דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כותרת: איך קונים מוצרים באינטרנט בישראל? דגשים לקנייה חכמה, מוגנת וכדאית ביותר....בהחלט כדאי לקנות באינטרנט אבל יש להעמיד את הרכישה במבחן זה! 

מאת    [ 19/07/2008 ]

מילים במאמר: 1479   [ נצפה 2281 פעמים ]

כותרת: איך קונים מוצרים באינטרנט בישראל? דגשים לקנייה חכמה, מוגנת וכדאית ביותר....בהחלט כדאי לקנות באינטרנט אבל יש להעמיד את הרכישה במבחן זה!

שואלים אותי הרבה- האם כדאי לי לקנות באתרי סחר בישראל? האם זה בטוח לקנות באינטרנט בישראל? האם אני באמת חוסך כסף בעת קנייה דרך האינטרנט?

התשובה היא: כן כדאי לקנות באינטרנט הישראלי- וכל מי שלא קונה הוא "פרייאר".!

אך עם זאת אני הולך לסייע לכם עם דגשים איך לשפר את רמת האמינות ולהקטין את גובה הסיכון של הרכישה אשר תבצעו:

אנשים רבים "נעקצו" מעסקאות בסחר במהלך שנים, עשרות שנים, ומאות שנים, ולא באינטרנט:
א. חפציבה = דירות
ב. ENRON = מניות חב ענק בארהב אשר הסתירה את מבצה הכלכלי עד שפשטה רגל
ג. BEYOND = מנוי חדר כושר- מכר מנויים מראש ונעלם עם כספי הלקוחות
ד. מכרז המדינה, מכרז הישיר = קטלוגים מודפסים- חברה פשטה רגל והשאירה לקוחות וספקים ללא כספיהם ומוצריהם
ה. ביטוח = עם גובה השתתפות גבוה מאוד (שלא נודע לכם עד אחרי צורך בשימוש בביטוח)
* בגד מוכתם, רהוט מ IKEA שחסר רכיב קטן להשלמת ההרכבה, איחור בהספקת מוצר אלקטרוני או רהוט (נאמר לכם שזה תקוע על האוניה ולא בשליטת בעל החנות)

כלומר יש להבין שבכל עסקת מכר תמיד קיים סיכון, לכן תמיד אנו נשאף להקטינו, בלי כל קשר לאינטנרט. לדעתי: הבנת עובדה זו כבר יסייע ללקוחות להבין בכל עסקה שעושים הלקוח קובע את רמת המעורבות ועירנות שעליו להקדיש על מנת לבצע עסקה באחוז הסיכון הנמוך ביותר.

נקודה שנייה שברצוני להמחיש- חשוב ללקוח להגדיר באמת מה זה עקיצה- ולא לקחת כל סיטואציה שולית ולהוציאה מהקשר. יש נטייה ללקוח הישראלי להיות מאוד פסימי, שלילי, ואגרסיבי לעיתים בעת רכישה. מטרת העסקה היא לבצע עסקת חליפין לא משנה מה הסיטאוציה- ברור לשני הצדדים- כי הלקוח רכש X ורוצה לקבל את X מיידית. אך עם זאת כאשר נוצר מצב שאין X, כדאי לקחת שנייה נשימה של אוויר, ולשמוע מהו הפתרון. לעיתים תרוויחו מכך!!!

אמחיש את כוונתי בדוגמא זו: בשנים 2000-2001 גרתי ועבדתי בארה"ב בתחום ההיי-טק, היו לי טיסות רבות לביצוע פגישות והשתתפות בכנסים ברחבי ארה"ב. הייתי רוכש במבצע מוזל טיסה פנימית באתר אשר מוכר מבצעי טיסות, ה 3 הגדולים בארה"ב הם: TRAVELOCITY, ORBITZ, EXPEDIA- לא תאמינו כמה $$$ חסכתי לעצמי ולחברה שעבדתי בה בתקופה זו. לעיתים היה קורה מצב שאותה טיסה אשר הזמנתי, נתקעה או בוצע בה OVER BOOKING. על כן נוצר מצב רכשתי X באינטרנט ולא ניתן היה לספק לי את הטיסה בשעה שהזמנתי. חברות התעופה היו מציעות ל "מתנדבים" עד 400$ לעיתים על מנת לקחת טיסה אשר תמריא בעוד 4-5 שעות, או אפילו יום למחרת (עם פיצוי כספי וכולל מתן לינה במלון ונסיעות). החברה יצרה מצב שאין מצב שכולם עולים למטוס כי זה אסור ואין מקומות ישיבה לכולם- אך נתנה פתרון הולם לדעתי.

ככה זה גם באינטרנט הישראלי היום- יש ספקים אשר תמיד ימצאו פתרון הולם ורוצים לרצות כל לקוח- תהיו קשובים ותבקשו פתרון הולם.

בואו נתחיל מהתחלה, ונמחיש את הדוגמא ע"י חיפוש לרכישת שעון יד לאישה: GUESS מדגם: פשה.
א. ראשית כל אני נכנס לגוגל ורושם שעון יד לאישה גס פשה- רצוי תמיד לפרט את החיפוש על מנת להגיע לאתרים שמוכרים את המוצר הספציפי ולא מוצרים דומים, ניתו אף לרשום את מספר הדגם באותיות ומספרים באנגלית בתוספת שם התיאור בעברית.
לדוג: שעון יד GUESS 26001, אני בוחן את התוצאות בעין ורואה מהם שמות של החנויות אשר עולות בדף הראשון, השני.

ב. פותח אתר השוואות מחירים- ורושם את אותו מילות החיפוש באתר השוואות המחיר, בארץ הגדול ביותר הינו: זאפ, יש גם את BAZMAN, PRICER, GETPRICE. יש לזכור כי חנויות סחר משלמים כסף על מנת להופיע במנוע זה, על כן אין מנועים אלו מייצגים את כלל השוק, ו/או את המחיר הטוב ביותר בשוק ולא אחראים לטיב השרות. על כן תמיד יש לסקור את גוגל.

*ייתכן מצבים בגוגל ו/או אתר השוואות מחיר שיש לשנות את קצת את שם המותג מעברית לאנגלית והפוך, עדכון מספר הדגם עם או בלי רווח. וכד...

* במידה ואתה מזהים את אותו שם החנות בגוגל, ובתוצאות של אתר השוואות המחיר, זה כביר מעיד אודות, אתר וותיק, ומשווק היטב. ככל הנראה אתר "רציני" ולא חובבני.

ג. בשלב זה יש לבחור להיכנס למספר חנויות אינטרנט. במידה והבדלי המחירים קטנים. אני מציע לבחון את "דפי המידע באתר" לפני שבכלל ניגשים לבחון את דף המוצר ותנאיו.
- האם האתר נראה מקצועי ואסטטי?
- האם מפורסם טלפון ופרטי כתובת של החברה?
- האם יש קישור לאבטחת מידע - SSL ?
- האם יש כמות גדולה של מוצרים אשר מעיד על קטלוג עשיר?
- האם מוצגים לוגיים של יצרנים/ספקים אשר אתם מכירים?
- האם הגעתם לאתר דרך מקור אמין- מועדון של כרטיס אשראי או המלצה של חבר?
כמובן שאתם אמורים להגיע לכן בכל השאלות הללו.

בדוגמא שלנו תוצאות החיפוש הניבו: אתרים שמוכרים את השעונים בגוגל ואתר השוואות מחיר GETIT, ZIPZIP, KTL, שעוני אמיר

ד. בשלב זה על הלקוח להחליט, אם מדובר בסיכון גדול של סכום כסף או אפילו צורך: חשוב דחיפות הספקת המוצר (זה עבור מתנה של אירוע אשר מתקיים תוך שבוע), אני ממליץ לשלוח פנייה דרך שרות הלקוחות של האתר ו/או להתקשר על מנת לברר פרטים ו/או לבצע הזמנה. במייל ששולחים ניתן לרשום שהינכם מעוניינים לרכוש מוצר, ניתן לצרף למייל קישור של המוצר, ולשאול רק שרציתם לודא שאלו אכן תנאי העסקה והמוצר במלאי. רוב החברות יגיבו תוך יום עבודה מיום קבלת הפנייה שלכם.
לדוג: השעון עולה באזור ה 1000 ש"ח, עבורי זה סכום לא קטן.

ה. כעת אם מדובר בסכום גדול, שוב כל לקוח קובע לעצמו אם הסכום זה שקל אחד, מאה שקלים, אלף ש"ח או חמש אלף ש"ח, ניתן לרשום את שם האתר ו/או שם החברה אשר מופיעה בתקנון / דף אודות החברה במנוע חיפוש גוגל רק לוודא בחיפוש בעין שלא עולה כתבות תביעה ו/או הזהרות נגד רכישה באתר זה.
לדוג: שלחתי מייל לשרות של גט.איט, KTL, ZIPZIP.

ו. כעת אני ממליץ לבצע את הרכישה- עדיפות לתשלומים, יותר מאחד בכל מקרה. חוק הגנת חברות האשראי מאפשר ללקוח להקפיא עסקה בעת שלא קיבל מוצר, יתרת סכום העסקה אשר פתוחה לא תשולם לאתר הסחר מרגע הפנייה, עד הצגת הוכחות. לכן תמיד עדיף לרכוש בתשלומים באינטנרנט, בייחוד בהזמנתכם הראשונה באתר מסוים.
לדוג: ZIPZIP ענה למכתבי הכי מהר, היה אדיב ומקצועי אז החלטתי לרכוש באתר זה.

ז. יש לשים לב בעת הרכישה לימי ההספקה, ולעקוב אחר הימים, אפילו לרשום ביומן תזכורת, אם זה תוך 7,10,14,21 ימי עבודה - זמין סביר זה 14 ימי עבודה. יש לשים לב לצורת המשלוח: אם זה אמור להגיע בדואר רשום או באמצעות שליח עד הבית. אם המוצר לא מגיע תוך 3/4 מהזמן הנקוב- רצוי לשלוח פנייה באימייל או פקס להזכיר כי הינכם ממתינים להזמנה והיא עדיין לא הגיעה ליעדה.
*חשוב להבין שיש המון נסיבות לתקלה בהספקת מוצר, שהם לא "עקיצה"- כגון: תקלה של חב השליחויות, טעות אנוש של אובדן טופס, תקלה בהזמנה המקורית.
על כן יש לבצע את הפנייה לאחר מחצית זמן ההספקה אם המוצר עדיין לא הגיע רק לוודא שהכול תקין, לדעתי אין צורך בטלפונים מיותרים- חבל על זמנכם היקר, ותמיד יש עדיפות למכתבים כתובים- הם מהווים מסמך רשמי.
לדוג: פורסם באתר ZIPZIP הספקת שעון תוך 14 יום, עברו 8 ימים והשעון עדיין לא הגיע אליי הביתה.

ח. בעת קבלת המוצר: יש לוודא שהתקבל מה שהוזמן, וכי החשבונית/ תעודות אחריות מצורפת.
* גם בשלב זה יש חברות אשר שולחת חשבוניות לאחר משלוח המוצר בנפרד. כמו כן ייתכן טעות של עובד מחסן אשר שגה ושלח דגם מוצר ו/או צבע שגוי- שוב מספיק לשלוח פנייה בכתב לגבי הטעות ולבקש פתרון הולם.
לדוג: הזמנתי את השעון עם לוח שעון בצבע לבן- וקיבלתי שחור.

ט. כעת הושלמה העסקה - ואני יכול להמשיך לחסוך באינטרנט בעתיד עם רכישות נוספות!

דיון לגבי פתרונות על פאשלות:
1. תקלות כגון עיכוב קל בהספקה, מחסור חשבונית, טעות בדגם / צבע, חיוב שגוי = ניתן לפתור מול שרות הלקוחות של האתר- יש להיות קשוב לבקש פתרון
2. תקלות כגון: אי מתן זיכוי על החזרת מוצר, אי קבלת מוצר לאחר פניות נשנות וחוזרות, קבלת מוצר פגום, חיוב באשראי אך אי קבלת תגובה על פניות חוזרות ונשנות- יש להיות נוקשים ונוקבים- לשלוח פקס/ אימייל, להתקשר לטלפון של השרות ולהשאיר הודעה במענה- אם קיבלתם מענה יש להבין ולקבל פתרון הולם. אם לא קיבלתם תשובה לאחר זמן סביר של 14 יום מתחילת תהליך הפניות (מעל 3-4 פניות) זה השלב לפנות לחברת האשראי ולאיים בפנייה לערכאות משפטיות.
כמו כן בשלב הזה רצוי לבצע מחקר קצר לגבי אותו אתר בגוגל- ולראות אם מוצגות כתבות שליליות נגד אותו אתר שרכשתם, במידה וכתובת החנות נמצאת באזור מגוריך- ניתן גם לקפוץ פיסית לכתובת החנות להסדיר את הבעייה.

יש לזכור שכמות הנוכלים באינטרנט היא נמוכה כיום- אין יותר מכל תחום אחר. לכן בדרך כלל יש להיות סבלני ולמצוא את הפתרון.

מעל הכול יש לזכור למרות כל האזהרות- רכישה באינטרנט זה עניין של קידמה, טכנולוגיה, וזה מהנה. זה חוסך כסף וזמן. זה נוחות. כל היתרונות קיימות- תקנו נכון ותרוויחו בענק!!!

בהצלחה עם הקניות!

*** קישור למוצר המבוקש = תשימו לב שכמעט בכל אתרי הסחר בעת כניסה לתוך אתר, כאשר מוצג קטלוג מוצרים, בדרך כלל בעת לחיצה על תמונה, כותרת, נפתח דף מוצר, ואז בשורת החיפוש יופיע "קישור מדוייק רק של המוצר" תשימו לב בסוף השורה יהיה רשום ID = מספר מסויים, כל פעם שתיכנסו למוצר אחר המספר יתחלף.
*** ימי עבודה= המושג הוא קל מאוד- יום הוא יום עבודה, לא כולל ימי חגים, יום שישי ושבת.
נכתב ע"י: שת דיויס, מנכ"ל ובעלים של חברת: ד"ר דיל בע"מ: http://www.DRDEAL.co.il
בעלת המותגים: MYPINUK, DRDEAL , D&D
17/7/08 ישראל. נשמח לשמוע את תגובתכם במייל: seth@drdeal.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב