דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תאילנד בקיץ ובחגים - הצעדים לטיול מושלם 

מאת    [ 28/07/2008 ]

מילים במאמר: 1064   [ נצפה 9310 פעמים ]

מתי כדאי לטוס לתאילנד?
----------------------
מקובל לחשוב שלתאילנד עדיף לנסוע בחורף הישראלי - בחודשים דצמבר-פברואר. אולם, אין זה בהכרח נכון. אפשר בהחלט לטייל בתאילנד גם בקיץ הישראלי. אמנם, זו לכאורה עונת המונסונים, אך השפעתם של אלו אינה כה משמעותית. גשמים עזים אכן יכולים לפגוע בטיול, אולם הסיכוי לכך, אינו גבוה. מה גם שגם בעונה היבשה ישנו סיכוי לגשם. התאילנדים צוחקים ואומרים שבמדינתם יש שלוש עונת The hot season, The hotest season and The hoter season.
נכון יותר להסתכל על המציאות כך. מה גם שרובנו נוסעים כשמתאפשר לנו, בזמן חופשות בתי הספר והחופשות האישיות שלנו מעבודתנו. למעונינים להקטין סיכוי להקלע לימי גשם עזים - כדאי להמנע מלטייל במדינה מסוף אוגוסט ועד סוף ספטמבר. משום מה תקופות אלו מרכזים שפע גשמים עז במיוחד. אולם, כאמור, עבור מי שדווקא תקופה זו היא הזמן המתאים לטייל, אין כל סיבה להמנע לטייל בתאילנד ולהנות ממה שיש למדינה מקסימה זו להציע.


עם ילדים? בלי ילדים?
--------------------
השאלה אם לטייל בתאילנד לבד או עם ילדים היא שאלה אישית ומשפחתית. עליכם להחליט בהתאם לצרכים שלכם, לרצונות שלכם למטרות החופשה מבחינתכם. מבחינת התנאים הבסיסיים למטיילים, אינכם צריכים לחשוש מלטייל עם ילדים, אם זה רצונכם. להיפך, תאילנד היא המדינה האידיאלית לטיול משפחתי עם ילדים. משפחות המטיילות עם ילדים, הן תופעה מקובלת בתאילנד. מבין מדינות דרום-מזרח אסיה תאילנד היא המדינה המסודרת ביותר ולפיכך הנוחה היותר למשפחות.


הזמנת כרטיס הטיסה - אל-על וכל השאר
----------------------------------
הזמנת כרטיס הטיסה הוא שלב חשוב בטיול. פעמים רבות עצם ההזמנה מחייבת בסכום מסויים של דמי-ביטול ולפיכך, החרטה או שינוי התוכנית עשויה להיות יקרה. לפיכך, אם אתם מזמינים מקומות וודאו היטב האם שינוי כרוך בדמי-ביטול ואן כן אז באיזה שעור. בדרך כלל, ככל שהכרטיס יהיה זול יותר כך דמי הביטול והשינוי יהיו גבוהים יותר. ככלל טיסות השכר של ישראייר כרוכות בדמי ביטול ממועד ההזמנה כך שיש לקחת נתון זה בחשבון. הטיסה לתאילנד הינה על פי רוב העלות היקרה ביותר שלכם במהלך הטיול. חשוב לבדוק מחירים ולהבין גם את תנאי הכרטיס, כך שיתאים לצרכים המדוייקים שלכם. לדוגמא: האם הטיול שלכם הוא "סגור ונצור" ולא תרצו בשום מצב לשנות תאריכים, להשאר או לחזור קודם, לשנות יעדים וכו'...במידה ולא ויש סיכוי שתבקשו לשנות דבר מה, כדאי לרכוש כרטיס מתאים. בדרו גם תנאים מיוחדים הכרורים לצרכים שלכם; אישיים, רפואיים, משפחתיים וכו'.
הטיסות הישירות בדרך-כלל נוחות יותר, היות ונחסך הטרטור של נחיתה ביעד אירופאי, מזרח תיכוני וכו'. קחו בחשבון שבטיסה עם ילדים קטנים, זמני המתנה ארוכים בטרמינלים בחו"ל עשויה להיות קשה למדי. יש אנשים שהטיסות הלא-ישירות דווקא מתאימות להם יותר, היות וישנה נחיתה להתרעננות בדרך. חברות התעופה הישראליות אינן טסות מעל מדינות ערב ובשל כך זמן טיסתן לתאילנד ארוך יותר
כך שאם זמן ההמתנה ביעד קרוב (למשל: תורקיה או ירדן) הוא קצר עשוי זמן הטיסה לא להיות ארוך יותר משמעותית ועם יתרון קטן של הפסקה קצרה על הקרקע. השיקול הכספי הוא מן הסתם משמעותי בבחירת חברת התעופה. בדקו מחירים. לעיתים מבצעים מיוחדים מוזילים המחיר משמעותית כמו גם רכישת הכרטיס זמן רב מראש (זה אם אתם בטוחים שתטוסו ובתאריכים סגורים!).


בריאות, תרופות וחיסונים
-----------------------
באתר משרד הבריאות מופיעות ההמלצות העונתיות הקשורות לנסיעה לתאילנד. באופן מעשי מומלץ ליטול או לחדש חיסוני צהבת וטטנוס. ילדים שמצטרפים אליכם, כנראה כבר מחוסנים בנושאים אלו (חיסוני הילדיות בארץ מכילים החיסונים הנדרשים), אולם כדאי שתבדקו את הכל בדיקה אישית בפנקס החיסונים שלכם ועם רופא המשפחה. לאתר משרד הבריאות הקש כאן. אם אתם סובלים מבעיה רפואית מסויימת כדאי שתדברו עם רופא המשפחה או עם הרופא המקצועי על נסיעתכם המתוכננת ותקבלו ממנו דגשים והערות. תוכלו לפנות גם למרפאת המטיילים הקיימת באזור מגורכם (קופת החולים שלכםן תפנה אתכם למרפאה זו). כדאי גם שתקבלו הנחיות מרופאכם בעניין הטיסה הארוכה שלפניכם ושתנקטו הצעדים הנדרשים למניעת נזקים בריאותיים במהלך הטיסה (ההמלצות הן בעיקר להסתובב לפחות כל שעה, לעשות כמה תרגילים גופניים בעת הטיסה, לשתות מים ולהמנע מאוכל שמן ומלוח - דברו על כך עם רופאכם!). לנוחיותכם, ראו סדרת תרגילי יוגה לטיסה, באתרנו זה. אם אתם נוטלים תרופות, כדאי שתתארגנו מראש על מה שאתם זקוקים לו. בתאילנד ניתן לרכוש תרופות בקלות ועל פי רוב גם ללא מרשם רופא (רק בבתי מרקחת מורשים!), אולם כמובן שאיננו יודעים להגיד לכם דבר על איכותן של תרופות אלו. למידע מטעם משרד הבריאות לנוסעים לחו"ל.


ביטוח נסיעות לחו"ל - לא לזלזל!!
-------------------------------
אנו ממליצים בכל פה לא לחסוך ולזלזל בסעיף זה. ביטוח נסיעות שאינו מכסה או אינו מתאים הוא פתח לצרותולעלויות רבות, לעיתים רבות מאד. אנו ממליצים לכם לקבל חוות דעת מקצועית מסוכן ביטוח מקצועי, המכיר את הצרכים הייחודיים הכרורים בנסיעה למדינה. כדאי שהביטוח יתאים לכם ולמצבכם כדי שאם חלילה יקרה הבלתי צפוי, תהיו רגועים, שקטים ומכוסים.


העברות משדה התעופה למלון
------------------------
בשדה התעופה הבינלאומי החדש של בנגקוק, אליו מגיעות כיום רוב הטיסות הבינלאומיות, ששרותי הסעה מגוונים לעיר. האפשרות הזולה ביותר ואולי גם הנכונה ביותר היא לקחת מונית ישירות מהשדה (ללא הזמנה מראש). השרות סביר במחיר ועד כה לא ידוע לנו על בעיות מיוחדות. באולם קבלת המזוודות יעוטו עליכם נציגים של חברות הסעה ומוניות, איננו יודעים דבר על שרות זה, מלבד שהוא יקר. אל תקחו את הצעתם, אלא צאו מאולם קבלת המזוודות, עברו את דלפק המכס ולכו לכיוון דרום (תוכלו לצאת עם מזוודתכם מעבר לנקודת המכס עד להיכן שתרצו בתחומי השדה). חפשו את השלט TAXI. יהיה עליכם לרדת על המסוע הנוח מאד שתי קומות ולצאת לכיוון החניה (שימו לב לשילוט, לא תתבלבלו!). מיד עם היציאה תראו את תחנת המוניות, בדרך-כלל עם תור אנשים הממתין למונית. התשלום הוא מראש, ברוב הפעמים ותקבלו שובר אותו תראו לנהג. עדיף שתגידו לקופאית ועוד יותר טוב מזה: הראו מהכתוב, להיכן ברצונכם להגיע. הקופאיות מדברות אנגלית, כך שיכתבו במשויק לנהג על גבי השובר להיכן אתם צריכים להגיע בעיר. בכל מקרה יהי מצויין אם תחזיקו עמכם נייר ובו שם המלון שלכם בעיר וכתובתו. אפשרות נוספת, יקרה יותר הינה להזמין העברה מראש באמצעות אתר זה. אם הזמנתם העברה, יחכה/תחכה לכם נציג חברת הנסיעות עם שלט עליו מודפס שמכם כבר עם היציאה מהשדה (אחרי קבלת המזוודות). לכו בעקבותיה אל המכונית שלכם.


מלון ללילות הראשונים
--------------------
בתאילנד ניתן להזמין מלונות על המקום. איננו חושבים שתתקעו ללא מלון בבנגקוק. אולם, היות והעיר ענקית ורמת השירות אינה אחידה וגם לאור העובדה שתגיעו מותשים אחרי טיסה ארוכה. עדיף לכם להזמין מלון מראש. בנגקוק, כאמור, עיר ענקית. אפשרויות הלינה מגוונות באזורים רבים. לימי ההתארגנות אנו ממליצים כי תשקלו לישון באזור העתיק של בנגקוק, אזור Banglampu. האזור הוא מרכז התרמילאות (שם נמצא רחוב המטיילים Th Khao San). האזור קרוב לארמון המלך וקרוב למעגן הסירות ממנו תוכלו להגיע בקלות לכל מקום בעיר (ראו הסבר במדריך המטיילים -המסייע האישי שלנו). אפשרות נוספת הינה לישון באזור המסחרי של העיר, אולם זו האופציה הטובה פחות. מומלץ שנחיתתכם תהיה באזור נחמד ונעים זה, לצד מטיילים נוספים עם שפע אפשרויות אוכל, בילוי, קניות, מידע וכו'.





מאמר זה מפורסם כשרות לגולשים ע"י צוות Go Thailand - המסייע האישי לתייר הישראלי בתאילנד.

כתובת האתר: http://www.GoThailand.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב