דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פרסומות מפתות 

מאת    [ 24/07/2008 ]

מילים במאמר: 489   [ נצפה 3056 פעמים ]

פרסומות בערוצי התקשורת השונים: רדיו, טלוויזיה, עיתונות, שלטי חוצות, הינה שיטת שיווק אגרסיבית של חברות ואנשים שיש להם את הכסף לעשות זאת, ועל כך כל הכבוד להם. למי שיש את היכולת לממן את הפרסום הזה, בהצלחה!

חוסר הפרגון שלי מתחיל כאשר הפרסומות פוגעות באנשים. פרסומות שמספרות סיפורים שקריים. לא שקרים לבנים כמו פרסומת לקמטים בפנים שנעלמים לגמרי, או שהשער מבריק במיוחד לאחר שימוש של שמפו מסוים, אלא ,פרסומות, שגורמות לאנשים לעשות שגיאות כך, שהתשלום שיצתרכו לשלם הוא גבוה מאד.

הפרסומות הללו משודרת בטלוויזיה, מידי יום. לדוגמא: פרסומת המדברת על תרבות הצריכה, שהשתנתה מאוד בעשורים האחרונים, וכדאי לספקם יש לקחת הלוואה חוץ בנקאית.(יולי 2008). פרסומת המדברת על הלואה לסגירת המנוס,סכום ההלואה גדול הניתן לחצי שנה לסגירת המינוס,ויש להחזירו לאחר מכן. הרי אם היה לנו סכום ההחזר שאותו הבנק מבקש, סביר להניח שלא היינו במינוס (5000 ש"ח בחודש).
יש חלקים בפרסומת שאני, כמלווה משפחות, מסכימה בהחלט.
רוב האוכלוסייה, מהעשירון העליון עד לעשירון השלישי והרביעי,קונה מוצרים שניתן להסתדר בלעדיהם. תחושת ההנאה, ולו לרגע קט, שיש כאשר רוכשים דברים חדשים, שמאד רוצים, אך לא בהכרח צריכים, ממכרת.

קניות אלו, שנעשות בחלק מהמקרים ללא כיסוי כספי הולם, מכניסות משפחות שלמות למעגל של חובות וחיים באוברדרפט תמידי.
הרצון להיות כמו אחרים, ההשוואות מה יש לנו כמשפחה, ומה אין לנו, הם אלו שדוחפים את החברה להיות תחרותית באורח חייהם.

הפתרון להתנהלות בחוסר איזון כלכלי, אינו לקחת הלוואות מבנק או מימון חוץ בנקאי.(זוכרים, זאת שמדברת על תרבות צריכה?).

כדי לצאת מהמינוס בבנק, הדבר ראשון שצריך לעשות זה, להבין מה ההכנסות וההוצאות שיש למשפחה, לעסק.
לאחר שהתמונה ברורה ונוכחים לראות בוודאות שההוצאות גדולות מההכנסות, (דבר שהיה ברור לפני הניתוח הכלכלי המדייק שעשינו, כי אחרת לא היינו נכנסים או מגדילים את האוברדרפט בבנק) יש לנקוט בצעד השני.

הצעד השני מתחלק לשלוש דרכים:
1. לצמצם הוצאות
2. להגדיל הכנסות
3. הטוב ביותר, שתי הדרכים ביחד.

לאחר חודשים רבים (חמישה שישה לפחות) בו המשפחה מתנהלת בצורה מאוזנת, שההוצאות החודשיות של המשפחה לא עוברות את ההכנסות החודשיות, אפשר, אם כי לא חייבים, לקחת הלוואה לכיסוי האוברדרפט.
במידה והמשפחה מצליחה לצמצם את האוברדרפט לבד, גם במעט בכל חודש,מומלץ לקחת רק חלק מהסכום הדרוש לכסות את האוברדרפט.
החזר ההלוואה, צריך שיילקח בחשבון כחלק מהוצאות המשפחה.

אני מבקשת להמליץ לכם לקחת את סכום ההלוואה מהבנק, בו יש לכם את חשבון המשפחתי. לא לקחת כסף מאשראי חוץ בנקאי.

מניסיוני, עם כל משפחה איתה הלכתי לבנק, והצגנו לבנק תוכנית כלכלית לבית,רצון אמיתי לעשות שינוי, הבנק בא לקראת המשפחה.גם מקרים בהם הלכתי עם המשפחה להוצאה לפועל, הסכימו לפשרות, והורידו את סכומי הקנסות כששילמנו במזומן.

ההבדל בין לקחת ליווי כלכלי למשפחה ובין לקחת הלוואה , זה ההבדל בין הוצאת כסף להשקעת כסף.

כאשר המשפחה לוקחת עוד ועוד הלוואות לכסות את האוברדרפט מבלי לדעת להתנהל בצוה מאוזנת בכול חודש, היא חוזרת מהר מאד לבור האוברדרפט .

זכרו, הלוואות צריך להחזיר - זו הוצאה.

כאשר משפחה מחליטה לקחת ליווי משפחתי , היא תגיעה לפיתרון בדרך ארוכה, לא קלה, אבל אמיתית ונכונה ליציאה לדרך המלך - זו ההשקעה !

החיים ללא אוורסרפט הם חיים שקטים יותר, נכון ממשיכים לעבוד קשה, אך יש תוצאות.



לוקחים אחריות
אביטל זברגר מאמנת משפחתית ועסקים קטנים.
avital42@zahav.net.il
http://www.emunavital.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב