוגו. אינכם חייבים להטריח את הסועדים במקום עם לוגו גדול ומיושן מדי,התפיסה לפיה העובד הוא שלט המודיע לנוכחים על מקום עבודתו ועל מקום המצאתם מיושנת... האורחים יודעים כי הם סועדים אצלכם.... הזכירו להם זאת בעדינות. בטכנולוגיות החדישות היום ניתן גם לרקום בעדינות את לוגו המסעדה במקומות שונים בבגד והתוצאה היא מעודנת, ייחודית ועם זאת שומרת על זהות בין העובד והמסר שאתם מבקשים להעביר.


    • 

    אל תהססו להתייעץ עם מומחים, לפני שאתם מאשרים את המדים החדשים של אנשי השירות שלכם בדקו שוב ושוב והפכו בתוצאה הרצויה עד שתגיע לשביעות רצון מרבית. ההשקעה הכספית כאן אחראית למיתוג שלכם בפני הלקוחות ועליכם להיות בטוחים בה.


ועכשיו, אחרי שלקחתם בחשבון את כל הנקודות אפשר לצאת לדרך ולהתחיל לתכנן את מדי העבודה של מקום החלומות הקטן שלכם... בסופו של היום אין התרגשות גדולה יותר מלראות איש שירות במסעדה עם הופעתה תקינה שהיא כולה החזון שלכם. שיהיה בתיאבון!


רוית רוזנברג - מנכ"לית חברת יונידרס, המשווקת בגדי עבודה ומדים אופנתיים.
לחברה רשת חנויות הפזורות ברחבי הארץ, כמו גם חנות מקוונת:
http://www.unidress.co.il/
יונידרס - לובשים אופנה בעבודה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב