דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רואים כוכבים 

מאת    [ 04/08/2008 ]

מילים במאמר: 356   [ נצפה 2756 פעמים ]

 

כשמפרסם לוקח "סלבריטי" כפרזנטור הוא לא לוקח רק את תדמיתו הזוהרת המוכרת והאהודה אלא הוא קונה "חבילה" שלמה של הידוען ,אישיותו,מעשיו (מחדליו) ולעיתים זה לא ממש עולה בקנה אחד עם האינטרסים שלו.

המקרה של לאומי למשכנתאות,גדי סוקניק והפוליגרף הוא דוגמה אחת ,אבל יש לא מעט דוגמאות של מפרסמים "שראו כוכבים" בעיקר כתוצאה מהבומבה שחטפו מהפרזנטור שלהם . אז כדי שאנשי לאומי למשכנתאות לא יחושו שהם לבד,הנה כמה דוגמאות מפורסמות שליקטתי:

איפה הבשר?

ב 1987 יצאו אנשי מועצת הבקר האמריקאית בקמפיין "אוכל אמיתי לאנשים אמיתיים" אותו הובילה השחקנית סיביל שפרד ("בלשים בלילה") שזמן קצר לאחר צאת הקמפיין התוודתה בראיון שהיא בעצם...צמחונית.

אלכוהול מאלכוהוליסט

יצרנית הבירה הגדולה אנהויזר-בוש,לקחה את שירו של אריק קלפטון after midnight  לקמפיין עבור בירה "מיקלוב" ,אבל מה לעשות כשבראיון שנתן הזמר למגזין רולינג סטון התוודה קלפטון על התמודדותו עם בעיית האלכוהוליזם שלו.

איזה מין פרזנטור?

ב- 2003 הואשם קובי בריאנט כוכבה של הלוס אנג'לס לייקרס בהטרדה מינית של נערה בת תשע-עשרה, למרות שהאשמות נגדו בוטלו (ובתביעה אזרחית  הוא הגיע להסכמה עם התובעת) איבד בריאנט חוזים לייצוג מקדונלדס,פררו ואחרים.

חלב דל שומן

אנשי מועצת החלב האמריקאי נאלצו, ב-2004, להפסיק את סידרת המודעות בקמפיין got milk  בכיכובן של התאומות אולסן וזאת לאחר שאחת האחיות - מארי-קייט אשפזה עצמה בשל הפרעות אכילה (אנורקסיה במילים אחרות) ..זה פשוט לא הסתדר עם המסר של הקמפיין "חלב עושה טוב לגוף שלך".

שורת המחץ

דוגמנית העל קייט מוס צולמה ב- 2005 כשהיא מסניפה כמה שורות של קוקאין. תוך זמן קצר איבדה מוס חוזים עם חברות כמו ברברי, H&M ושנאל .(באופן די מפתיע ,אחרי שאשפזה עצמה במכון גמילה עשתה מוס קאמבק אדיר וקיבלה חוזים שמנים אף מקודם).

הלך הקסם

הכדורסלן האגדי מג'יק ג'ונסון איבד את חוזי הפרסום שלו עם נסטלה,פפסי-קולה,קונברס ואחרים לאחר שהודיע פומבית (ב- 1991) כי הוא נושא את נגיף האיידס.

מתים על השרות

אבל מסתבר שיש עוד יותר גרוע מזה,כמו למשל חברת הרץ שמצאה עצמה עם פרזנטור שנאשם ברצח - או,ג'י סימפסון.

מה המסקנה? פשוטה למדי. ראשית להבין שהשימוש בפרזנטור הוא אינו מטה קסמים, זוהי טקטיקה בלבד,אמצעי בלבד להשגת האסטרטגיה העסקית של החברה,שנית לבדוק טרם הקמפיין בדוק היטב,ואחרון ,להבין כי פרזנטור אינו תחליף לקראיטיב טוב  והכוכב האמיתי הוא בסופו של דבר המותג שלך.

 

 

 

 

דן בר-דוב
יועץ שיווק ומיתוג
bardov1@netvision.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב