דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חיסיון מסמכים בתביעת רשלנות רפואית 

מאת    [ 30/07/2008 ]

מילים במאמר: 494   [ נצפה 2449 פעמים ]

האם תגובתו בכתב של רופא-נתבע לתביעה נגדו, אשר הועברה למומחה הרפואי מטעמו, נהנית מחיסיון או שחייב הוא לגלותה לתובע?


בר"ע 3040/08 (מחוזי חיפה) סקיבה נ' ד"ר שחר ואח' מיום 6.3.08, כב' השופט יצחק עמית.

התובעת הגישה תביעה לפיצויים נגד ד"ר יואל שחר, בגין סדרת ניתוחים כירורגיים-פלסטיים ותמכה את תביעתה בחוות דעת רפואית מטעמה. הנתבעים הגישו אף הם חוות דעת רפואית מטעמם, אשר התבססה בין היתר על מכתב שכתב הרופא הנתבע לעורך דינו ואשר בו התייחס לטענות התובעת נגדו ולחוות הדעת הרפואית שהוגשה על ידה.

חיסיון מסמכים

התובעת עתרה לבית המשפט להורות לנתבע לאפשר לה לעיין במסמכים שעמדו בפני המומחה מטעמו ובכלל זה באותו מכתב שערך הנתבע, ושעליו הסתמך המומחה בעת כתיבת חוות הדעת. הנתבעים התנגדו לכך בטענה שהמכתב חסוי בהיותו מסמך שהוכן לצורך הליך משפטי ולקראתו. בתשובה טענה התובעת כי מרגע שיצא המכתב את עורך דינו של הנתבע והועבר לצד שלישי (המומחה מטעם הנתבע), כי אז איננו נהנה עוד מהחיסיון האמור.

בית משפט השלום בחיפה (כב' השופטת חנה לפין-הראל) קיים דיון בעניין, עיין במכתבו של הנתבע ודחה את בקשת התובעת לעיין במכתב מן הטעם שמדובר בתרשומות שהוכנו לצורך ולקראת הליך משפטי ומטעם זה הן חסויות.

על החלטה זו הוגשה בקשת רשות ערעור לבית המשפט המחוזי בחיפה, אשר נדונה בפני כב' השופט יצחק עמית. התובעת טענה כי משהוציא הנתבע את המכתב מהמעגל הפנימי שבינו לבין עורך דינו והעביר אותו למומחה מטעמו, והמומחה אזכר אותו בחוות דעתו, כי אז מהווה המכתב חלק מהתשתית העובדתית של חוות הדעת ואינו נהנה  עוד מחסיון.

אזכור המכתב - אינו בבחינת חריגה מחוו"ד רפואיות בתביעות רשלנות רפואית

בית המשפט המחוזי דחה את הערעור וקבע כי אזכור מכתבו של הנתבע בחוות הדעת הרפואית של המומחה מטעמו איננו חורג מכל חוות דעת רפואית בתביעות רשלנות רפואית  בהן מציג המומחה מטעם הנתבע את גרסתו של הנתבע. עוד נקבע כי מכתבו של הנתבע הוא "מסמך קלאסי החוסה תחת החסיון הסטטוטורי של עורך דין-לקוח כאמור בסעיף 90 לחוק לשכת עורכי הדין וסעיף 48 לפקודת הראיות (נוסח חדש) תשל"א-1971. ככלל, חסיון עורך דין - לקוח הוא חסיון מוחלט לטובת הלקוח, ומטרתו להבטיח כי הלקוח יוכל למסור לעורך הדין את כל המידע שברשותו מבלי לחשוש שמידע זה יגיע לאחרים".

עוד קבע כב' השופט י' עמית כי על פי נוסחו של סעיף 48 לפקודת הראיות "העובדה שהמסמך יצא מעורך הדין אל צד שלישי, אינה מבטלת מיניה וביה את החסיון המוחלט ביחסי עו"ד-לקוח, מקום בו יש לראות את הצד השלישי כשלוח של הלקוח." לפיכך, הואיל ובמקרה דנן נשלח מכתבו של הנתבע אל המומחה מטעמו, שהוא שלוחו, כי אז חל החיסיון המוחלט גם על מסמך זה.

עוד קבע כב' השופט עמית כי מכתבו של הנתבע נהנה מחיסיון נוסף של "מסמכים שהוכנו לקראת משפט", באשר הוכן על ידי הנתבע, נשלח לעורך דינו, ונכללת בו התייחסות של הנתבע לתביעה ולחוות הדעת מטעם התביעה רשלנות רפואית.

אין בתוכן דלעיל משום המלצה, חוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי; כמו כן התוכן דלעיל אינו מתיימר להיות מדויק ו'/או מקיף ו/או עדכני, והמסתמך על המידע עושה זאת באחריותו ועל דעת עצמו בלבד.

מענה משפטי מקצועי בנוגע לנושא הנדון ניתן לקבל בפורום רשלנות רפואית >> את הפורום מנהלת עו"ד אסי לביא צוקרמן באתר הפורומים המשפטיים: www.lawforums.co.il - כמו כן, באתר הפורומים המשפטיים מאמרים נוספים בנושא רשלנות רפואית שפורסמו באתר הפורומים בלבד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב