דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהי השתייכות רגשית וכיצד היא משפיעה על חיינו? 

מאת    [ 20/07/2008 ]

מילים במאמר: 342   [ נצפה 2391 פעמים ]

מהי השתייכות רגשית וכיצד היא משפיעה על חיינו? / מאת יואב ברנזון



השתייכות רגשית מהי?



השתייכות רגשית היא הידיעה וההרגשה שאנחנו שייכים למשהו. השתייכות רגשית היא הידיעה הברורה לאיזה מקצוע או תחום אני שייך, לאיזה סוג של יחסים זוגיים אני שייך, לאיזה סוג של חיים אני שייך, לאיזו מדינה אני שייך, לאיזה ערכים אני שייך ולאיזו משפחה אני שייך.



לרוב האנשים ישנה תחושת השתייכות עמוקה בגיל צעיר. במהלך השנים תחושת ההשתייכות עלולה להיסדק ואף להתערער על רקע טראומות, נטישות, פגיעות, בגידות, דחיות, הפסדים וכישלונות.



ממה נובעים קשיים בהשתייכות רגשית?



ברגע שההורים הם חסרי קשב, לא ברורים, תלושים רגשית בעצמם, חסרי ערכים אמיתיים, כל החיים נאבקים וצורחים, היסטריים, הורסים לילדים את הבחירות הטבעיות שלהם ומתחרים עם הילדים על תשומת לב ועל אושר - ברור שלילדים שלהם תהיה בעיה של קשב ואי ידיעה ברורה למה ולמי הם שייכים.



קשיים בהשתייכות הרגשית נובעים מהורים שאינם מכבדים את הרצונות שלכם, מהורים שגורמים לכם לוותר על מה שנכון לכם, מהורים שגורמים לכם לחשוב שזה לא בסדר להרגיש את מה שאתם מרגישים ומהורים שגורמים לכם לאמץ תגובות נגדיות ומרדניות שלא מבוססות על מה שאתם מרגישים שנכון לכם אלא על הכאב שלכם ועל ההתעלמות מכם.



לשייך בין הרגש שלך לבין עצמך



השתייכות רגשית נובעת מהיכרות עמוקה עם מה שאנחנו מרגישים, מה אנחנו אוהבים, מה שאנחנו מעדיפים - והליכה אחרי הדבר הזה. תלישות רגשית היא התוצאה של התעלמות מהרגשות שלנו, התעלמות ממה שאנו מרגישים, הדחקה של כעסים, זעם, תגובות רגשיות בריאות ונכונות והעדפה של תגובות מלאכותיות ו"יפות" שחונכו לפיהן בבית או בחברה בה אנו חיים.



תלישות רגשית מובילה למצבים בלתי אפשריים. מצד אחד, עמוק בפנים משהו מרגיש מאוד לא בסדר אבל אסור להביע את זה כי זה מסוכן או אסור או עלול לערער את כל כללי החיים שהורגלנו אליהם. מצד שני, חייבים לחיות ולשרוד ויש שיקולים שקודמים כביכול לרגשות, ולכן חיים בצורה בלתי אפשרית ובפשרות קשות במקום לחיות חיים אמיתיים ואוטנטיים שאליהם אנו מרגישים באמת שייכים.



וטיפ לסיום: להורים שיש להם שייכות רגשית קל יותר להעביר לילדים שלהם את אותו מנגון שייכות שיאפשר גם להם להשתייך לדרך מסוימת ולעשות את הדברים הנכונים עבור עצמם ולמצוא את האושר של עצמם.


יואב ברנזון http://www.ybc.co.il הוא מומחה, מנטור ומאסטר בעל שם לאומי ובינלאומי בנושא ההצלחה העסקית והזוגית בחיים. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-18 השנים האחרונות .

הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים http://www.ybc.co.il/fs.htm - שיטה עולמית ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים.

הוא כתב 7 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם.

הוא פרסם למעלה מ-1,500 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה.

הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות והלא מודעות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב