רפואה טבעית - איך יוצאים מהדכאון?
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

רפואה טבעית - איך יוצאים מהדכאון? 

מאת    [ 03/08/2008 ]
מילים במאמר: 424   [ נצפה 4316 פעמים ]

 
 
אחת הבעיות הנפוצות של דורנו, בכל אופן בעייה שמדברים עליה כיום בגלוי ואין מסתירים, היא בעיית הדיכאון המתמשך.
לא תמיד מוצאים הסבר לתחושה הרעה, ליאוש, ולחוסר מוטיבציה.
וכיום אין זה סוד ואין זו בושה כלל לקחת תרופת הרגעה ואפילו לכבד חברים...

אבל הדבר ידוע שבזמנים קודמים הסתירו כי התביישו. דיכאון היה מסוג הדברים שאין מדברים עליהם. אדם שסבל מכך ובני משפחתו פשוט עשו עצמם כמתעלמים וכלא מודעים והמשיכו בחיי סבל או פנו לתרופות סבתא שהיו מוכרות, או במקרה הגרוע הניחו לסובל מדיכאון לדעוך לאט לאט.. זאת לאחר שהאשימו אותו בעצלות ובבטלנות..

דיכאון הינו תוצאה של חוסר אונים וחוסר יכולת של אדם לחוש שליטה בחייו.
יתכן שתחושת הדכאון היא המגן שמסייע בעדו להימנע מהתמודדות.
צער וכאב שחווה האדם אינו נעלם מעצמו אם אין מטפלים בו. כל כאב צריך התייחסות ופתרון. מה שנשאר מצטבר וכל קושי נוסף מעיק ומעצים את הכאב וחוסר האונים עד שהאדם חש שאינו יכול יותר.
סיבה נוספת יכולה להיות בחוויה קשה שחווים והיא משאירה טראומה ומשקע כואב שהאדם אולי חש קצת אשם בכך שאינו יכול להתמודד.


במצב כזה הוא עלול לאבד את הכוח הנפשי להמשיך. הוא עלול למצוא עצמו לא מסוגל לעשות ולו צעד אחד קטן נוסף.

הוא יצטרך אמצעים חיצוניים.
אחד מהם כפי שצויין במאמר: "עם מעט עזרה מידידי.." יחס, הקשבה ועידוד מחברים.

דבר נוסף - תרופה מרגיעה כלשהי.

והיום, מאוד נפוצים תרופות הרגעה מסוגים שונים. אינני מזכירה את שמם כדי לא לעודד ניסיון לקיחתם.

אולם יש גם תרופות טבעיות הניתנות כתמצית או כגלולה. התרופה מפחיתה את הלחץ, מטשטשת את הדיכאון ומוסיפה כוח נפש לאדם להתמודד עם מצבו ומוטיבציה לעשייה שכשלעצמה מעודדת ונוסכת כוח נפשי באדם.

במאמרים קודמים ציינתי שאדם יכול למצוא כוחות נפש בתוכו עצמו.
אבל יש מצבים קשים שחשים רפיון מוחלט ורגע לפני שקיעה חלילה.
במצבים אלו מומלץ לקחת מרגיע כלשהו.


ובטבע, כפי שידוע , יש תרופה כמעט לכל דבר. הטבע מאזן עצמו ופותר את בעיותיו בכוחו העצום והמופלא.
גם לדכאון יש תרופות טבעיות שיכולות להקל ולפתור את הבעייה על מנת לסייע ולהחזיר אדם למעגל החיים ולעשייה מבורכת.

הצעות פשוטות לטיפול בדכאון (במצבים קשים רצוי לפנות לרופא):

פעילות - הליכה כ-20 דקות ביום.
- שתית תה - מליסה, מנטה, נענע, לואיזה, מרווה
- בצל קצוץ מעורב במלח
- אמבטיה עם תמצית אורן, או עלים שטופים היטב. או שאיפת אדים מעלי אורן מורתחים
- להרבות באכילת תפוחים ובשתיית מיץ תפוחים.
- אכילת אתרוג בכל צורה.
- השלמת ויטמינים (מחסור בויטמינים גם הוא מהווה סיבה לדיכאון. לכן חשוב מאוד קודם כל לדאוג לתזונה מאוזנת.
ויטמינים מומלצים למצב דיכאון:
- ויטמין b - אבוקדו, אגוזים, אורז חום, כבד, חלב, ביצים
-- ויטמיןc - פלפל אדום, דובדבן, גויאבה, כרוב עלים פטרוזיליה

רפואה שלימה!


צפורה בראבי
ד.א. teilot1@walla.com

האתר שלי:
http://site.2all.co.il/gamt
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב