דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד לכתוב קורות חיים? 

מאת    [ 24/07/2008 ]

מילים במאמר: 413   [ נצפה 3740 פעמים ]



כותבים קורות חיים -
דברים שחשוב לדעת...


חשוב להבין את המשמעות של קורות החיים שאתם כותבים. קורות החיים אמורים בדף אחד להסביר מי אתם, מה אתם שווים והכי חשוב - למה כדאי לקבל אתכם לעבודה. לכן, התובנה הראשונה בכתיבת קו"ח - חייבים להשקיע. אל תכתבו קורות חיים כלאחר יד, אלא תשקיעו בהם זמן, מחשבה ותשומת לב. אל תשכחו שהמעסיק לא מכיר אתכם, לא יודע מי אתם וקורות החיים אמורים לפתוח את הדלת אליו.
מבנה מקובל של קו"ח הוא פרטים אישיים, השכלה, שירות צבאי, ניסיון תעסוקתי והערות, כאשר מקובל להתחיל מהמאוחר יותר למוקדם יותר, כלומר קודם לציין את העבודה האחרונה שבצעתם ומשם להמשיך לעבודות מוקדמות יותר, ז"א שהעבודה האחרונה שעשיתם תופיע לפני העבודות שלפניה. חשוב לציין לגבי כל מקום עבודה כמה שיותר פירוט. מה היה התפקיד המדויק, באיזה מקום עבודה מדובר, מה כלל התפקיד, מה היו ההישגים שלכם בו, אלו הכשרות עברתם וכמה שיותר מידע מקיף.
בניגוד לנהוג בשוק א-ל ת-ש-ק-ר-ו, שקר צף, ראשית, רוב הענפים הם סה"כ לא גדולים, אחד מכיר את השני ומהר מאוד אי דיוקים עלולים לצוף. שנית, מראיין טוב ומנוסה יכול לעלות מהר מאוד על הגזמות ואי אמיתות בקורות החיים - מה שיפסול מיד את האמינות שלכם. אל תשקרו אבל כן שווקו את עצמכם בקורות החיים.
איך לשווק?כמו שמשווקים מוצר - ע"י הדגשת היתרונות והבלטה שלכם מול אחרים. תמונה, למשל (ותמונה ייצוגית, לא משהו ששלפתם מהמחשב...) , מוסיפה הרבה, המלצות אף פעם לא מזיקות, כאמור כדאי להוסיף פירוט של ההישגים שלכם בתפקידים קודמים והכי חשוב - פירוט והבלטה של נתונים מחמיאים - הייתם חיילים, סטודנטים או עובדים מצטיינים? ציינו זאת ע"ג קורות החיים, אתם דוברים שפות? מכירים הרבה תוכנות מחשב? בעלי רכב? זמינים לעבודה מיידית? אלו יתרונות שיכולים להבליט אתכם מול קורות חיים של מועמדים אחרים. מומלץ גם תמיד להוסיף הערות נוספות למטה, עדיף בנימה אישית, שמציינות את התכונות החיוביות שלכם שנותנות לכם יתרון כעובדים 'אני חרוץ', 'עצמאי', 'מוכן לעבוד קשה' וכו', תתפלאו כמה מעסיקים מתרשמים מתוספות כאלה.
כשאתם מסיימים לכתוב את קורות החיים, כדאי לתת למישהו נוסף לעבור עליהם, הרבה פעמים מגיעים אלינו קורות חיים עם שגיאות כתיב או טעויות הקלדה, דברים שעושים רושם לא טוב על מעסיקים פוטנציאליים ויכולים להימנע ע"י הגהה פשוטה.
עצה נוספת, כאשר אתם שולחים את קורות החיים למעסיק מומלץ להוסיף דף מקדים או פתיח הכולל כמה משפטים ("מצ"ב קורות חיים למשרת..."), עדיף שמיועד אישית למעסיק, בו אתם מבקשים להציג מעומדות למשרה ולהגיע לראיון, הקדמה כזאת גם יכולה להבליט את קורות החיים מול מועמדים אחרים.

והכי חשוב - שיהיה בהצלחה.


נכתב על ידי צוות רכזות כ"א cvpool
נשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה,
www.cvpool.co.il
03-6207373



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב