דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כותרת: אסטרטגיית בנייה ועיצוב של חנות מקוונת ב- אינטרנט? השלבים הראשונים של חנות באינטרנט ... 

מאת    [ 19/07/2008 ]

מילים במאמר: 701   [ נצפה 1934 פעמים ]

כותרת: אסטרטגיית בנייה ועיצוב של חנות מקוונת ב- אינטרנט? השלבים הראשונים של חנות באינטרנט ...

תהליך בניית אתר "חנות" באינטרנט מורכב בתהליך חשיבה. ראשית כל יש להבין כי מדובר במאמץ לא קטן אשר ידרוש עד 50 שעות עבודה מצד הספק.

הטעות הכי נפוצה היא לשלם לבית תוכנה ו/או להקים אתר חינמי ו/או במחיר סימלי לחודש - לקחת תוכנה קיימת מובנת להכניס את המוצרים להשיק את האתר,
להוסיף רכישה של דומיין- ולחשוב זהו התהליך נגמר והספק הולך להתעשר!!!

בכנות: עדיף לא להקים אתר כזה בכלל.

על מנת להמחיש את גודל הפרוייקט- ראשית כל יש לדמיין כאילו מקימים חנות בקניון:
יש להנדס את העיצוב של החנות,
יש לבחור צבעים, וקונספט
יש להחליט איפה יעמוד הקופה, כמה מקום בחלון הראווה, איך ישבו המדפים
יש לחשוב איך לתמחר את המוצרים בחנות,
יש להחליט מהם שעות הפעלת החנות
יש לרענן מעת לעת את העיצוב של החנות
יש להשקיע פרסום וקדמ על מנת לקדם מכירות בחנות
יש לגייס כוח אדם מתאים להפעלת החנות
יש לבחון מה החנויות האחרות עושות
יש לקבוע שם לחנות ומסר עיקרי
אלו רק חלק מהכאבי ראש דשל בעל חנות קמענואית

אז בואו נתחיל בדגשים להקמת חנות באינטרנט:
1. ראשית כל- יש לרשום ולתכנן מהם מטרות החנות? כלומר האם המטרה היא למכור מוצרים. אם כן אז יש לקנות חנות מקוונת. אם המטרה היא רק להציג מידע לגבי מיקום חנות קמעונאות ו/או שרות של החברה- עדיף לפנות לבוני אתרים ולבקש אתר "תדמיתי". חנות אינטרנט = אתר "מכירתי" - יש להבין שכל מבנה האתר הוא שונה לחלוטין- לא ניתן לדרוש את 2 הדברים ביחד באותו אתר רצוי לבצע הפרדה בין האתרים.

2. נמשיך את תהליך "אתר המכירתי", ידוע בשם: חנות מקוונת- מסחר אלקטרוני. אתר סחר אלקטרוני מורכב ממספר אלמנטים: הצגת מוצרים למכירה, מתן אפשרות להזמנת מוצרים, הכנסת אבטחת אתר (SSL), אפשרויות חיפוש וניווט באתר בין קטלוג המוצרים באתר, והכנסת מידע אשר מסייע לביצוע הרכישה. כגון: אודות החברה (מי המוכר?), תקנון (תנאי המכירה), צור קשר / שרות לקוחות (אפשרות לקבלת מידע נוסף לפני/אחרי הרכישה
בשלב זה רצוי לרשום פרטים אלו על דף וורד- הקרוי בשם תהליך : "איפיון אתר" - אין צורך להכניס את הטקסט/ תמונות של המוצרים- זה ייכנס לאתר בשלב לאחר השקת האתר דרך ממשק. ב "איפיון" יש לרשום ולפרט את כל דפי המידע של האתר, ויש לפרט בדף נוסף מהם סוג המוצרים, איזה מידע יש לפרט אודות המוצרים, מטבע המכירה, תהליך המשלוח.

3. בשלב זה יש לפנות לבוני אתרים לקבלת הצעות מחיר, מאוד חשוב לבקש לראות מספר דוגמאות של אתרים אשר נבנו ע"י אותם בוני אתרים- אל תתבישו לשלוח מייל לאחד מאותם אתרים אשר נשלחו אליכם כדוגמא- ולבקש חוות דעת אודות בונה האתר. חוות דעת יכולה לכלול: את כל שאלות הצעת המחיר.
נדון בהצעת המחיר: פרמטרים:
- מה כולל ההצעה: פירוט של העמודים אשר יוקמו
- האם ההצעה כוללת ביצוע גרפיקה- לעיתים יש לרכוש שירות זה משני גופים שונים- בדרכ גם אם אין לבית תוכנה גרפיקאים, קיים שת"פ מול גורם אשר יבצע שרות זה.
- האם זה כולל ייצור לוגו.
- מה דינאמיות הממשק? דינאמיות הממשק- דן במה יכולת בהל האתר- "להקים/ להוריד/לעדכן" מוצרי האתר בכל עת, שינוי מחירים, שינוי מיקום המוצרים באתר. עדכון עמודי מידע בכל עת.
- מהו לו"ז להשקת האתר מרגע קבלת החומרים?
- כמה יעלה כל עדכון לאתר לאחר השקתו- עדיף לסגור מחיר מראש לשעה- תמיד יהיו תוספת לכל אתר
- כמה יעלה תוספת עבור קידום האתר עי בונה האתר- ושוב לבחון מה ניסיון של בית התוכנה "בקידום האתר"
- צורות המכירה של טכנולוגיית האתר- יש לקבוע אם רוצים מכירות פומביות, קבוצתיות, רגילות, נקודות. אני ממליץ לבעלי אתרים חדשים להתחיל עם מכירה רגילה או מכירת "מבצעים"

4. לאחר חתימה הסכם, יש להעביר את ה"אפיון האתר" יש לוודא שנית שכל החומרים נכונים ומדוייקים. בזמן שהאתר בבנייה. זה הזמן לדאוג שקיים קטלוג מוצרים אלקטרוני, כלומר כל הטקסטים, מפרטים, מחירי מכירה, צורת המשלוח של המוצרים כתובה ומוכנה להקה לתוך האתר. יש לבצע בדיקת מלאי לכל מוצרי האתר. עם השקת האתר- בדרכ בעל האתר יבצע הקמה של המוצרים לתוך ממשק האתר ויבחר אופציה של הצגת המוצר למכירה.

5. יש לוודא כי צבעי החנות, מסר החנות, צורת התצוגה של המוצרים- עומדת בקו אחד עם אסטרטגיית השיווק, ומכירה של החברה- מאוד חשוב על מנת לקדם הצלחה ו/או בחינת אסטרטגיה

6. בשלב זה מתחיל השיווק- על זה לא נדון במאמר זה- כי נדרש ספר עבה על מנת להציג את כל תיאוריות השיווק באינטרנט

* הספק = מוכר המוצרים.
נכתב ע"י: שת דיויס, מנכ"ל ובעלים של חברת: ד"ר דיל בע"מ: http://www.DRDEAL.co.il
בעלת המותגים: MYPINUK, DRDEAL, D&D,
17/7/08 ישראל. נשמח לשמוע את תגובתכם במייל: seth@drdeal.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב