דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ליסינג- אופנות, היררכיה, ומה שביניהם 

מאת    [ 04/08/2008 ]

מילים במאמר: 405   [ נצפה 2631 פעמים ]

אפשר לומר כי ציי רכבי הליסינג בחברות הגדולות קובעות את הטרנדים והאופנות של ענף הרכב בארץ.

ובמילים אחרות : " הראה לי את מכונית הליסינג שלך ואמור לך מי אתה". נדמה כי קבוצת השווי של המכונית הצמודה שלך אומרת משהו עליך.

רוב מכוניות הליסינג שאנו רואים על הכביש שייכות לקבוצה 2 הכוללת את מאזדה 3, פורד פוקוס, טויוטה קורולה וכו'. מנהלים בדרג ביניים מקבלים ברוב המקרים רכב מקבוצה 4 הכוללת סובארו B4, הונדה אקורד, מאזדה 6, פורד מונדיאו וכו'. רכבי הבכירים משדרגים בד"כ את הרכבים לקבוצות 5 6 או 7.

המכוניות מקבוצה 4 למנהלים או ליתר דיוק, "המשפחתיות הגדולות" - מהוות כ-אחד עשר אחוזים משוק הרכב בישראל. אצל חברות הליסינג תופס הפלח הזה רק תשעה אחוזים, וההסבר די פשוט: חלק מהמכוניות נרכש על ידי לקוחות פרטיים, כמו עצמאים שלא נדרשים לשירותי חברת ליסינג.

מנתונים של פורום נוהגים היי טק אשר מאגד בתוכו את קציני הרכב עולה כי עשרה אחוז מעובדי ההי טק זכאים לרכבי ליסינג מקבוצה 4, אלא שרבים מהם בוחרים שלא לקחת "רכב מנהלים", אלא דווקא מיניוואן קומפקטי עם 6-7 מקומות ישיבה כמו מאזדה 5 או פז'ו 307SW. הדגמים האלה נראים אולי מעט פחות יוקרתיים, אך אין ספק כי הם שימושיים יותר שהרי במקרים רבים מדובר במרכב שמשרת משפחה עם 3 ילדים בממוצע.

הלחם והחמאה של קבוצת מכוניות המנהלים הוא מכוניות ה רנו סדאן, 4 דלתות, עם מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטרים. המכוניות האלה, בהשוואה למשפחתיות 1.6 ליטרים, יותר מרווחות, יותר מאובזרות ואף יותר חזקות . עולה כי גם בתוך קבוצה 4 עצמה מתקיימת היררכיה. מנהלים זוטרים יקבלו רכב מקבוצה 3 כמו קאיה מג'נטיס, מנהלים בדרג בינוני יזכו במכונית מנהלים יפאנית כמו מאזדה 6 או סובארו B4, ואילו מנהלים בדרג גבוה יותר יקבלו מכונית מנהלים אירופית כמו פיז'ו 407 או פורד מונדיאו, המתומחרות יקר יותר וגם נדירות יותר על הכביש.

זעזוע אמיתי יצרה השנה מכונית הפורד מונדיאו החדשה. היא שייכת לקבוצה 4 מבחינת המחיר אבל המנוע שלה פורץ את גבולות הז'אנר - 2.3 ליטרים ולא 2.0 ליטרים. וגם הגודל שלה לקוח מקטגוריה גבוהה יותר. מונדיאו נמכרה ב-1,393 יחידות השנה, אף שהשיווק החל רק ברבעון האחרון. המחיר של המכונית ירד ל-147 אלף שקל כדי להשאיר אותה בקבוצה 4 המעודכנת (אחרי התאמת קבוצות השווי לשינויים בסל המטבעות).

המלחמה הגדולה של השנה הייתה בין מכוניות הסובארו B4 ל מכוניות המאזדה 6. התוצאה הסתיימה בתיקו . הסובארו B4 ניצלה את תחלופת הדגם של מאזדה 6 - מכירות הדגם היוצא היו נמוכות יחסית. לא ברור אם המלחמה הזו תחזור על עצמה גם השנה שתהיה השנה המלאה הראשונה למכירות המאזדה 6 החדשה.
מאמר זה נכתב עבור חב' לידר סולושנס בע"מ, המפעילה בין היתר אתרים כגון קורסים , עורכי דין , ליסינג ורבים אחרים.



מאמרים חדשים מומלצים: 


מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב