דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המדריך לקניית שמנים אתריים : מאת ניר חוכיימה 

מאת    [ 26/07/2008 ]

מילים במאמר: 684   [ נצפה 6385 פעמים ]

במהלך מאמריי, נשאלתי רבות על כיצד אפשר לרכוש שמנים אתריים והיכן אני ממליץ לקנות את השמנים . ובכן לא קשה לזייף שמנים אתריים, לייצר אותם באופן סינתטי ,או לשחזרם בעזרת מרכיבים המתקבלים ממקורות צמחיים שונים . אל תטעו , שמנים אלה עשויים לענות על תעשיית הבשמים והקוסמטיקה ,אך אנחנו שרוצים לשנות את בריאותנו , חייבים לוודא שהחומרים שבידיהם לא שונו סדרך כלשהי.

צרכנים רבים קונים היום שמנים אתריים, כך גם אתם כמטופלים וכך גם אני כמטפל . בחנות לרפואה משלימה שלא אנקוב בשמה מטעמי נוחיות שלי, ניסיתי לברר אודות שמן מסוים על תהליך הפקתו ונתקלתי בתשובה מעליבה מבחינתי, כאשר לא קיבלתי את המידע הרצוי . כארומתרפיסט בכיר, אני מרגיש צורך עז לכתוב את המאמר דלעיל שחנויות מסוימות לא יעבדו עליכם ,אתם כצרכנים תקנו את השמנים הטובים ביותר שיעזרו לכם לפתור בעיות כאלו ואחרות .

 איכות השמנים האתריים שמשתמשים בהם בארומתרפיה, הינם בעלת חשיבות עליונה. כאשר משתמשים בשמנים לבישום כמו בשמים , סבון גוף , מרככים ושמפואים אותם אתם מכירים היטב מעולם הבישום חשיבותם פחותה . הדרך הטובה ביותר להבטיח זאת, היא לקנות מספקים היודעים את מקור השמנים שהם מוכרים ,או משום שהם מייבאים אותם בעצמם ,או משום שהם קונים אותם מיבואן מהימן .

 שמן אתרי שלא שונה בשום דרך מאז זיקוקו, עלול להכיל שרידים של מרכיבים כימיים אם הצמחים שמהם הופקו רוססו בקוטלי חרקים קוטלי עשבים או קיבלו דישון כימי . הדרך הטובה ביותר למנוע זאת, היא לקנות שמנים שהופקו מצמחי בר או מצמחים שגדלו באופן אורגני . לשמחתנו, מספר גדל והולך של מגדלים, יבואנים וספקים מודעים לגורמים אלה ויכולים לספק שמנים אתריים נקיים .

 בעיה נוספת, היא הבלבול הקיים לגבי הזן הבוטני שממנו הופק השמן , בין צמחים קרובים זה לזה בעלי שמות דומים,או בשל שמות שונים הניתנים לאותו הצמח בארצות שונות . חשוב מאוד לוודא שהשמן שאתם משתמשים בו, הופק מן הצמח שעל סגולות הריפוי שלו חשבתם כאשר בחרתם בשמן זה . להבטחת הדבר- יש לדעת את שמותיהם הבוטנים הלטיניים של הצמחים, חייב להיות מצורף עלון עם הסברים לגבי אותו שמן הנרכש . הדבר ימנע מלכודות, כמו האזובית הספרדית שהיא סוג של קורנית . הבבונג המרוקאי שאיננו בבונג בכלל, אם כי יש לו תכונות דומות והשימוש בשם ציפורן חתול לתיאור ציפורן חתול הגדלה בגינות באנגליה (Calenduls officinalis ) שהנה בעלת סגולות לריפוי העור.

 ציפורן החתול הצרפתית והאפריקאית שתכונותיה וריחה שונים לגמרי . בעיה גדולה יותר, נובעת מהעבודה שיצרנים ויצואנים מסוימים של שמנים אתריים , מכינים תערובות שונות וזיופים של השמנים מסיבות כלכליות . חשוב לדעת גם מאיזה חלק של הצמח הופק השמן שכן מרכיביו הפעילים או היחסים בניהם שונים מחלק אחד לשני ויש לכך הלכות על יעילות השמן או על הבטיחות בו . שמן ערער(גוניפר) למשל , חייב להיות מופק מן הגרגירים ,אך ניתן להפיק שמן מאיכות נמוכה יותר גם מן הענפים .

 גם שמן המסווג כטהור, עלול להיות באיכות ירודה הפוגמת בתכונותיו המרפאות . אם שמן אתרי עולה הרבה פחות ממה שציפתם , ייתכן מאוד כי התקבל מזיקוק שלישי או רביעי של חומר צמחי שמרבית תכונותיו מוצו, בזיקוק ראשון או שני . אז איך למעשה אני יודע ממי כן לקנות שמנים אתריים ומה עליי לשאול : ישנם חנויות ברפואה המשלימה או בתי מרקחות מסוימים או חברות וספקים אשר בתוך קופסת השמן, יש את כל הפרטים על השמן , דבר זה בטוח ומהימן ומהם תוכלו לקנות ללא חשש . במקרה והשמן אינו בא בקופסא עליכם לשאול מספר שאלות :

1. מהי הארץ בה יוצר השמן ?

 2. מה שמו הבוטני של הצמח ?

 3. מאיזה חלק של הצמח הופק השמן ,כאשר הדבר רלוונטי

 4. מהי שיטת המיצוי?

 5. האם השמן הופק מצמחי בר או מצמחים שגדלו באופן אורגני ?

 על הספק , לדעת מה המסלול שהשמן עבר מן הצמח ועד הגיעו לבקבוק כדי להבטיח ששום רמאות לא התקיימה בדרך . אל תתפשרו בעניין הנ"ל , כדי להבטיח שהשמן שקניתם הוא באיכות מרבית , לצורכי ריפוי הבעיה שלשמה קניתם אותו . אין זה מפתיע שהשמנים שאיכותם היא הגבוהה ביותר יקרים יותר, אך הדבר מוצדק לאור הכמויות הדרושות לכל טיפול והאחריות הרבה שיש לי באופן אישי ולכם כמטופלים או מטפלים בבעיותיכם שנוכל להשתמש בשמנים במצפון שקט ובבטחה. המאמר דלעיל , מתאים גם למטפלים וגם למטופלים אשר משתמשים בשמנים אתרים .

 מאמר זה נכתב, להאיר את עינכם בנוגע רכישת שמנים אתריים ולהעצים את הידע שלכם בטרם , תצטרכו שמן אתרי לטיפול . קוראים נכבדים : כל שאלה , בקשה , התייעצות, אתם מוזמנים לפנות אליי דרך דרכי ההתקשרות המופיעים בכרטיסי אשמח לעזור בכל דבר אשר יתרום לרמת הידע שלכם בנושא שמנים אתריים ורכישתם

ניר חוכיימה,מטפל הוליסטי רב תחומי,מזמין אותכם להתנתק מלחצי היום יום,ולחוות מסע אל עולם שכולו ,רגיעה,ניחוחות,ואיזון הגוף והנפש.
מטפל בטכניקות עיסוי שונות: עיסוי שוודי הוליסטי,עיסוי רקמות עמוק,עיסוי באבנים חמות,עיסוי ספורטאים,עיסוי עם צמחי מרפא,שיאצו,רפלקסולוגיה,ארומתרפיה,פרחי באך, ואיזון גוף-נפש.
לכניסה  לאתר -http://artist-massage.co.il/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב