דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תיוק מסמכים במאה ה- 21- מי בכלל צריך את זה? 

מאת    [ 29/07/2008 ]

מילים במאמר: 650   [ נצפה 3406 פעמים ]

תיוק מסמכים במאה ה- 21- מי בכלל צריך את זה?

הסיבות לכך שאנו ממשיכים לתייק חומרים גם היום, בעידן המחשוב המתקדם נובעות מההנחה כי בעתיד יהיה לנו צורך במסמך זה או אחר, לצורך הוכחה- לדוגמא בענייני מיסוי, השוואת נתונים או לכל צורך אחר. ארגון ותיוק נכון של חומרים יחסוך לנו זמן רב ויאפשר עבודה יעילה ורציפה.

יחד עם זאת, מסמכים שאין בהם תוכן חשוב אין צורך לתייק. לדוגמא, התכתבויות שנעשו לצורך בירורים והתשובה עליהם התקבלה וכעת אין בה יותר צורך, אינם מצריכים תיוק.

מעבר לכך, קיים הצורך הרגשי של כולנו לחיות בסביבה מסודרת ומאורגנת אשר מאפשרת לנו שליטה בנעשה ופעילות עסקית יעילה יותר. ?כשהשולחן מאורגן, הראש מאורגן."

לקוחותינו מצפים מאיתנו אף הם לשליטה מלאה בתחום בו אנו עוסקים- אם איננו מוצאים מסמך חשוב באמצע שיחת טלפון (ולעתים גם לאחריה) נתקשה להסביר זאת ללקוחותינו.

במקרים רבים, לחוסר סדר וארגון גם מחיר כלכלי- החל בחשבונות ודו"חות שאבדו ולא שולמו בזמן, רכישת ציוד משרדי מיותר או אובדן חשבוניות המעידות על הוצאות העסק.

למרות הטכנולוגיה הממוחשבת החדשה הכוללת סורקים, מיילים, תיקיות ממוחשבות, אנו עדיין מוצאים כי התנהלות רבה של העסק ומסמכיה החשובים של החברה נשמרים על הנייר (חוזים, ביטוחים ואף סיכומי ישיבות חשובות) ויש לשמור אותם באופן שנוכל לאתר אותם במידת הצורך באופן מהיר.

עכשיו, משנוכחנו לדעת שאין לנו ברירה ואנחנו חייבים לתייק, נמנה את השלבים העיקריים בתיוק אפקטיבי:

1.מיון וזריקה- זהו השלב הראשון בתהליך אשר יסייע לנו לא לשמור חומרים מיותרים, ולהעריך את היקף העבודה והציוד אשר עלינו לרכוש למטרה זו. אין לשמור מסמכים שחיכיתם זמן רב כדי לקרוא אותם. אם לא קראתם אותם מספר חודשים, כנראה שזה כבר לא יקרה..

2.ניירת בתהליך- חשוב לשמור על השולחן במגש ניירות מתאים ובמקום נוח.

3.רכישת ציוד- מומלץ להשקיע בציוד איכותי שמחזיק לאורך זמן- מגשים, קלסרים, חוצצים איכותיים, וציוד משרדי איכותי. אם יש באפשרותכם, רכשו מגרסה על מנת להפטר מהניירת המיותרת.

4.קביעת הקריטריונים לתיוק- לפי לקוחות, מוצרים, או נושא. בנוסף, ברב המקרים יש צורך בקלסר להצעות מחיר, קלסר מסמכים אישיים (ביטוחים, קופ"ג, בנקים וכו') וקלסר נפרד לחשבונות- לתשלום ולאחר תשלום.

5.חלוקה לקלסרים בהתאם לקריטריונים שנקבעו. מומלץ להחליט על צבע אחד של קלסר על מנת לשמור על מראה אחיד ומסודר. עם זאת, במידה וחלוקה ויזואלית תסייע לכם, תוכלו לרכוש קלסרים בצבעים שונים - לפי לקוחות או נושאים עיקריים (מומלץ לחלק עד 5 צבעים).

6.חלוקות פנימיות- על מנת שנוכל לאתר מסמך במהירות, חשוב לבצע חלוקה פנימית בתוך כל קלסר- לפי הקריטריונים הרלוונטיים לכם- תאריכים, נושאים, מחלקות שונות ועוד. חשבו על השם לפיו אתם זוכרים את הלקוח או הנושא ותייקו לפי השם - כך למשל
תיוק של "סופר מגה" יוכל להיות באות ס' תחת השם "סופר מגה" או ב-מ' תחת "מגה".

7. תיק העסק- על המסמכים החשובים של העסק יש לשמור בקלסר ייעודי נפרד.
בקלסר זה יישמרו מסמכי רישום החברה, ניכוי במקור, רשיון העסק, ביטוחים, חוזה שכירות וחוזי העסקה.

8.תיוק חוברות עיתונים וברושורים- בנוסף לניירת מצטברים במשרדים רבים גם ברושורים , חוברות, מגזינים שקיבלנו ואספנו כדי לקרוא כתבה או פרסומת שעניינה אותנו. עם הזמן, מצטברים במשרד חומרים רבים בעלי נפח רב ויש לתת את הדעת על השמירה היעילה של חומרים אלו. האפשרויות הן: הפרדת הכתבה או הדף הרלוונטי ותיוקו בתוך קלסר או שמירה על החוברת כולה בתוך מעמד לחוברות. יש לציין על כל
מעמד את תכולתו.

9.תיק תזכורת- חשוב לרכוש ולהשתמש בתיק תזכורת (הידוע בשמו הצבאי ת.ת.) על מנת לשמור על חומרים שהטיפול בהם נדחה. בכל בוקר נוכל לפתוח את התיק בתאריך של היום ולמצוא את המסמכים המצריכים טיפול היום.

10.בדיקה- כיצד ניתן לבחון אם שמירת החומרים היא אכן אפקטיבית? הפשוט ביותר הוא לבדוק כמה זמן לוקח למישהו אחר למצוא חומרים רלונטיים. התוצאה סבירה בעיניכם? הצלחתם..
11.שמירה על הסדר והארגון- זהו החלק הקשה ביותר.. לעתים אנו מוצאים אנרגיות לבצע ארגון חד פעמי אבל מתקשים לשמור על כך. הקפידו על יום ושעה קבועים אחת לשבוע על מנת לשמר את הארגון אליו הגעתם בעמל רב.

ואם הגעתם לכאן, פשוט תהנו מהתוצאות...


לא נראה לכם בר ביצוע? הזמן שלכם יקר? היעזרו באיש מקצוע אשר יסייע לכם לארגן את המשרד כמו שצריך. כי כל אחד צריך לעשות את מה שהוא יודע הכי טוב!!


נורית לבנון, OFFICE SYSTEM השיטה שתארגן לך את המשרד
WWW.OSYS.CO.IL



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב