דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דחיית עתירה למינוי נציגי עובדים לדירקטוריון חברת דואר ישראל בע''מ 

מאת    [ 22/07/2008 ]

מילים במאמר: 380   [ נצפה 2737 פעמים ]

בג"ץ 6021/07, דוד פרץ ואח' נ' שר האוצר ואח'

כבוד השופט א' א' לוי, כבוד השופט ס' ג'ובראן, כבוד השופט ח' מלצר


20.07.2008

העובדות:
1. שני העותרים הם עובדים ותיקים בדואר ישראל. עותר 1 משמש בעשר השנים האחרונות כמנהל תחום משק ובינוי בחברה. עותרת 2 מכהנת מזה שבע שנים כמנהלת תחום יחסי ציבור בחברה. בחודש אוקטובר 2006 בחרו עובדי החברה מועמדים לכהן מטעמם כנציגים בדירקטוריון. העותרים זכו ברוב הקולות של העובדים ודורגו בשני המקומות הראשונים, בהתאמה. משנקפו חודשים ארוכים, והעותרים נוכחו לדעת כי שר האוצר ושר התקשורת מתמהמהים בבחירת דירקטורים ומינויים - הוגשה העתירה הנוכחית, בה ביקשו להורות לשרים להביא למינוי העותרים לתפקיד של דירקטורים מטעם העובדים במשיבה 4.

החלטה:

2. פרק ג' לחוק החברות הממשלתיות תשל"ה-1975, קובע שורת הוראות המתייחסות לפעולתם של דירקטורים בחברה ממשלתית, התנאים והסייגים לכשירותם לתפקיד והדרך למינויים. כשירותם והתאמתם של מועמדים לכהונת דירקטור, נבחנת על-ידי ועדה מיוחדת המוקמת למטרה זו על-פי סעיף 18ב לחוק. הסמכות למנות דירקטורים נמסרה לידי שר האוצר והשר האחראי לענייני החברה הממשלתית הרלוונטית, לאחר שהתייעצו עם הועדה לבדיקת מינויים.

3. סעיף 17 לחוק, הקובע סייגים לכהונת דירקטור, קובע בין היתר כי "עובד החברה ומי שמועסק בשירותה" לא יהיו כשירים לכהן כדירקטורים. הרציונל בבסיס כלל זה הוא ליצור הפרדה בין הדרג המבצע (עובדים), לבין הדרג המפקח של החברה (דירקטוריון). סעיף 3 לתקנות החברות הממשלתיות (כללים לקביעת נציג נבחר מקרב עובדי החברה כדירקטור), תשל"ז-1977, מגביל את מספר הדירקטורים מקרב עובדי החברה לשניים. סעיף 7(ב) לתקנות, מורה כי "השרים ימנו את הדירקטורים מבין הנציגים הנבחרים". יתר התקנות קובעות את המתווה לבחירתם של נציגים נבחרים אלה על-ידי ציבור עובדי החברה. מאגר הנציגים הנבחרים ממנו רשאים השרים למנות דירקטורים מורכב מששת המועמדים שזכו במספר הגדול ביותר של הקולות (סעיף 7(ב) לתקנות).

4. העולה מהאמור הוא כי התקנות אינן מחייבות את השרים להביא למינויים של שני העובדים שזכו במספר הגדול ביותר של הקולות בבחירות שנערכו. הבחירות נועדו רק להקים מעין מאגר שמתוכו רשאים השרים לבחור את המועמד הראוי לדעתם. אכן, תוצאות הבחירות שנערכו הן אחד השיקולים הרלוונטיים שעל השרים לשקול כאשר הם מפעילים את סמכותם. יחד עם זאת, השרים צריכים לראות לנגד עיניהם גם שיקולים הקשורים בטובת החברה, וכן להביא בחשבון את התכליות הכלליות הקבועות בחוק באשר למינוי דירקטורים, ובהן ייצוג הולם לשני המינים, ייצוג הולם לאוכלוסיה הערבית, וכיוצא באלה שיקולים. תוצאות הבחירות שנערכו בקרב העובדים אינן שיקול מכריע וודאי שאינן שיקול בלעדי בתהליך מינוי הדירקטורים.



את פסק הדין המלא תוכלו למצוא בתקדין, המאגר המשפטי הטוב ביותר בישראל, הכולל במנוי אחד מעל ל-500,000 מסמכי פסיקה וחקיקה וכחצי מיליון כתבות עיתון גלובס !!!
http://www.takdin.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב