דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האופנוע ואמנות מתיחת המותג 

מאת    [ 20/07/2008 ]

מילים במאמר: 344   [ נצפה 3803 פעמים ]

 

אחת האסטרטגיות המקובלות ביותר של חברות להגדלת רווחיותן היא מה שנקרא "מתיחת מותג" brand extension או "מתיחת" קו מוצרים line extension 

חברות רבות קופצות על עגלת "מתיחת המותגים" לעיתים מתוך רצון לנצל הזדמנות עסקית או לעיתים סתם מתוך גחמה של מנהל או בעלים של הארגון.

ריס וטראוט שכתבו ספר בשם "22 חוקי הברזל של השיווק " טענו שהחוק שמרבים להפר אותו ביותר הוא חוק הרחבת המותג.  אגב הספר עצמו מלבד היותו פסקני ונחרץ וממציא לנו חוקים ,שטחי להפליא אבל אין ספק שנושא מתיחת המותג הוא נושא בעייתי מאד ולא מעט חברות מוצאות עצמן משתרעות בדלילות  על פני קטגוריות רבות ו..מפסידות כסף.

מתיחת מותג מוצלחת נשענת על שלוש רגליים :

ההזדמנות השיווקית - היינו עלינו לוודא שיש באמת הזדמנות שיווקית להצעה החדשה שלנו (כן,פה נכנס הדבר הזה שקוראים לו מחקרי שוק).

היכולת הארגונית - עלינו לוודא שלארגון יש את כוח האדם ,יכולות הייצור וההפצה והמשאים הפיננסיים הנחוצים לתמוך ב"מתיחה" זו מבלי להקריב משהו מעוצמת זה הקיים.

והרלבנטיות המותגית - האם המסר המותגי וההבטחה המותגית "נמתחים" אף הם להצעה החדשה.

את מוחו של זה ההולך למתוח את המותג צריכות לטרוד אינספור שאלות (ורצוי שיהיו לו תשובות טובות עליהן) - כמו למה למתוח את המותג (או קו המוצרים)? האם גלומים בו יתרונות חדשים - האם התחום או המוצר החדש תואמים את תחומי העיסוק העכשוויים - האם הצרכן יוכל לעשות את הקישור במהירות ובבהירות?

לא אחת "המתיחה" עלולה להיות מרוחקת מידי ומבלבלת לצרכן . התחום או המוצרים החדשים אינם עולים בקנה אחד עם מיצובו של המותג ,עם ההבטחה הפרסומית וזה גורם לבלבול ולערעור בטחונו במותג. לעיתים טבעו של התחום החדש הוא כזה הגורם למותג להיסחף מגרעין המסר וההבטחה המותגיים הקיימים והוא  גורם לדילול של המותג ,הפחתת הנאמנות והורדת הרצון לרכשו.

ומה עם האופנוע ?

אז לפני כמה שנים הופיעה באתר brandchannel   רשימת מתיחות המותג שהיה ניתן ,איך נאמר בעדינות,לחיות גם בלעדיהם . בתואר המפוקפק של מתיחת המותג הגרועה ביותר זכתה יצרנית האופנועים הארלי-דיווידסון שהחליטה בשנת 2004 כי אין ראוי מהמטבח  כמקום אליו יש למתוח את המותג ולפיכך יצאה עם ערכה לקישוט עוגות של הארלי-דיווידסון. מה קרה עם זה - רמז,אל תחפשו את זה בחנויות .

 

דן בר-דוב
יועץ שיווק ומיתוג
bardov1@netvision.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב